۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۵۹۵۹۱۳
امام جمعه موقت کاشان:

جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مردمی برگزار شود

جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مردمی برگزار شود
امام جمعه موقت کاشان با تاکید بر اینکه باید از عمق وجود جشن بگیریم گفت: جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مردمی برگزار شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام در سلسله نشست‌های بصیرتی که شنبه شب‌ها در مسجد سلمان فارسی کاشان برگزار می‌شود گفت: بیلان کار هیئات مذهبی با پخت دوهزارپرس غذا بیلان کار نیست، هنر این است که بدون غذا و پذیرایی مردم را فقط برای برنامه فرهنگی جذب مسجد کنید.

وی افزود: انبیای الهی بدون بدون مسابقه و جایزه و پذیرایی مردم را جذب می‌کردند و همیشه تعداد زیادی از افراد مخلص در اطراف انبیای الهی بودند چرا که با دل مردم کار می‌کردند و خلأ این روش در فضای فرهنگی کشور باید پر شود.

حجت الاسلام احتشام ادامه داد: اگر مشاهده می‌کنید امروز برخی از سلبریتی‌ها و هنرپیشه‌ها در فضای مجازی میلیونی فالوور دارند برای این است که توانسته اند از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کنند.

به گفته وی، نباید اینگونه تصور شود که ولایتی‌ها و حزب اللهی‌ها چنین توانایی را برای استفاده از این فضا را ندارند، ولایتی‌ها و حزب اللهی‌ها این توانایی را دارند، اما باید از سلایق کاربران فضای مجازی برای جذب مخاطب شود.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه بر مطالعه کتاب‌های تاریخی به ویژه تاریخ ایران برای نوجوانان و جوانان و نسل امروز تأکید کرد و اظهار داشت: بزرگتر‌ها و کسانی که دوران رژیم شاه را تجربه کردند در بیان خاطرات دوران رژیم ستم شاهی و مشکلات و معضلات و آسیب‌ها و تهدید‌های آن زمان برای نسل جوان امروز کوتاهی کرده اند.

بزرگتر‌ها حتی در بیان خاطرات شیرین دوران پیروزی انقلاب كوتاهي كردند
حجت الاسلام احتشام اذعان کرد: بزرگتر‌ها حتی در بیان خاطرات شیرین دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بعد از آن برای نسل جوان امروز کوتاهی کرده اند.

به گفته وی، اگر ما در دوره امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) هم بودیم مانند اکثریت آن زمان بودیم چرا که این اکثریت امیرمومنان (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را در دل دوست داشتند، اما در دفاع از آن‌ها و آنجایی که نیاز به دفاع داشتند به دلیل ترس از جان خود امتناع می‌کردند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز نیز برخی ترس و واهمه دارند و از نقد کارشناسانه و راهکار عالمانه برای برون رفت از مشکلات فعلی آنگونه که باید و شاید صریح و شفاف و روشن بیان نمی‌شود و حتی نخبگان جامعه هم ریسک نمی‌کنند و وارد صحنه نمی‌شوند.

وی افزود: امروز برخی از منبری‌ها ریسک نمی‌کنند و نزدیک به یک ساعت سخنرانی می‌کنند، اما چهار دقیقه از انقلاب و شهدا حرفی نمی‌زنند، در حالیکه منبر‌های ما به برکت شهدا و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام احتشام گفت: وقتی تاریخ انقلاب برای نسل جوان بازگو نمی‌شود دستاورد آن تبلیغات برای نجابت و قداست فرح در فضای مجازی است، چرا که دهان‌ها برای بازگو کردن خاطرات انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن برای نسل جوان امروز بسته شد و منبری‌ها و اساتید و رزمندگان دفاع مقدس نگفتند و سکوت کردند.

وی افزود: وقتی تاریخ انقلاب اسلامی را برای نسل جوان نگفتیم امروز در فضای مجازی بمباران تبلیغاتی می‌شویم و کار به جایی می‌رسد که به جای اینکه از دشمن جنایتکار مطالبه گری کنیم دشمن از ما مطالبه گری می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر امروز برخی طالب بازگشت به دوران رژیم طاغوت هستند برای این است که خواهان بی غیرتی‌های دوران شاه هستند و برای همین است که امام در سال ۴۲ می‌فرماید، شاه دوستی به معنای غارتگری، بی دینی و جدا شدن از خدا و مردم است.

نخبگان جامعه بعد از امام نتوانستند راه امام را ادامه دهند
حجت الاسلام احتشام با اشاره به اینکه برخی که خواهان رژیم طاغوت هستند و اخیرا نیز به بزرگتر‌های خود معترض می‌شوند چرا انقلاب کردند و اشتباه کردید که انقلاب کردید، افزود: نخبگان جامعه بعد از امام نتوانستند راه امام را ادامه دهند.

به گفته وی، پیام اصلی امام دفاع از محرومین و پابرهنگان و رنج دیدگان بود به طوریکه در ماه‌های آخر عمر خود روی اسلام ناب و محرومین و رنج دیدگان و پا برهنگان تاکید زیادی داشت و از مردم می‌خواست تا به اسلام آمریکایی رای ندهند.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: امام راحل اسلام آمریکایی را اسلام مرفهین بی درد و سرمایه داری و راحت طلبان و فرصت طلبان و لیبرال‌ها و منافقین معرفی کرد و از مردم خواست به اسلام آمریکایی رای ندهند، اما نتوانستیم به این خواسته امام عمل کنیم.

وی با یادآوری این فرمایش امام راحل که یک موی شما کوخ نشینان به کاخ نشینان می‌ارزد، گفت: امام می‌فرمایدکاخ نشینان ردم را مستضعف کردند در حالیکه بعد از امام واژه مستضعف را حذف کردند و به جای آن از واژه اقشار آسیب پذیر استفاده کردند تا برخی بتوانند در کشور مانور اقتصادی بدهند.

حجت الاسلام احتشام ابراز کرد: اگر می‌خواهیم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن بگیریم باید از عمق وجود جشن بگیریم، از این رو جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردمی برگزار شود.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای پنجمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش امام جماعت این مسجد، حجت الاسلام سید محمد لاجوردی برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات