۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۹۵۶۵۷

لغو دیدار یکی از اعضای ارشد دولت با مراجع تقلید

لغو دیدار یکی از اعضای ارشد دولت با مراجع تقلید
سفر یکی از اعضای ارشد هیأت دولت به شهر مقدس قم و برنامه دیدار وی با مراجع تقلید و علما با وجود هماهنگی های صورت گرفته لغو شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سفر یکی از اعضای ارشد هیأت دولت به شهر مقدس قم و دیدار وی با مراجع تقلید و علما لغو شد.

گزارش ها و پیگیری خبرنگار رسا حاکی از این است که برنامه دیدارهای این مقام دولتی مربوط به امروز پنجشنبه بوده و با وجود هماهنگی های صورت گرفته با دفاتر برخی مراجع تقلید، این دیدارها لغو شده است.

گفتنی است، لغو این دیدارها در حالی صورت گرفته که اخیرا مراجع تقلید انتقادات جدی و صریحی را نسبت به عملکرد دولت و عدم توجه دولتمردان به مقوله فرهنگ، فضای مجازی، اصرار بر قراردادهای استعماری و مشکلات معیشت جامعه مطرح کرده اند.

اخیرا مراجع تقلید در دروس خارج و دیدارهای خود نسبت به سخنان و حاشیه سازی های رییس جمهور درباره حجاب و فضای مجازی واکنش نشان دادند و از دولت خواستند که به جای حاشیه سازی به مشکلات معیشتی مردم به دور از شعار رسیدگی کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد شدید از سخنان برخی مسؤولان در زیر سؤال بردن ارزش های اسلامی مانند حجاب خطاب به مسؤولان گفت: اگر طرح این مسائل برای ایجاد حاشیه ای امن است که مردم را از ناکارآمدی اقتصادی منحرف کنید مسیر اشتباهی را در پیش گرفته اید.

وی با تأکید بر پرهیز از حاشیه سازی در شرایط امروز کشور خطاب به مسؤولان تأکید کرد: به جای طرح اینگونه مسائل به مردم خدمت کرده و معیشت و کار مردم و ازدواج جوانان را حل کنید.

همچنین حضرت آیت الله سبحانی در درس خارج خود نسبت به سخنان حجت الاسلام حسن روحانی واکنش نشان داد و تأکید کرد: مسؤولان عقل کل نیستند که همه چیز را بدانند و آقایانی که در رأس کار هستند یک مقدار مسائل را هم برای حوزه بگذارند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: آقایان عقل کل نیستند که همه چیز را بدانند، اقتصاد و سیاست برای شما اما احکام شرعی برای حوزه است، اگر کار رها باشد معلوم است افراد شهوترانی هستند که جامعه را آلوده می کنند، اگر مراجع و علما می گویند نسبت به حجاب باید عنایت داشته باشید برای محفوظ ماندن جامعه است. باید در حیطه کار خود نظر دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از دیگر مراجع منتقد مواضع رییس جمهور بود که در درس  خارج خود مواضع رییس جمهور را زننده دانست و از روحانی خواست که مواضع نادرست خود را اصلاح و جبران کند.

این مرجع تقلید درباره حاشیه سازی های دولتمردان نیز اظهار داشت: یکی از اصول سیاست این است که اگر در جایی گرفتاری بغرنجی پیدا شد با مسائل حاشیه ای مردم را سرگرم می کنند، حالا که این گرانی های بیدادگر و مشکلات اقتصادی پیدا شده سراغ این مساله برویم تا مردم سرگرم شوند، این کار درست نیست.

محمد قمین
ارسال نظرات