۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۹۵۶۱۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اعلام علمی و عملی اسلام ناب مهم‌ترین دستاورد انقلاب است

اعلام علمی و عملی اسلام ناب مهم‌ترین دستاورد انقلاب است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اعلام علمی و عملی اسلام ناب و عینی کردن آرمان‌های دینی در اجتماع از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع روحانیان استان، به تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در چهار دهه گذشته پرداخت.

وی با اشاره به حضور مقتدرانه ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی، اظهار کرد: امیدبخشی و الهام بخشی به مستضعفان، جهت‌دهی به ملت‌های زیر سلطه، ‌ آماده‌سازی اندیشه عدالت جهانی، ‌ پررنگ کردن پدیده انتظار و اثبات تفکر جهانی شدن دین ازجمله دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه جهانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اعلام علمی و عملی اسلام ناب محمدی (ص)، رسوا کردن اسلام آمریکایی و ‌ امید بخشیدن به توده‌های گرفتار در سراسر جهان از دیگر اقداماتی است که در چهار دهه گذشته از سوی انقلاب و نظام اسلامی پیگیری شده است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: از سوی دیگر در داخل کشور تجلی عینی ولایت فقیه و مدیریت بحران، رهبری دینی و توسعه مادی و معنوی، عینیت بخشیدن به آرمان‌های دینی، گسترش فرهنگ ایثار، عمق بخشیدن به بصیرت دینی و منزوی کردن تحجر دینی و سیاسی سبب شد تا انقلاب در مسیر دست‌یابی به آرمان‌های اصیل اسلامی و انسانی خود حرکت کند.

وی باز شدن روزنه‌های امید، اصلاح ساختار مدیریت، نشان دادن چهره‌های شیفته خدمت، کنار زدن چهره‌های تشنه قدرت، تربیت نسلی بصیر و مدیر و مدبر، حضور فعال زنان در صحنه‌های اجتماعی و شخصیت دهی به جوانان مبتکر را ازجمله برکات نظام اسلامی در این سرزمین برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: گشودن راه‌های ناگشوده در اقتصاد، تربیت انسان‌های خودباور و خدامحور، به ثبت دادن همه این والایی‌ها با خون شهدا و بازخوانی تاریخ صدر اسلام و کربلا و عینیت بخشیدن به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی را برخی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی دانست.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند امام بزرگوار ما، با همت ملت ایران توانست این هویت را ایجاد کند و آن را زنده کند و هویت جدیدی که امام بزرگوار ما به وجود آورد، با ناباوری همهٔ دنیا مواجه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: آن روزی که این نظام در مقابل جنگ تحمیلی توانست دوام بیاورد و پیروزی را به نام خود ثبت کند، یک بار دیگر دنیا را متعجب کرد و آن روزی که توانست با پیشرفت علمی خود در مسئله هسته‌ای و مسائل دیگر علمی، توانایی‌های خود را اثبات کند، یک بار دیگر چشم‌های افراد صاحب‌نظر را متعجب و خیره به خود کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خاتمه خطاب به روحانیان گفت: باید قدر این انقلاب و نظام و دستاوردها و برکات آن را دانسته و در چهل‌سالگی انقلاب برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و کاستی‌های احتمالی یک یا علی دیگر بگوییم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات