۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۹۵۶۱۰
با سخنرانی آیت الله فاضل لنکرانی؛

سوگواره بزرگ شعر فاطمی در قم برگزار شد

سوگواره بزرگ شعر فاطمی در قم برگزار شد
سوگواره بزرگ شعر فاطمی با شعر خوانی شاعران آیینی و سخنرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با ایام فاطمیه سوگواره شعر فاطمی شامگاه چهارشنبه در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

آیت الله محمدجوادفاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، استاد مجاهدی دبیر شعر آیینی، شاعران آیینی و علاقه مندان به مکتب اهل بیت(ع) در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله فاضل لنکرانی در این مراسم با اشاره به نکاتی مهم در ارتباط با شعرای آیینی تصریح کرد: بدون شک شعر خوانی و شعر گویی در ارتباط با اهل بیت(ع) پاداش بالایی دارد و ذخیره گرانسنگی برای قیامت به شمار می رود ولی مداحان اهل بیت(ع)  و شعرای آیینی باید به دستورات و معارف حقیقی ائمه طاهرین(ع) توجه ویژه داشته باشند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در بخش دیگری از سخنان خود وجود حضرت زهرا(س) را وجودی بی مانند عنوان کرد: دوست داران حضرت فاطمه(س) در روز قیامت در صفی جداگانه قرار دارند و این افتخاری برای همه ما است که باید آن را حفظ کنیم.

سید مهدی حسینی، محمدرضا طهماسبی، سید محمد جواد شرافت، سید حمیدرضا برقعی، احمد بابایی و حجت الاسلام جواد محمدزمانی از شعرای آیینی استان قم در این مراسم به شعر خوانی پرداختند.

نجم الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا، در این مراسم به اجرای برنامه پرداخت وحاج محمدرضا طاهری و حسین طاهری نیز به مدیحه سرایی پرداختند.

همچنین در این مراسم کلیپی درباره حضور مراجع و علما در دسته عزای شهادت حضرت زهرا(س) و اهمیت ایام فاطمیه پخش شد./1330/پ203/ب1

ارسال نظرات