۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۵۹۵۶۷۶
مدیر مؤسسه امیر بیان:

انقلاب اسلامی معجزه قرن بیستم است

انقلاب اسلامی معجزه قرن بیستم است
استاد حوزه گفت: توجه به انقلاب اسلامی نشان می‌دهد خداوند به واسطه این انقلاب با به عجز درآوردن قدرت‌ها و طاغوتها به عنوان معجزه قرن بیستم مطرح می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام امین حقیقت نژاد در سخنرانی امروز که در سالن همایش علامه مجلسی برگزار شد، گفت: انقلاب امام خمینی (ره) با تکیه بر مردم به سرانجام رسید.

وی در ابتدا افزود: خلقت ابتدایی انسان بر اساس رساندن وی به کمال انجام شده و عبودیت و بندگی خداوند به عنوان شرط رسیدن به کمال معرفی شده است و پذیرش توحید و وحدانیت پروردگار انسان را به عبودیت می‌رساند.

حجت الاسلام حقیقت نژاد اظهار کرد: خداوند برای اثبات توحید و قادر بودنش بر هر کاری انبیا را ارسال کرده تا به واسطه بازگرداندن مردم به فطرتشان، آن‌ها را با توحید آشنا کند چرا که گاهی اوقات آن قدر روی فطرت انسان‌ها به خاطر سم پاشی‌ها غبارآلود می‌شود که درک حقایق فطری از سوی انسان‌ها بسیار سخت است.

مدیر مؤسسه امیر بیان ابراز کرد: معرفی وحدانیت پروردگار به واسطه برهان‌هایی همچون علیت و نظم، معرفی منفعلانه است چرا که بشر نمی‌تواند با چنین رویکردی ارتباط برقرار کند و از طرف دیگر هیچکدام از انبیا به این روش‌های منفعلانه مردم را به سوی وحدانیت و یکتاپرستی دعوت نکرده اند بلکه از طریق معجزات و گفتگو‌های روان و قابل درک مردم به دین دعوت می‌شدند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: معجزاتی که در ابتدای تاریخ بشریت برای مردم آورده می‌شده است، معجزاتی قابل لمس بوده است، از این رو جنس معجزات با گذشت زمان و رشد فکر بشریت پیشرفت می‌کند؛ گاهی اوقات متناسب با بشر روز شتری از دل کوه خارج می‌شود و گاهی اوقات معجزات از جنس معجزات عقلی است؛ مهم‌ترین معجزه پیامبر (ص) قرآن است، قرآنی که جنسش از تفکر و عقلانیت است.

وی ادامه داد: معجزه یک سنت الهی است تا به واسطه آن افراد به دین دعوت می‌شوند؛ توجه به انقلاب اسلامی نشان می‌دهد خداوند به واسطه این انقلاب با به عجز درآوردن قدرت‌ها و طاغوت‌ها به عنوان معجزه قرن بیستم مطرح می‌شود؛ نگاه به انقلاب اسلامی به عنوان یک معجزه الهی سبب دعوت انسان‌ها به دین و یکتاپرستی می‌شود.

حجت الاسلام حقیقت نژاد افزود: تمام انقلاب‌های دنیا از مسیر مبارزات مسلحانه با حمله به دولت مرکزی و کاستن از قدرت دولت محقق می‌شود و ایده پرداز این انقلاب که تحت عنوان انقلاب پارتیزانی مطرح است، بلوک شرق یعنی روسی‌ها هستند.

مدیر مؤسسه امیر بیان در پایان گفت: مدل دوم انقلاب از که از بلوک غرب دریافت می‌شود انقلاب نفوذی است که از طریق نفوذ در بدنه دولت و جذب قدرت انقلاب می‌کنند، ولی جنس انقلاب اسلامی با همه این انقلاب‌ها متفاوت است چرا که انقلاب امام خمینی (ره) یک انقلاب الهی بود و با تکیه بر مردم به سرانجام رسید. /۸۶۷/پ310/ب1
محمد قربانیان
ارسال نظرات