۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۵۹۵۶۷۰
حجت الاسلام کلباسی:

فرهنگ مهدویت به انقلاب هویت می دهد

فرهنگ مهدویت به انقلاب هویت می دهد
رییس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه اگر مهدویت در جامعه حضور نداشته باشد انقلاب دچار بی هویتی خواهد شد، گفت: انقلاب اسلامی مبتنی بر فرهنگ مهدویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی کلباسی رییس مرکز تخصصی مهدویت عصر امروز در نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که در سالن همایش های مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، با اشاره به این که سرمایه های فرهنگی هویت جوامع را تشکیل می دهد، گفت: انقلاب اسلامی مبتنی بر فرهنگ مهدویت است و این یعنی اگر مهدویت در جامعه حضور نداشته باشد انقلاب اسلامی دچار بی هویتی خواهد شد.

وی به ویژگی های فرهنگ مهدویت اشاره کرد و ادامه داد: مهدویت نقشی بارز و بی بدیلی را در بستر سازی، پیدایش، استمرار و استقرار انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه مهدویت عناصر مختلفی دارد، ابراز داشت: مهدویت از یک سو با همه عقاید دینی ارتباط داشته و از سوی دیگر با آینده ارتباطی وثیق دارد، همچنین القای اندیشه نقد، سنجش و مقایسه و ترسیم جامعه ایده آل بر اساس آموزه های قرآنی نیز از سایر ویژگی های فرهنگ مهدویت است.

رییس مرکز تخصصی مهدویت به تبیین نقش مهدویت در انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز کرد: اندیشه مهدویت به عنوان یک بیناد مستحکم رهبری عقاید را بر عهده می گیرد؛ بدون تردید مهدویت از فرایند بسترسازی تا دوران به ثمر رسیدن انقلاب در شکل گیری و برپایی این انقلاب شکوهمند نقش داشته است.

وی افزود: مردم در همه حوادث انقلاب تنها شعار «برای دفن شهدا مهدی بیا مهدی بیا» سر می دهند که بادقت در معانی ژرف آن در می یابیم دنیایی از ریشه ها، بنیان ها و عناصر انقلابی گری در آن نهفته است.

حجت الاسلام کلباسی یادآور شد: تکوین ساختار انقلاب اسلامی و تحکیم پایه های آن و همچنین امید دهی به مردم از جمله برکات فرهنگ مهدویت در انقلاب اسلامی است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7

/841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات