۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۵۹۵۹۸۰
حجت الاسلام طباطبایی نژاد در گفت وگو با رسا:

فراکسیون روحانیت مجلس پویاتر و کارآمدتر عمل کند

فراکسیون روحانیت مجلس پویاتر و کارآمدتر عمل کند
نماینده مردم اردستان در پارلمان معتقد است با اتوجه به ظرفیت بالای فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی، این فراکسیون باید پویاتر و کارآمدتر عمل کند.
حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره جایگاه کنونی فراکسیون روحانیت در مسائل داخلی کشور، بیان داشت: بنده به عنوان یک عضو فراکسیون روحانیت این نقد را می‌پذیرم که این فراکسیون به اندازه کافی پویا نیست.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که تعداد روحانیون حاضر در مجلس شورای اسلامی نسبت به تمامی ادوار به کمترین حد رسیده و امروز تنها ۱۷ روحانی در پارلمان حضور دارند.

نماینده مردم اردستان در پارلمان با بررسی نوع جریانات حاضر در مجلس، بیان داشت: امروز سه خط اصلی فکری در خانه ملت حضور دارند و یکدیگر را خنثی می‌کنند. این سه دسته بودن به فراکسیون روحانیت نیز سرایت کرده و آنجا هم افراد از سه منظر دیدگاه‌های خود را بیان می‌کنند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد تاکید کرد: عمده افراد حاضر در فراکسیون روحانیت از اعضای نمایندگان ولایی هستند، برخی دیگر نیز از اعضای مستقل و الباقی با لیست امید به مجلس آمده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث شده فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی به صورت شاخص مطرح نشود، همین وجود سه دسته در پارلمان است. برای مثال موضوعاتی همچون اشتغال‌زایی و حتی قانون منع بکارگیری بازنشستگان از مواردی بود که در همین مجلس به تصویب رسید، اما به آن به صورت کافی پرداخته نشد. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات