۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۹۵۶۶۴

روایت آیت الله صدیقی از جلسات رهبر انقلاب با دولت درباره فضای مجازی

روایت آیت الله صدیقی از جلسات رهبر انقلاب با دولت درباره فضای مجازی
امام جمعه موقت تهران با اشاره به دغدغه ها و جلسات رهبر انقلاب درباره آلودگی های فضای مجازی، از بی اعتنایی دولت و رییس جمهور در این زمینه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در همایش ائمه جمعه قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، هدف از خلقت انسان را عبودیت الهی دانست و گفت: در قرآن کریم غفلت منشأ تمام گرفتاری ها معرفی شده است و قرآن انسان را از غفلت پرهیز می دهد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: قیام انبیا و رسل برای این بود که جامعه را از ذلت دیگر پرستی  به بندگی خدا دعوت کرده و جامعه را متحول کنند، هدف انبیا تبدیل جامعه غافل و فراموش کار به جامعه ای هوشیار بوده است.

رییس ستاد امر به معروف کشور با بیان این که انسان باید بندگی را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، اظهار داشت: عبودیت شاه بیت هدف خلقت و آفرینش انسان است، ارتباط دل با خداوند متعال در نیمه های شب مقدمه عالم شدن است و علم عالمی که عبودیت لازم و معنویات در نیمه شب را ندارد علمی نیست که خدا ما را به آن فراخوانده باشد.

وی ادامه داد: خداوند متعال در مسأله تولید و تبلیغ علم در قرآن کریم رهنمودهای صریحی دارد، هر عالمی برای امامت، تبلیغ و پناه بودن مردم شایستگی ندارد، عالمی به درد مردم می خورد که اهل ذکر، توجه و حضور باشد.

آیت الله صدیقی با بیان این که انسان در تنهایی گرفتار غفلت می شود اما در جمع می تواند بهتر به سوی خدا حرکت کند، ابراز داشت: همه موجودات با ذکر به سوی خدا می روند و حرکت به سوی خدا حرکت خاموش نیست.

وی ائمه جماعات را از محورهای جامعه دانست و عنوان کرد: هر اندازه که جاذبه ائمه جماعات بیشتر باشد جمعیت بیشتری جذب خواهد شد، عالم باید دلبر و عاشق پرور باشد و اگر خود امام جماعت عاشق نباشد نمی تواند عاشق پروری کند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: رمز این که محراب پایین قرار داده شده این است که امام خود را از همه پایین تر بداند، هر کس عارف تر باشد بنده تر خواهد شد و نمود الهی در آن بیشتر می شود، مرحوم آیت الله بهجت می فرمود وقتی برای مردم معارف دینی را بیان می کنی خودت را مستمع ببین نه این که  سخنان یک طرفه باشد.

وی اضافه کرد: امام جماعت پدر محله، پناهگاه جوانان و اصلاح گر محله است؛ هر امام جماعتی قطب محله است و باید به عنوان سرباز امام زمان(ع) بوی حضرت را بدهد و خوی حضرت را در خود تقویت کند، بنای اسلام بر حضور و فعالیت های اجتماعی است از این رو بر نماز جماعت تأکید ویژه دارد.

آیت الله صدیقی با بیان این که ائمه جماعات باید افراد را از محیط غفلت به محیط هوشیاری و بیداری بکشانند، گفت: باید سعی کرد که جذب افراد به صورت حداکثری باشد، بیان و قلم روحانیت و ائمه جماعات بسیار تأثیر گذار است و باید با گسترش پیروان باید تعظیم شعائر الهی کرد.

وی افزود: مساجد پایگاه حضور یاران امام حسین(ع) است که هل من ناصر ایشان هنوز ادامه دارد، از این رو باید سعی کنیم که یاران بیشتری برای اهل بیت(ع) جذب شوند، نصرت سیدالشهدا این است که اهداف حضرت تقویت و رونق داده شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امروز دشمن با شبکه های اجتماعی و رسانه ها تا خانه های ما آمده است، گفت: این فضا به فرموده رهبر انقلاب قتلگاه جوانان شده است، رهبر انقلاب جلساتی تشکیل دادند و اکیدا از رییس جمهور خواستند باید شبکه هایی که مسیر انحراف فکری، عقیدتی و امنیتی به وجود می آورد مقابله شده و شبکه های بومی تقویت شود.

وی افزود: رییس جمهور در صحبت های اخیر خود افتخار می کند که این فضای آلوده را نگه داشته است، چه کسی جز علما که همیشه در برابر انحرافات سینه سپر کرده اند باید مقابل این فسادها بایستد؟ امروز هم غربت وجود دارد وقتی که نائب امام زمان(عج) فریاد می زند، دولت نه تنها که توجه نمی کند بلکه مقابله صریح انجام می دهد.

آیت الله صدیقی با بیان این که روحانیت باید در برابر هجوم عظیم دشمنان به دین و معنویت ایستادگی کند، اظهار داشت: راه مقابله با فسادهای اقتصادی و مشکلات اجتماعی آباد کردن مساجد و تقویت معنویات است.

وی عنوان کرد: دشمن به صورت ویژه برای قم و روحانیت نقشه کشیده است و می خواهد عمامه ها را بی اعتبار کند و جوانان و جامعه را از روحانیت دور کنند، امروز گرگ ها دندان تیز کرده اند و خطر امروز بیش از دوران جنگ است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب رهبری مدبر و شجاع هستند که خداوند به ایشان آرامش داده است اما از مسؤولانی که فساد را دامن می زنند خون جگر دارند، روحانیت به عنوان سربازان امام عصر(عج) باید وظیفه هدایت جامعه را به خوبی انجام دهند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد قمین
ارسال نظرات