۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۹۵۸۸۷
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران:

طلاب خواهر با تربیت نسل مومن از منظومه فکری امام راحل صیانت کنند

طلاب خواهر با تربیت نسل مومن از منظومه فکری امام راحل صیانت کنند
ظهیری با بیان اینکه طلاب خواهر با تربیت نسل مومن از منظومه فکری امام راحل صیانت کنند گفت: تفکر انقلابی امام برخاسته از جریان مقابله ایمان با کفر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، امروز در گردهمایی مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان تهران که به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: جهان دوقطبی آن روز که امروز قطبی از آن اقطاب شکسته شده جریان مقابله و توازن قدرت بین شرق و غرب بود و امام راحل با شعار نه شرقی و نه غربی یک جریان جدیدی را به وجود آورد و امروز ما شاهد بالندگی، قدرت و عظمت این جریان هستیم.

وی افزود: جریان قبل از انقلاب مقابله دو جریان کفر با کفر بود جریانی برخاسته از افکار لیبرالیستی، اومانیستی، نسبیت‌گرایی و جریان قدرت استعمارگر، انحصارطلب و زیاده‌طلب در دنیا که تحلیلش در نظم نوین جهانی گستره این سعه قدرت در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بود تا به هر قیمتی که شده منطقه خاورمیانه را به چنگ بیاورد.

ظهیری با اشاره به اینکه امام با شعار مقابله ایمان با کفر وارد میدان مبارزه شدند، اظهار داشت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بر هم زدن این موازنه قدرت در جهان بود که امروز حتی در سیاست‌های برنامه‌ای انتخاباتی این مدعیان قدرت و طالبان ثروت نام ایران مکرر قرائت می‌شود، حتی اگر به‌قصد مقابله با این جریان هم باشد نشان می‌دهد که ما مطرح هستیم و قدرت و نفوذ داریم. هرچند که این جریان مقابله با ما نیست بلکه جریان هراس و ترس است که امروز با انقلاب مقابله می‌کند.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: بنابراین مهم‌ترین دستاوردی که امام راحل ایجاد کرد همین جریان اندیشه ایمان در مقابل کفر بود برای همین امروز دشمنان به اسلام هراسی و شیعه هراسی روی آورده‌اند و در برابر همه حضور، ظهور و بروز دستاوردهای انقلاب موضع می‌گیرند.

وی افزود: امروز تفکر انقلابی امام همه دریاها و خشکی‌ها را درنوردیده و به اقصی نقاط جهان نفوذ کرده است. بانوان سکان‌دار خانواده هستند برای آنکه بتوانند مانع نفوذ دشمنان به کانون خانواده شوند باید اقدام به پرورش نسل صالح اقدام کنند و حوزه‌های علمیه خواهران در ایجاد این انگیزه بسیار نقش‌آفرین هستند.

ظهیری بابیان اینکه قدرتمند شدن مستضعفان جهان وعده الهی است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه این اندیشه الهی و منظومه فکری امام راحل و رهبر معظم انقلاب را باید بازخوانی کنند. امروز چشم مستضعفان جهان به کارنامه فکری، عملی و اندیشه‌ای که توانست مستضعفان جهان را روی پا نگاه دارد دوخته‌شده است. همه باید انقلابی باشیم و این احساس وظیفه را که باید از منظومه فکری امام پاسداری کنیم را در وجود خود تقویت و صیانت کنیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات