۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۹۵۹۳۲
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز:

انقلاب اسلامی با قدرت فکری و فرهنگی خود دشمن را زمین گیر کرده است

انقلاب اسلامی با قدرت فکری و فرهنگی خود دشمن را زمین گیر کرده است
حجت الاسلام پورمحمدی انقلاب اسلامی را قدرتی تمدن ساز و فرهنگ ساز عنوان و تأکید کرد که انقلاب اسلامی در چهل سالگی باید به دقت ارزیابی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از سوی مجمع فضلای مدرسین قمی حوزه علمیه قم، در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در این همایش با بیان این که قم در انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشت، گفت: پس از حادثه 19 دی در سال 56 وقبل از آن از در دهه سی و چهل هیجان و شور انقلابی در بین مردم به وجود آمد و این مردم قم بودند که با آگاهی در راه دفاع از انقلاب و تثبیت آن جانفشانی کردند.

وی افزود: در باب انقلاب زیاد شنیده ایم و زیاد می‌ شنویم و رسانه ملی هم از روند تحولات چهل ساله آن گزارش های خوبی می‌ دهد و اعداد و ارقام واقعی و غیرگزافی را ارائه می‌ دهد تا جایی که بسیاری از آنها از منابع خارجی اخذ شده است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مشکل ما انسان ها این است که اگر کوه و انبوهی از دستاورد و نعمت در پیش ما باشد برای ما عادی است ولی اگر یک دغدغه و مسأله پیش بیاید همه ذهن ما را به خود مشغول می‌ کند.

وی با اشاره به این که باید زمان بگذرد تا متوجه اثرات و برکات انقلاب بشویم، گفت: ضرورت دارد داخل کشور خودمان را خوب ارزیابی کنیم چراکه انسان عاقل، فهیم و جامعه هوشمند و با خرد این چنین است که ضعف های خود را می‌ بیند و برای تصحیح آنها تلاش می‌ کند.

حجت الاسلام پور محمدی عنوان کرد: امروز انقلاب و جمهوری اسلامی در حدی از توانایی و اقتدار و ثبات قرار دارد که می‌ شود به خوبی به گذشته او پرداخت و ارزیابی و نقد و تحلیل کرد؛ جامعه ما فرهیخته و بالغ است و هم صاحب نظران بزرگی داریم.

وی ابراز داشت: دو راه برای ارزیابی خودمان وجود دارد باید قوت و ضعف های خود را ببینیم ولی راهکار دیگر آن نگاه دیگران به ما است، یعنی ببنیم خارج از محیط داخلی خودمان ما را چگونه برانداز می‌ کنند.

مشاور رییس قوه قضاییه با بیان این که دولت های مختلف و مقامات عالی دولت آمریکا در طول این چهل سال همیشه از انقلاب ما ناراحت بوده اند، گفت: از خودمان سؤال کنیم چرا در کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی مسأله شده است؟ جواب این سؤال آن است که انقلاب اسلامی دغدغه بزرگ ابرقدرت عالم و اذناب آن است.

وی یادآور شد: اگر جمهوری اسلامی تحولی ایجاد نکرده، اگر کاری نکرده و در حال از هم پاشیدن است و امیدی به آن نیست این قدر وقت گذاشتن لازم نبود؛ امروز رییس جمهور آمریکا روزی نیست که اسمی از ایران نیاورد و حرفی در مورد انقلاب و جمهوری اسلامی نزد.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران به یک درخت تناور تبدیل شده است، گفت: دنیای امروز مواجه با یک قدرت تمدن ساز و فرهنگ ساز به نام ایران است که همه قدرت های عالم را به چالش کشیده هرچند ما هیچگاه متوجه این مسائل نیستیم.

وی افزود: ترامپ می‌ گوید ما برای تثبیت جایگاه خود در منطقه هفت هزار میلیارد دلار خرج کرده ایم ولی ایران با 16 میلیارد جلوی ما را گرفته است، هرچند ما همین مقدار هم خرج نکرده ایم ولی این قدرت فرهنگی، اجتماعی، تولید فکر، بسیج انسانی، سرباز گیری و علم جمهوری اسلامی را نشان می‌ دهد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: طبق آمارهای خودشان در رشته های مختلف علمی شانزدهمین قدرت علمی و هجدهمین اقتصاد برتر دنیا هستیم به همین جهت است که دشمن تمام تلاش خود را برای سست کردن ریشه های کشور ما به کار می‌ گیرد.

وی با اشاره به این که مؤسس این حرکت بزرگ بدون تردید حوزه علمیه است، گفت: نهال این درخت تناور در حوزه غرس شده و با تلاش بی وقفه مراجع و بزرگان و طلاب آبیاری شده است و مکتب قم تحولی بزرگ را در تاریخ فقه و کلام و فلسفه شیعه به وجود آورده است.

حجت الاسلام پور محمدی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ما مقتدر و توانا است و ما ظرفیت های داخلی زیادی داریم ولی به الطاف الهی و اهل بیت(ع) این حرکت تداوم خواهد داشت ولی امروز بلاشک زمان ارزیابی ما در حوزه و ساختارهای مختلف کشور است تا اگر نقطه ضعفی داریم اصلاح کنیم و نقاط قوت را افزایش بدهیم./1330/پ202/ق

ارسال نظرات