۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۹۵۶۵۸
امام مرکز اسلامی آخن آلمان در نشست علمی رسا بیان کرد؛

رسانه های صهیونیستی چهره اسلام در آلمان را مخدوش کرده‎اند

رسانه های صهیونیستی چهره اسلام در آلمان را مخدوش کرده‎اند
امام مرکز اسلامی آخن آلمان گفت: رسانه های صهیونیستی چهره اسلام را مخدوش کرده‎اند به طوری که عموم مردم اروپا در ظاهر دیدگاه منفی به اسلام دارند.

رسانه های صهیونیستی چهره اسلام در آلمان را مخدوش کرده‎اند

حجت الاسلام علی اکبر محمد زاده امام مرکز اسلامی آخن آلمان با حضور در نشست علمی «بایسته های تبلیغ بین الملل» که عصر امروز به همت خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: شهر آخن آلمان به جهت موقعیت استراتژیک، علمی و دانشگاهی که دارد فرصت مناسبی را جهت تبلیغ برای مبلغان عرصه بین الملل فراهم کرده است.

وی با بیان این که حوزه علمیه در عرصه تربیت مبلغ بین الملل در جایگاه مناسبی قرار ندارد، اظهار داشت: مبلغان صرفا در جهت مباحث نظری تخصص دارند و با عرصه تبلیغ بین الملل آشنایی کاملی ندارند، بنابراین ما نیازمند تاسیس یک دانشگاه در این عرصه هستیم.

امام مرکز اسلامی آخن آلمان بیان داشت: عموم مردم اروپا در ظاهر دیدگاه مثبتی نسبت به اسلام ندارند و اکنون نیز مضاعف شده است اما قشر نخبه، دانشگاهی، صاحب نظران آشنا با تاریخ و فرهنگ اسلام هنوز تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار نگرفته اند و میان شیعه و سنی و همچنین میان سنی معتدل و افراطی تفاوت قائل هستند.

وی خواستار بر طرف کردن شبهات علیه دین، روحانیت و غیره شد و افزود: رسانه های رژیم صهیونیستی تبلیغات بسیاری علیه دین مبین اسلام انجام می دهند، بنابراین باید چهره اسلام را از این غبارها پاک کرد.

حجت الاسلام محمد زاده بیان کرد: محتوا و مباحثی که یک مبلغ بین الملل می خواهد در خارج مطرح کند، باید بسیار جذاب باشد تا در مخاطب تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: باوجود این که پس از انقلاب اسلامی افراد بسیاری به دین مبین اسلام مشرف شدند اما مبلغ بین الملل باید هوشیار باشد تا افراد خالص را از ناخالص تشخیص دهند.

امام مرکز اسلامی آخن آلمان با بیان اینکه مخاطبان دانشجو تمایل بسیاری در زمینه مباحث استباطی و اجتهاد اسلامی دارند، بیان کرد: حدود یک سال دو کلاس با موضوع مباحث کلامی و فلسفه برای دانشجویان دکترا برگزار می کنم که استقبال خوبی از آن شده است.

جوانان غربی گرایش زیادی به اسلام دارند

وی عنوان کرد: ملت اروپا به ویژه آلمان گرایش خوبی به صلح، دین گرایی و اسلام دارند به طوری که مسؤولان اروپایی از این موضوع بسیار هراسان هستند. جریان اسلامی در آلمان بسیار ملموس است و به طوری که اموری نظیر تغذیه و ورزش اسلامی را می توانیم به سادگی در آلمان داشته باشیم.

حجت الاسلام محمد زاده با بیان اینکه جوانان اروپایی هویت اصلی خود را از دست داده اند، اظهار داشت: وقتی از یک جوان غربی در رابطه با هویتش از او سوال می پرسیم، نمی تواند پاسخ قانع کننده ای ارائه کند و حتی بزرگان نیز نگران جوانان هستند.

وی تاکید کرد که جوانان غربی در اصل مبدا و معاد و هدف زندگی بسیار سوال می پرسند و جوانان مسلمانان نیز با شبهاتی در زمینه وحدت، عصمت، نبوت و قرآن دست و پنجه نرم می کنند بنابراین یک مبلغ بین الملل موفق باید با این نوع سوالات آشنایی کامل داشته باشد./994/ب200/ف

ارسال نظرات