۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۹۵۶۷۷

سومین گردهمایی سبک زندگی انقلابی در ارومیه برگزار شد

سومین گردهمایی سبک زندگی انقلابی در ارومیه برگزار شد
سومین گردهمایی سبک زندگی انقلابی با حضور اساتید، فضلا و حوزویان شهرستان ارومیه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی امروز در سومین گردهمایی سبک زندگی انقلابی به بیان اهمیت گرامیداشت ایام الله دهه‌ فجر پرداخت و گفت: خداوند با نعمت انقلاب اسلامی ما را از تفکرات الحادی نجات داده و به طرف تفکر درست هدایت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن به حضرت موسی دستور دادند که به مردم بگوید ایام الله را گرامی بدارند، از این رو بنابه دستور صریح خداوند در قرآن ما باید ایام الهی را گرامی بداریم و بدانیم که قبل از انقلاب با چه تفکری در مباحث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بودیم و بعد از انقلاب در چه تفکری هستیم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: اگر نگرش ما به دنیا تغییر نکند سبک زندگی ما نیز تغییر نخواهد یافت دو نوع نگرش در نگرش به دنیا مورد بررسی است.  اولین نگرش این است که انسان به ظاهر دنیا توجه کند و از باطن و آخرت غافل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: خداوند در قرآن زندگی دنیا را بازیچه و سرگرمی و ظاهر دنیا را زینت و محل فخر فروشی و جمع آوری اموال و اولاد معرفی می کند از این رو اگر انسان بخواهد ظاهر دنیا را ببیند آخرت خود را نابود خواهد کرد.

وی یادآور شد: دومین نگرش این است که انسان دنیا را محل عبور برای آخرت خود بداند اگر انسان به این شکل فکر کند آخرت خود را آباد می کند. انسان اگر با نگرش دوم زندگی کند سبک زندگی اسلامی را سبک زندگی خود قرار خواهد داد.

امام جمعه ارومیه افزود: نحوه نگرش به دنیا همان سبک زندگی است تا نگرش انسان به دنیا تغییر پیدا نکند سبک زندگی انسان عوض نخواهد شد. وقتی نگرش انسان از نوع اول باشد زن و مرد در خانه همه چیز را به نفع خود خواهند خواست اما اگر نگرش از نوع دوم باشد سبک زندگی انسان مانند سبک زندگی امیرالمومنین و حضرت فاطمه خواهد شد؛ چرا که حضرت امیرالمومنین می فرمایند: در طول زندگی مشترک حضرت فاطمه یک بار نشد او را عصبانی کرده و او را به کاری که به آن میل نداشت مجبور کنم و او نیز هیچگاه مرا عصبانی نکرده بود./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات