۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۹۵۸۶۵
حجت الاسلام تقدیری:

تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران پدیده‌ای مبارک پس از پیروزی انقلاب بود

تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران پدیده‌ای مبارک پس از پیروزی انقلاب بود
مسؤول امور روحانیان حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: حوزه های علمیه خواهران یک پدیده مبارکی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام تقدیری مسؤول امور روحانیان حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در گردهمایی مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان تهران که به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: مدیران و معاونان فرهنگی در مدارس علمیه با عبرت گرفتن از گذشته برای آینده ای بهتر برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه وراثت، محیط و تربیت در شکل دهی شخصیت انسان بسیار قابل توجه است، ادامه داد: انسان اگر بخواهد شخصیتی را بشناسد باید به این سه اصل توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام تقدیری درباره شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ابراز کرد: در بیان عظمت و بزرگی این محدث والامقام همین بس که نصب حضرت با چهار نسل به امام حسن مجتبی(ع) می رسد، ایشان فقیه و مجتهدی والامقام بودند و با مستنداتی که در کتاب حکمت نامه آیت الله ری شهری به چاپ رسیده حضرت 188 روایت نقل کرده است.

مسؤول امور روحانیان حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در عمر مبارک خودشان 5 امام معصوم را درک کرده و با شاگردی در محضر 3 امام فیوضات فراوانی کسب کرده است، گفت: امام حسن عسکری می فرمایند: اگر عبدالعظیم نبود من می گفتم علی بن زید فرزندی نداشت؛ این سخن در حالی بیان می شود که پدر حضرت صاجب 9 اولاد بود.

وی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند: ری قبله تهران است، عنوان کرد: اماکن مقدس و مقبره امامزادگان باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند. در روایتی از امام هادی(ع) آمده است اگر کسی عبدالعظیم حسنی را در ری زیارت کند گویا امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است؛ این سخن معصوم همان سنبل سازی و جمع شدن شیعیان گرد حرم مطهر این امامزادگان واجب التعظیم است.

حجت الاسلام تقدیری در ادامه بیان داشت: ایجاد دو حوزه علمیه خواهران و برادارن، احداث دانشگاه علوم و حدیث، تاسیس دارالشفاء کوثر، راه اندازی آسمان نما و مرکز نجوم از جمله اقداماتی است که از سال 68 که آیت الله ری شهری تولیت آستان را بر عهده گرفته صورت پذیرفته است که از دستاوردهای انقلاب به شمار می روند.

مسؤول امور روحانیان حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب سه دسته از گروه هایی را که در دوران طاغوت کنار گذاشته شده بودند را وارد صحنه کرد و آنان عبارت از کودکان، زنان و روستاییان بودند. همچنین می توان گفت حوزه های علمیه خواهران یک پدیده مبارکی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات