۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۹۵۶۵۶
از سوی حجت الاسلام تقی‌زاده؛

ویژه برنامه‌های دهه فجر در آذربایجان‌شرقی تشریح شد

ویژه برنامه‌های دهه فجر در آذربایجان‌شرقی تشریح شد
رییس ستاد اجرایی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی از اجرای بیش از سه هزار عنوان برنامه در تا پایان دهه فجر سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس ستاد اجرایی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت دهه فجر در استان پرداخت و اظهار داشت: تمامی برنامه‌ها به همت کمیته‌های23 گانه برنامه‌ریزی شده و اجرایی می شوند.

وی با اشاره به این‌که تعدادی از برنامه ها از ابتدای بهمن ماه سال جاری آغاز شده و بخشی نیز تا پایان امسال ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: سعی شده تمامی برنامه‌ها با رویکرد مردمی و با در نظر داشتن ایام فاطمیه و حفظ شأن و حرمت این روزها اجرایی شوند و در این راستا تمهیداتی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام تقی‌زاده با بیان این‌که برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با برگزاری کنگره ملی و اجلاسیه‌های تخصصی بزرگداشت شهید حسن باقری افشردی آغاز شده است، تصریح کرد: مراسم میثاق امت با ولایت فردا 12 بهمن همزمان با لحظه ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی در سراسر آذربایجان شرقی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: فردا مراسم 12 بهمن در شهر تبریز همزمان با برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر سپاه با حضور و سخنرانی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون حشدالشعبی عراق در مصلای اعظم امام خمینی(ره) و با اجرای گروه سرود 1600 نفری اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی مراسم رژه موتورسواران از فرودگاه بین المللی تبریز تا گلزار شهدای وادی رحمت تبریز را از دیگر برنامه های 12 بهمن اعلام کرد، افزود: زنگ انقلاب نیز روز شنبه 13 بهمن در مدارس شهری و روستایی سراسر استان نواخته خواهد شد.

وی، برپایی 40 نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در 40 مدرسه، رونمایی از کتابچه دستاوردهای انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی، برگزاری محافل انس با قرآن و یادواره های شهدای دفاع مقدس، نمایشگاه های صنایع دستی و کتاب، پخش فیلم های مستند در صدا و سیمای استان، تشکیل و برگزاری میزگردهای مختلف را از دیگر برنامه های دهه فجر برشمرد.

رییس ستاد اجرایی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی از اجرای بیش از سه هزار عنوان برنامه در تا پایان دهه فجر سال 97 خبر داد و افزود: برنامه های کوهپیمایی و پیاده روی خانوادگی، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در استان و جشن های تکلیف در مدارس دخترانه را از دیگر برنامه های دهه فجر آذربایجان شرقی است.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این‌که جشن های «40 در 40 » را از دیگر برنامه های ایام دهه فجر در استان برشمرد و گفت: این جشن‌ها مردمی مسجد محور بوده و با مشارکت اقشار مختلف اجرایی خواهند شد، ضمن این‌که قرار است یادواره های شهدای اصناف، محافل شهر و ادب، همایش های نقش زنان، صنوف و کارگران در انقلاب اسلامی یز برگزار شود.

وی از افتتاح 2 هزار طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی با اعتبار 2033 میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: برپایی تریبون های آزاد در دانشگاه ها و مراکز علمی استان، برپایی نمایشگاه های فاطمی در سراسر استان، برگزاری محافل انس با قرآن و نخستین یادواره شهدای جانباز و همایش آزادگان نیز در این ایام پیش‌بینی شده است./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات