۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۹۵۸۲۶
با حضور نماینده ولی فقیه در اردبیل؛

نشست تخصصی نقش ادبیات در اجتهاد برگزار شد

نشست تخصصی نقش ادبیات در اجتهاد برگزار شد
معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان از برگزاری نشست تخصصی با موضوع «نقش ادبیات در اجتهاد» با تدریس آیت الله عاملی خبر داد.
حجت الاسلام علی نیکی، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری نشست تخصصی (ویژه طلاب و اساتید) با موضوع «نقش ادبیات در اجتهاد» خبر داد و گفت: این نشست با حضور آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل و با استقبال پرشور طلاب و اساتید اول بهمن ماه در مسجد صاحب الزمان مدرسه برگزار شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) آبادان پیرامون علل برگزاری نشست عنوان داشت: با توجه به کاربرد و نقش حیاتی ادبیات در کسب ملکه اجتهاد و جایگاه آن در روند طلبگی، لازم دیدیم که نشست تخصصی «نقش ادبیات در اجتهاد» را برگزار کنیم.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره مقاله نویسی ویژه طلاب پایه‌های ۵ و ۶ و ثبت ۷۰ مقاله در جشنواره علامه حلی اشاره کرد و افزود: دوره تقویت مبانی مهدویت و روشنگری طی دو جلسه و با حضور حجت الاسلام نصوری از قم و سرهنگ سعیداوی برگزار شد.

حجت الاسلام نیکی ادامه داد: تدوین سیر مطالعاتی در زمینه‌های فقه، اصول، رجال و حدیث را در کنار مباحث اعتقادی مورد توجه قرار دادیم البته در این زمینه تدوین سیر مطالعاتی علم کلام به پایان رسیده است.

وی بیان داشت: جلسه هم اندیشی «فربه شدن شدن اصول فقه در بوته نقد» در ماه جاری برگزار خواهد شد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات