۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۵۹۵۷۱۳
نماینده ولی فقیه در استان همدان

مساجد باید پیشاهنگ همه حرکات در جامعه باشند

مساجد باید پیشاهنگ همه حرکات در جامعه باشند
آیت الله طه محمدی گفت: امام راحل فرمودند مسجد سنگر است، سنگرها را خالی نکنید؛ بنابراین امروز باید مساجد پیشاهنگ همه حرکات در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان پنجشنبه شب در مراسم دهه فجر فاطمی که با حضور هیات امنای مساجد و بقاع متبرکه و ائمه جماعات شهرستان همدان برگزار شد با تاکید بر لزوم آشنایی مردم با دستاورد های انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: با تشریح دستاوردها و پیشرفت های انقلاب آن دسته از افراد ضعیفی که نا امید شده اند امیدوار می شوند و دشمنان نیز مایوس خواهند شد.

آیت الله طه محمدی افزود: انقلاب ما ادامه دهنده مسیر قیام حضرت سید الشهدا (ع) است و امسال نیز که با ایام فاطمیه هم زمان شده است باید بهترین استفاده را از آن ببریم.

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: مساجد و روحانیان باید برای آرامش قلب همه دلسوختگان و ستم دیدگان دوران ستم شاهی جشن های با شکوهی برگزار کنند و همه به میدان بیایند.

وی با بیان این اینکه انقلاب اسلامی الگوی همه مردم مظلوم جهان است بیان داشت: هر چه اینجا با شکوه تر شادی کنید مردم مظلوم دنیا شاد می شوند چرا که همه آن ها قلبشان این جاست و اگر ما بی تفاوت باشیم آنها دلسرد می شوند.

نمیاینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب چند هزار نفر زیر شکنجه ساواک شاه شهید شدند و صدای کسی هم بیرون نیامد نمونه آنها پدر بزرگوار آیت الله سعیدی امام جمعه قم است که بدن ایشان به خاطر شدت جراحات قابل غسل نبود.

وی با هشدار نسبت به بی تفاوت نبودن در مسایل مختلف تاکید کرد: بی تفاوت بودن یعنی سیاهی لشکر دشمن باشیم و همین که نسبت به این همه خون و سرمایه بی تفاوت باشیم یعنی جزء سیاهی لشکر دشمن هستیم.

امام جمعه همدان ادامه داد: از خدا بخواهیم به دلیل مشکلات زندگی از دین دلسرد نشویم و در قیامت نام ما را جزء سیاهی لشکر دشمن ثبت نکنند.

وی با بیان فرمایش امام خمینی در زمینه مسجد خاطر نشان کرد: امام فرمود مسجد سنگر است سنگرها را خالی نکنید بنابراین امروز باید مساجد پیشاهنگ همه حرکات در جامعه باشند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به برگزاری مراسم فجر فاطمی در شهرستان همدان اظهار داشت: امسال ترتیبی اتخاذ کردیم تا در دهه فجر در همه شهر سرود پیروزی انقلاب طنین انداز شود چرا که همه مردم نمی توانند به چند محل خاص برای برگزاری جشن بروند بنابراین ما مراسم ها را به همه محلات خواهیم برد تا مردم همدان در هر جای این شهر در جشن های امسال شریک باشند.

وی با تاکید بر اینکه اگر اسرائیل حرکتی انجام دهد هزاران موشک نقطه زن را بالای سر خود خواهد دید یادآور شد: زمانی که نواب صفوی را تیر باران کردند متاسفانه هیچ عکس العملی نشان ندادیم اما یک نفر مثل شهید حججی پس از شهادتش در سوریه کشور را زیر و رو می کند و این قدرت انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: نه مردم و نه برخی از مسؤولان هیچ وقت نباید نا امیدی در دلشان راه دهند و تنها نگاهشان به سمت ولی خود باشد و ببینیم که تکلیف چه چیزی است./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات