۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۹۵۵۷۹

دوازدهمین گردهمایی مبلغان خواهر در قم برگزار شد

دوازدهمین گردهمایی مبلغان خواهر در قم برگزار شد
دوازدهمین گردهمایی مبلغان خواهر با حضور آیت الله کعبی و حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوازدهمین گردهمایی مبلغان خواهر عصر امروز با حضور آیت الله کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله کعبی در این مراسم فرهنگ حجاب و عفاف را تنها راه حفظ و صیانت از جایگاه حقیقی زن دانست و با اشاره به اینكه پایبندی به ارزش های اسلامی سبب تحقق كرامت بانوان می شود، ابراز كرد: امروز باید دانست كه الگوی زن غربی با بن بست رو به رو شده است و حقوقش زیر سایه اباحه گری غرب پایمال می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینكه خطبه فدكیه نشانگر هویت فاطمی اسلام است، اضافه كرد: امروز باید در زمینه حجاب و عفاف گفتمان های جدید بر اساس آموزه های حقیقی اسلام شكل بگیرد؛ پس از انقلاب عده ای قصد داشتند تا زنان را محدود كنند، اما امام راحل با این تفكر مقابله كرده و خواستار حضور زینب گونه زنان در اجتماع شدند.

وی افزود: زنان با حضور در اجتماع و حفظ شئونات اسلامی نشان دادند كه یك زن می تواند در حین اینكه به آموزه های اسلامی پایبند است، به مدارج بالای علمی و فرهنگی دست پیدا كند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی نیز در این همایش با بیان اینكه رهبر معظم انقلاب نسبت به دست های خائنی كه قصد دارند چهره انقلابی قم را تغییر دهند هشدار دادند، عنوان كرد: امروز جوانان انقلابی قم باید به میدان آمده و به دشمن اجازه ندهند به اهدافش برسد.

وی با اشاره به اینكه اعضای جامعه مدرسین نسبت به مشكلات معیشتی مردم آگاه هستند و این مباحث را به مسؤولان تذکر می دهند، افزود: امروز مردم در رنج و مشقت به سر می برند و ما نیز برای حل این مسائل تقاضای ملاقات با رییس جمهور ارسال كرده ایم، اما تا كنون فرصتی اختصاص داده نشده است و گوش شنوایی برای شنیدن مشكلات مردم وجود ندارد؛ امروز مراجع تقلید تأكیدهای بسیاری بر مقوله معیشت مردم دارند، اما مسؤولان به این مباحث توجه نمی كنند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در پایان با بیان اینكه درصدد افزایش برنامه های تبلیغی خواهران هستیم، خاطرنشان كرد: امروز بدون شك اگر خواهران مبلغ در عرصه تبلیغ خواهران به میدان وارد شوند، قطعا پیامدهای مثبتی دریافت خواهیم كرد.

سلیمه سایری مدیر حوزه علمیه آمنه و استاد حوزه علمیه خوهران نیز در این گردهمایی با بیان اینکه ظرفیت های محیطی و انسانی در تبلیغ باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بومی سازی نبودن فعالیت های تبلیغی، ضعف دستگاه های مرتبط نسبت به استفاده بهینه از ظرفیت موجود، عدم بهره گیری از نیروهای توانمند تبلیغی با رویکرد هنری، عدم ساماندهی بانوان مبلغ به شهرستان ها، نبود سرمایه گذاری مناسب درامور تبلیغی فرهنگی در مقاسیه با سرمایه گذاری وسیع جبهه تهاجمی دشمن از جمله ضعف های موجود در زمینه تبلیغ بانوان است.

وی با اشاره به چشم اندازهای تبلیغ بانوان گفت: ارتباط تنگانگ مبلغان با آرمان های انقلاب، تقویت مبلغان از جهت موضوع شناسی و مخاطب شناسی در امر تبلیغ بر طبق نیاز روز و استفاده از ابزار نوین تبلیغی، بهره برداری مفید از فضای مجازی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، تقویت هویت بخشی مبلغ و اعتماد به دین و مذهب حق شیعه و اعزام سفیران تبلیغی به مناطق مختلف داخل و خارج کشور از جمله چشم اندازهای تبلیغ در عرصه بانوان است.

همچنین طاهره حیدری مجد استاد جامعه الزهرا(س) نیز در این مراسم با بیان این که 15 هزار طلبه خواهر به صورت حضوری و غیر حضوری و مجازی در 10 رشته تخصصی مشغول تحصیل هستند، گفت: بخش پاسخگویی جامعه الزهرا(س) در تمام روز مشغول فعالیت است و به شبهات دینی پاسخ می دهد و در حرم حضرت معصومه(س) و جمکران نیز به صورت حضوری و غیر حضوری فعالیت کرده و به مسائل اخلاقی و خانواده و مهارتی پاسخ می دهد.

وی افزود: برای فارغ التحصیلان جامعه الزهرا(س) دوره های قرآنی برگزار می شود و 400 مبلغ نیز در دوره های مختلف به مدارس استان اعزام می شوند.

حیدری مجد در ادامه به تشریح فعالیت های مبلغان خواهر در مناطق دورافتاده کشور پرداخت و خواستار حمایت های مادی و معنوی مبلغان خواهر شد./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات