۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۹۵۶۲۶
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

مراسم ۱۲ بهمن در حرم امام خمینی و باسخنرانی آیت الله جنتی برگزار می‌شود

مراسم ۱۲ بهمن در حرم امام خمینی و باسخنرانی آیت الله جنتی برگزار می‌شود
حجت الاسلام محمودی از برگزاری مراسم یوم الله ۱۲بهمن باسخنرانی آیت الله جنتی خبر داد و گفت: این مراسم در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در نشست خبری که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) بزرگ مردی بود که با قیام و انقلاب خود تاریخ ایران را به شکل دیگری رقم زد.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی معجزه قرن بود، اظهار داشت: ما چنین حرکت اعجازآوری را جز در زندگی انبیا و اولیای الهی شاهد نبودیم؛ امام شخصیتی بود که با الهام از مکتب قرآن و اهل بیت طواغیت زمان را به زیر کشید و کرسی قدرت آنها را برانداخت.

وی در ادامه بیان داشت: امروز رسالت ما در رسانه، اطلاع رسانی، تحلیل و تبیین حقایق انقلاب است؛ بدانیم این موقعیت به برکت انقلاب اسلامی در اختیار ما قرار داده شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران ابراز داشت: کسانی که با خفقان زمان طاغوت آشنا هستند می‌دانند در آن زمان رسانه ها و اهل قلم چه وضعیتی داشتند؛ اگر رسانه ای برخلاف سیاست های طاغوت حرکت می‌کرد چه بلایی بر سر او می‌آوردند.

حجت الاسلام محمودی بیان داشت: به برکت انقلاب، امام راحل، رهبری، شهدا و فضای باز جمهوری اسلامی امروز از نظر حجم رسانه، تعداد و تنوع آن و پوشش تمام سلایق در دنیا بی نظیر عمل کرده ایم.

وی افزود: مخابان ما باید بدانند در چهل سالگیِ چه نظامی نفس می‌کشند تا این فضای آزاد و مستقل را قدر بدانند، ما به عنوان امانتدار رسانه در جمهوری اسلامی موظفیم صریح تر ، دقیق تر و شجاعانه تر در برابر هجمه وحشیانه ای و رسانه ای دنیای استکبار از اهداف و آرمان های امام، انقلاب و ولایت فقیه با تمام وجود دفاع کنیم.

آیت الله جنتی سخنران یوم الله ۱۲ بهمن در حرم مطهر امام خمینی

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران اظهار داشت: به مناسبت یوم الله ۱۲ بهمن برنامه های ویژه ای در سراسر ایران اسلامی تدارک دیده شده است و مراسم رسمی این روز از ساعت ۹ صبح در حرم مطهر امام خمینی(ره) و با سخنرانی آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمودی ابراز داشت: همچنین برنامه های متنوعی مانند سرود، مداحی، سخنرانی و برنامه های محتوایی همزمان در تمام استانها و شهرستانهای کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: در جوار قطعه ۱۷ شهدای ۱۷ شهریور بهشت زهرا(س)، مکان جلوس حضرت امام خمینی(ره) گلباران خواهد شد؛ برنامه و ایستگاه های فرهنگی نیز در حاشیه مراسم رژه موتوسواران از فرودگاه تا بهشت زهرا و گلباران این مسیر توسط بالگردها را خواهیم داشت.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران ابراز داشت: با توجه به مصادف شدن برگزاری نماز جمعه با این روز تاریخی، سنگر نماز جمعه باید به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب و امام مورد توجه خاص قرار بگیرد بنابراین در ۱۲ و ۱۹ بهمن ماه نماز وحدت بخش جمعه در تمام استانها و شهرستانهای کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: در نماز جمعه ۱۹ بهمن مسوولان و مدیران نظام نیز حضور خواهند یافت و میزهای خدمت در نماز جمعه دایر خواهد شد تا پاسخگوی نیازها و سوالات مردم باشند.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: در تمام ایام، پیوند بین مردم و مسوولین باید تقویت شود اما به روحیه خدمتگزاری در دهه فجر باید تجسم عینی‌تری ببخشیم؛ به بهانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نماز شکر در نماز جمعه و محافل دیگر اقامه خواهد شد و ناقوس کلیساها به احترام امام به صدا در خواهد آمد.

وی افزود: نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی در ۱۳ بهمن در ۱۰۸ هزار واحد آموزشی کشور، تکریم مکان های منتصب به امام و بیت شریف ایشان در قم، نجف، نوفل لوشاتو، مدرسه رفاه و...، اجرای برنامه و مراسم در مدارس، مساجد و دانشگاهها در سراسر کشور، برپایی نمایشگاه ها و آثار هنری مختلف از جمله مراسم های دهه فجر فاطمی است.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: فجر امسال فجر فاطمی است، فرهنگ و انقلاب ما ملهم از فرهنگ حضرت فاطمه(س) و اهل بیت پیامبر(ص) است؛ یکی دیگر از آثار به نمایش درآمده در این ایام نمایشگاه فاخر کوچه های بنی هاشم در بلوار کشاورز است؛ عزاداری در شب شهادت و شام غریبان حضرت فاطمه(س) در سراسر کشور برپاخواهد شد.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) دفاع از ولایت و امامت را به عنوان الگوی مسیر زندگی همه ما قرار دادند؛ امروز دفاع از ولایت، سربازی امام زمان(عج) و سربازی ایشان آرمان فاطمیه است؛ مصادف شدن دهه فجر با ایام فاطمیه سبب شده است تا بیشتر از همیشه بدانیم ریشه انقلاب ما کجاست.

امام خمینی از نسل حضرت فاطمه و قیام ایشان در واقع انقلابی فاطمی بود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران ابراز داشت: امام خمینی(ره) از نسل حضرت فاطمه زهرا(س) بود؛ حرکت و قیام ایشان در واقع انقلابی فاطمی و عاشورایی بود.

وی افزود: مهمانی لاله ها در بیش از ۲۰ هزار گلزار شهدا در سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ بیش از ۴۵۰ خبرنگار، تصویربردار و عکاس مراسم ۱۲ بهمن را پوشش خواهند داد؛ به کوری چشم کسانی که ادعا داشتند این نظام جشن چهل سالگی را نخواهد گرفت امسال قطعاً جواب قوی تری با حمایت از ولایت و رهبری از ملت ایران خواهند گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقصد نهایی این حرکت عظیم سربازی امام عصر(عج) است و انقلاب اسلامی متصل به حرکت الهی و جهانی قیام امام زمان(عج) است./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات