۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۹۵۶۳۵

نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی در قم برگزار شد

نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی در قم برگزار شد
نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، کشوری و لشکری در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، کشوری و لشکری در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات اعرافی، سعیدی و حجج اسلام والمسلمین قرائتی، حاج علی اکبری و سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی و حسین مظفر از جمله حاضران در این همایش ملی بودند.

گفتمان انقلاب اسلامی مقدمه بیداری اسلامی و استکبار ستیزی در جهان است

آیت الله سعیدی در این مراسم با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی مقدمه بیداری اسلامی و استکبار ستیزی در جهان است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی در حقیقت نوعی الگوی ناب از مهدویت برای جامعه ارائه داد و گفتمان مهدویت را در ساختار سیاسی و اجتماعی نهادینه کرد.

امام جمعه قم با اشاره به تحریف هایی که دشمنان در زمینه مهدویت ایجاد شد، گفت: دشمنان همواره سعی کرده اند با تحریف روایاتی که در زمینه مهدویت وجود دارد در مسیر شیعیان انحراف ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی تفسیر جدیدی از مبانی مهدویت بود، اظهار داشت: امام راحل با نهضت خود موجی جدید در زمینه مهدویت ایجاد شد، زیرا ایشان با سخنان خود معانی حقیقی مهدویت را تبیین کردند.

انقلاب اسلامی در در پرتو اندیشه مهدوی رونق پیدا کرده است

در ادامه آیت الله اعرافی به تبیین رابطه انقلاب اسلامی و اندیشه مهدوی پرداخت و عنوان کرد: انقلاب اسلامی درون مایه و ظرفیت بسیار مستحکمی در برابر استکبار دارد و با نهضت آزادی بخش خود پیام مهمی برای بشریت گرفتار در چنگال قدرت های استکباری ارسال کرده است؛ انقلاب ما از یک درون مایه مهدوی برخوردار است و ما می توانیم با مرور سخنان امام راحل متوجه شویم که عشق به مهدویت در وجود انقلاب اسلامی موج می زند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مقوله مهدویت یک عنصر بسیار ریشه دار بوده و موتور محرک و انرژی بخش انقلاب به شمار می رود، ابراز کرد: مهدویت آن روحی است که انقلاب را پدید آورد ؛ با بررسی سخنان امام راحل و برخی متفکران و همچنین رصد شعارهای انقلاب و واقعیت های کنونی در می یابیم انقلاب اسلامی همواره طبق مهدویت حرکت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در در پرتو اندیشه مهدوی رونق پیدا کرده است، اضافه کرد: مهدویت و انتظار و تئوری تکامل تاریخ، نخستین و مهمترین عنصر فکری و انگیزشی انقلاب اسلامی بود.

امروز در اوج عظمت و اقتدار قرار داریم

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نیز در این همایش خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در طول سالیان طولانی به نیابت از امام زمان(عج) میان مردم امیدآفرینی کرده است؛ فقها و مراجع تقلید در دوران پیش از انقلاب مردم را هدایت می کردند و منتظر بودند تا زمینه ای آماده شود تا علیه طواغیت زمان قیام کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، عنوان کرد: دهه فجر آن دهه ای است که امام خمینی(ره) وارد ایران شده و با نهضت خود بساط ظلم و جور را با همراهی مردم برچیدند.

وی با تأکید بر این که امروز در اوج عظمت و اقتدار قرار داریم، ابراز کرد: انقلاب اسلامی با پیروی از اندیشه ناب مهدویت راه خود را با شتاب طی کرده و امروز به نقطه اوج رسیده و توانسته است شاخصه های مهدویت را در سراسر جهان طنین انداز کند.

دوران لیبرالیسم تمام شده است

در ادامه سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه طبق پیشبینی های کارشناسان و دانشمندان سیاسی قدرت از غرب عالم به سوی شرق در حال انتقال است، تأکید کرد: آمریکایی ها علیرغم تلاش های خود نتوانستند ابرقدرتی خود را حفظ کرده و تنها قدرت هژمون جهان باقی بماند؛ امروز دوران هژمونی آمریکا وغرب به پایان رسیده است.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک قدرت نوظهور اسلامی دوقطبی بودن جریان قدرت در جهان را نفی کرد، عنوان داش: امروز دوران لیبرالیسم نیز همانند کمونیسم تمام شده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور قدرتمند در جهان اسلام شناخته می شود، افزود: اسلام از دیدگاه فرهنگی یک قبله، یک خدا و یک پیامبر دارند، از دیدگاه اقتصادی 75 درصد ذخایر نفتی را در اختیار دارد و همچنین از 57 درصد ذخایر گازی دنیا در اختیارش است، بنابراین اگر مسلمانان حول محور ایدئولوژی خودشان با همدیگر متحد شوند و برای خود دشمن و اهداف مشترک تعریف کنند بدون شک به یک ابرقدرت تبدیل خواهند شد.

مبلغان و فعالان عرصه مهدویت همه توان خود را برای ترویج اندیشه مهدوی به کار بندند

در پایان بخش صبح این همایش حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه مبلغان و فعالان عرصه مهدویت باید همه توان خود را برای تبلیغ و ترویج فرهنگ و اندیشه مهدوی به کار بندند، تأکید کرد: بنیاد مهدی موعود(عج) نباید تنها به مهدویت پرداخته و از سایر زمینه ها غافل شود، بلکه باید چند منظوره کار کند و علاوه بر مهدویت به نماز، روزه، تفسییر قرآن کریم و نشر کتب دینی نیز توجه داشته باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه 700 نفر در بنیاد مهدی موعود(عج) به صورت افتخاری فعالیت می کنند، بیان کرد: امروز اگر مبانی مهدویت پررنگ شود بدون شک مبانی ولایت فقیه نیز در کشور نهادینه خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم از برگزیدگان و فعالان عرصه مهدویت تجلیل به عمل آمد./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات