۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۹۵۷۲۸
سلطانشاهی:

حل بحران فلسطین نیازمند نگاهی جهانی است

حل بحران فلسطین نیازمند نگاهی جهانی است
دبیر جمعیت دفاع از فلسطین حل بحران فلسطین را نیازمند نگاهی جهانی و بین المللی دانست و تأکید کرد که نباید تمام تمرکز روی مباحث نظامی و امنیتی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین جلسه یک روزه هم اندیشی «بررسی راهکارهای مبارزه با صهیونیسم» با تأکید بر مبارزه فرهنگی و جنگ نرم روز گذشته در سالن نشست های خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.

دکتر علیرضا سلطانشاهی دبیر جمعیت دفاع از فلسطین با تأکید بر این که برای حل بحران مسأله فلسطین باید نگاه جهانی داشته باشیم، اظهار داشت: بحث فلسطین ابعاد سیاسی، فرهنگی، علمی و آکادمیک و رسانه ای و هنری زیادی دارد و صهیونیست ها برای رسیدن به اهداف خود از همه این ابزارها استفاده می‌ کنند.

وی افزود: ما تنها روی بحث نظامی و امنیتی متمرکز شده ایم که تنها بخشی از عرصه های مربوط به قضیه اسرائیل و فلسطین است؛ من حداقل در زمانی که در مرکز مطالعات فلسطین بودم در کارهایی که می‌ کردیم به واقعیت هایی تأسف بار دست رسیدیم.

سلطانشاهی در ادامه عنوان کرد: در سطح کتاب های آموزشی مدرسه حتی یک کلمه در کتاب های درسی در ارتباط با موضوع فلسطین تغییر ایجاد نشده است و کارهای دانشگاهی و رسانه ای اصلا در سطح آن اهداف جهانی نیست.

وی با اشاره به این که مهمترین محور این جلسه حوزه و روحانیت است، گفت: قبل از انقلاب در ارائه تئوری و عمل در قبال مسأله فلسطین همین روحانیت پیشتاز است تا جایی که وقتی شهید مطهری برای بحران فلسطین نظریه پردازی می‌ کند در جای دیگر پول جمع می‌ کند تا به فلسطین بفرستد.

دبیر جمعیت دفاع از فلسطین در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: شهید نواب و آیت الله کاشانی یا حتی مرحوم کافی که غالب مردم او را به عنوان روضه خوان می‌ شناختند یک بار به مدت سه سال در طول عمر محکوم به تبعید شد، آن هم به دلیل مسأله فلسطین بود که در این باره سخنرانی کرده بود.

وی ابراز داشت: امروز هم وظیفه حوزه خیلی سنگین است، چراکه روحانیت که به عنوان یک مرجع مطمئن علمی با اتکای بر قرآن و حدیث و دین شناخته می‌ شود بعد از انقلاب در حوزه مسأله فلسطین کار زیادی نکرده است.

سلطانشاهی با تأکید بر این که باید شناخت دقیق از هر حوزه کاری داشته باشیم، گفت: در غیر این صورت به اهداف لازم نمی رسیم به همین جهت هرحرکتی اعم از انتشار کتاب و مقاله و برگزاری همایش و سمینا باید با توجه به سوابق آن قضایا صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: اگر جایی در هر حوزه ای قرار است کاری شبیه شما صورت بگیرد شما هم به او کمک کنید نه این که حرکتی موازی با او انجام بدهید، چراکه موازی کاری آفت بسیاری از کارهای ما است.

دبیر جمعیت دفاع از فلسطین در ادامه یادآور شد: در کشور ما قوانین خوبی در ارتباط با حل معضل و بحران مسأله فلسطینی تصویب شده است که اجرایی شدن آن می‌ تواند کمک شایانی به موضوع فلسطین بکند ولی متأسفانه در مقام عمل اجرا نمی شود چون ساختار و دیوان سالاری به ارث رفته از دوران طاغوت در تمام سیستم های اداری نظام وجود دارد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات