۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۹۵۷۱۹
سفیر سابق ایران در اردن و لبنان:

تابوی شکست ناپذیری اسرائیل فروریخته است

تابوی شکست ناپذیری اسرائیل فروریخته است
دستمالچیان با اشاره به نمونه هایی از شکست مفتضحانه اسرائیل در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین تأکید کرد که امروز تابوی شکست ناپذیری اسرائیل فروریخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین جلسه یک روزه هم اندیشی «بررسی راهکارهای مبارزه با صهیونیسم» با تأکید بر مبارزه فرهنگی و جنگ نرم روز گذشته در سالن نشست های خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.

دکتر احمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در اردن و لبنان در ادامه عنوان کرد: در حقیقت اهمیت این جلسه را به این خاطر می‌ دانیم که مدتی است مثلت شوم سعی بلیغی دارد که مبارزه علیه رژیم صهیونیستی را به حاشیه ببرد به همین دلیل بنده معتقدم که باید کاری کرد که مبارزه علیه مثلث شوم به ویژه رژیم صهیونیستی در اذهان بیدار شود.

وی با اشاره به این که حتی در ایران تلاش های زیادی صورت می‌ گیرد که موضوع فلسطین محجور شود، گفت: به همین دلیل این جلسات بسیار مهم و استراتژیک است و باید همت و تلاش کنیم که این جلسات در سطوح مختلف به ویژه در حوزه علمیه مقدسه قم که قلب تپنده جهان اسلام است زنده شود تا این موضوع در رأس قرار بگیرد.

سفیر سابق ایران در اردن و لبنان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امیدواریم در سطوح مختلف بالاتری نیز این جلسات ادامه پیدا کند؛ مسأله مهم امروز بررسی وضعیت مقاومت در فلسطین است.

وی ابراز داشت: در جنگ 33 روزه در سال 2006 در شکست مفتضحانه تئوری استوره شکست ناپذیری امنیتی اسرائیل فرو ریخت و دلیل این مسأله نیز همین بود که سید حسن نصر الله تاکتیکی هوشمندانه وزیرکانه به کار برد که به شکست این تئوری کمک کرد.

دستمالچیان با تأکید بر این که سید حسن نصرالله قدرت نظامی اسرائیل را زیر سؤال برد، گفت: لبنان با ساده ترین سلاح موشکی امنیت اسرائیل را به خطر انداخت که خیلی درد بزرگی برای اسرائیل به شمار می‌ رفت.

وی عنوان کرد: امروز مقاومت دست برتر منطقه است و ما در جنگ سخت پیروز و پیشرو هستیم ولی باید بدانیم که در جنگ نرم بسیار عقب هستیم.

سفیر سابق ایران در اردن و لبنان با بیان این که بدون جنگ نرم در جنگ سخت نمی توانیم به نتیجه مطلوب و اصلی برسیم، خاطرنشان ساخت: به همین جهت باید از همین جلسات سازوکارهایی در بیاید که بتواند این کار را درست کند.

وی در ادامه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اسرائیل دعواهای ما را روی آنتن می‌ برد ولی ما این قدرت را نداشته ایم که ضعف های علنی رژیم صهیونیستی را روی آنتن ببریم؛ این مسأله باید در معرض افکار عمومی قرار بگیرد که بحثی بسیار مهم است.

دستمالچیان با بیان این که هزینه های رژیم صهیونیستی را بالا ببریم، گفت: شیشه عمر اسرائیل در اروپا و آمریکا است و اگر مردم آمریکا بفهمند که چه هزینه ای برای این جریان خبیث می‌ دهد حتما شورش می‌ کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید سطوح مختلف دشمن را بشناسیم، هرچند در دشمن شناسی هنوز به توفیق نهایی نرسیده ایم و باید در این زمینه کارهای زیادی انجام بدهیم.

سفیر سابق ایران در اردن و لبنان افزود: امروز کوچه پس کوچه های اسرائیل ناامن است پس بدانیم که مقاومت جلو رفته و پیش رفت کرده است و این که رهبر معظم انقلاب می‌ فرمایند 25 سال دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت حرفی دقیق است که باید ابعاد آن بررسی شود./1330/ب202/ف

ارسال نظرات