۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۹۶۰۳۹
امام جمعه دامغان:

صداقت و رعایت موازین اخلاقی رسانه را به منبع موثق مخاطبان بدل می کند

صداقت و رعایت موازین اخلاقی رسانه را به منبع موثق مخاطبان بدل می کند
امام جمعه دامغان گفت: صداقت و رعایت موازین اخلاقی سبب می‌شود اخبار واقعی انعکاس پیدا کند و آن رسانه را به منبع موثق و مورد اطمینان مخاطبان بدل کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در "همایش سواد رسانه و نقش رسانه‌ها در تبیین اهداف و گفتمان انقلاب اسلامی" که عصر یکشنبه به همت کارگروه فضای مجازی و رسانه ستاد دهه فجر و بسیج رسانه شهرستان دامغان در سالن همایش‌های بهزیستی دامغان برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی نهضت الهی ملت بزرگ ایران، اظهار داشت: نقش خبرنگاران و فعالان مطبوعات و رسانه‌ها طی چهل سال اخیر وحتی دوران اوج گیری مبارزات بر علیه رژیم ستمشاهی در به صحنه آوردن مردم و آگاهی بخشی به آنان کلیدی و ارزشمند بوده است.

امام جمعه دامغان خبرنگاران و رسانه‌ها را چشم بینا، زبان گویا و گوش شنوای جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: فعالان این بخش می‌توانند با نشر صحیح اخبار و موفقیت‌ها و دستاورد‌های بر مبنای صداقت، مهمترین عامل امیدآفرینی و نشاط و سلامت روانی جامعه باشند، البته مسئولان نیز نباید با عملکرد و سخنان خود یأس و ناامیدی را در جامعه به وجود آورند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان داشتن دانش، مهارت و خلاقت در کنار تعهد را لازمه موفقیت حقیقی یک خبرنگار یا فعال حوزه رسانه دانست و تصریح کرد: قرار گرفتن دانش و تعهد در کنار یکدیگر سبب می‌شود اخبار و رویداد‌ها به صورت واقعی انعکاس پیدا کند و آن رسانه را به منبع موثق و مورد اطمینان مخاطبان بدل کند.

وی هستی شناسی، شناخت دین، ارزش مداری، معرفت شناسی و استفاده از روش‌های صحیح را از ملزومات رسانه و فعالیت رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید ضمن آشنایی و بهره گیری از روش‌های نوین و بروز انتقال و انتشار اخبار، ترویج ارزش‌های انسانی و اسلامی را جزء لاینفک رسالت خود بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با تقبیح برخی بداخلاقی‌ها در فضای رسانه‌ای و نقل و نشر اخبار و مطالب، و تأکید بر توجه همزمان خبرنگاران به سه اصل سرعت، دقت و امانت داری در ارسال اخبار گفت: همانگونه که فعالیت رسانه‌ای و آگاهی بخشی مبتنی بر اخلاق می‌تواند سبب رشد و توسعه همه جانبه جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی شود، عدم پایبندی به این اصل نیز می‌تواند پیامد‌های بسیاری داشته باشد. /۹۷۹/پ203/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات