۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۹۵۶۹۶
حجت الاسلام تکیه ای خبر داد؛

شرکت هر ساله بیش از 800 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف

شرکت هر ساله بیش از 800 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف
استاد حوزه با بیان اینکه با عنایت رهبری تعداد معتکفان به 800 هزار نفر رسیده است،تأکید کرد که خوشبختانه امروز این مراسم معنوی در 70 کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای رییس ستاد مرکزی اعتکاف امروز در همایش ائمه جماعات قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به برکات معنوی انقلاب اسلامی گفت: بعد از انقلاب مراسم های معنوی مانند اعتکاف رونق ویژه ای پیدا کرد و امروز اعتکاف در فرهنگ عمومی جامعه جایگاهی ویژه دارد.

وی افزود: در سال های اخیر تقاضا برای اعتکاف به اندازه ای زیاد بوده که بیش از گنجایش مساجد بود، رهبر معظم انقلاب بر ترویج امر اعتکاف امر تأکید ویژه دارند و آن را خنثی کننده شبیخون فرهنگی دشمن دانستند.

حجت الاسلام تکیه ای با بیان این که با عنایت رهبر انقلاب امروز تعداد معتکفان به 800 هزار نفر رسیده است، اظهار داشت: امروزه مراسم معنوی اعتکاف جنبه بین المللی پیدا کرده و از میان بیش از 2 هزار اثری که برای جشنواره اعتکاف ارسال شد 300 اثر آن خارجی است.

وی ادامه داد: ستاد مرکز و ستاد علمی اعتکاف در قم مستقر است و شورای سیاستگذاری اعتکاف کشور را 24 نهادی کشوری، علمی و دینی تشکیل می دهند، امروزه در 70 کشور مراسم اعتکاف برگزار می شود و بر اساس آمار تنها در تنها بیش از 5 هزار نفر معتکف می شوند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دستاوردها بی نظیر معنوی و مادی انقلاب اسلامی ابراز داشت: انقلاب دستاوردهای بی بدیل معنوی مانند احیای اعتکاف داشته است، متأسفانه دشمن با هجمه به دستاوردهای انقلاب و فضاسازی ها درصدد زیر سؤال بردن این دستاوردها است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای معنوی در کشور عنوان کرد: فضاهای ورزشی، تفریحی، آموزشی و دانشگاهی به حد نصاب رسیده است ولی در فضاهای معنوی کمبود داریم و در مناسبت های مهمی مانند عرفه، نیمه شعبان، عاشورا، اربعین و اعتکاف با مشکلاتی روبه رو هستیم

رییس ستاد اعتکاف استان قم اعتکاف را سبب تحول معنوی در انسان دانست و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های لازم و با آسیب شناسی ها این برنامه مهم معنوی را گسترش دهیم چرا که اعتکاف فرصت عظیمی است و باید هوشمندانه اداره شود. شهر مقدس قم پشتیبانی فرهنگی و علمی این مراسم معنوی را در ایران و جهان بر عهده دارد.

وی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه امروز بخشی ازمصلای قم با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به مسجد تبدیل شد تا نقطه آغاز برای تبدیل مصلاهای کشور به مسجد باشد که این صورت ضمن افزایش قداست نمازهای جمعه، می توان مراسم های معنوی اعتکاف را در آن برگزار  کرد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5

/1323/پ202/ب1

محمد قمین
ارسال نظرات