۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۹۶۰۵۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی
انتصاب معاون تهذیب حوزه علمیه و برگزاری مسابقات قرآنی منطقه مهرانرود از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا تبریز، حجت‌الاسلام مهدی محمدی صیفار با پیشنهاد مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی و موافقت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، به عنوان معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی منصوب شد.

در بخشی از حکم معاون جدید تهذیب و تربیت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی بر «تلاش در جهت ارتقای شورای تهذیب مدارس و همچنین تلاش وافر برای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای ارتقای سطح اخلاقی و تربیتی طلاب» تأکید شده است.

مدیریت مطالعات و برنامه‌ریزی تهذیبی معاونت تهذیب حوزه علمیه کشور و تأمین محصولات این معاونت، مدرسی آموزش‌های کاربردی حوزه در رشته‌های جامعه شناسی تبلیغ و آسیب‌شناسی اجتماعی و پژوهشگری در حوزه علوم و مسائل اجتماعی از جمله سوابق حجت‌الاسلام محمدی می‌باشد.

برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی والفجر منطقه مهرانرود تبریز

حسن ساقی، دبیر احرایی دومین دوره مسابقات قرآنی والفجر منطقه مهرانرود تبریز اظهار داشت: این مسابقات همزمان با دهه فجر و با حضور 210 فعال قرآنی شش روستای سفیده‌خوان، لیقوان، بیرق، هروی، حاج عبدال و جانقور برگزار شد.

وی با بیان این‌که مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و مفاهیم در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد، افزود: مسابقات بخش خواهران تنها در رشته های مفاهیم قرآنی برگزار شد که قرار است مرحله نهایی 22 بهمن در روستای بیرق برگزار شود.

مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیای مسجد امام زمان(عج) روستای بیرق ادامه داد: این مسابقه با حضور داوران برجسته ملی از جمله آقایان باوردی، عبدی، محمدزاده و دادخواه همراه بود که نشان از سطح کیفی بالای این رویداد مهم قرآنی در منطقه مهرانرود دارد.

ساقی در ادامه با بیان این‌که استقبال اهالی این شش روستا بسیار قابل توجه بوده است، افزود: قرار است در سال‌های آینده مسابقه قرآنی والفجر با حضور علاقه‌مندان دیگر روستاهای اطراف نیز برگزار شود.

دوره مزاج‌شناسی بر اساس طب سنتی برای طلاب تبریزی برگزار می شود

مرکز خدمات حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی با همکاری سلامتکده بهاران، اقدام به برگزاری دوره مزاج‌شناسی و تشکیل پرونده سلامت بر اساس طب سنتی ایرانی برای طلاب، روحانیان و خانواده‌های آنان می کند.

معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی با همکاری سلامتکده بهاران بعنوان یکی از مجهزترین مراکز طب سنتی شمالغرب کشور و دارای مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دوره آموزشی «مزاج‌شناسی» را برای سلاب و روحانیون برگزار می‌کند.

همچنین با حضور حکیم یونس رنجبر، مدیر سلامتکده بهاران؛ طلاب و خانواده‌های آنان بر اساس طب سنتی ایرانی ویزیت شده و پرونده سلامت آنان بر اساس طب سنتی تشکیل می‌گردد، این ویزیت روزهای دوشنبه در مرکز خدمات آذربایجان‌شرقی و با تعیین وقت قبلی صورت خواهد گرفت.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی و شرکت در این دوره آموزشی و طرح، باید بصورت حضوری به معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات آذربایجان‌شرقی مراجعه یا با شماره تلفن ۰۴۱۳۵۲۴۹۴۳۷ تماس حاصل فرمایند.

تجلیل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط ستاد اوقات فراغت استان

نهمین جشنواره تجلیل از فعالان اوقات فراغت آذربایجان شرقی امروز با حضور متولیان امر برگزار شد و طی آن از از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی به عنوان دستگاه برگزیده تجلیل بعمل آمد.

علیار راستگو، فرماندار تبریز در این مراسم با تأکید بر همگرایی و تعامل تمامی دستگاه ها و نهادهای متولی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اظهار داشت: سعی شود چنین برنامه هایی با رویکرد مهارت آموزشی معطوف به مناطق حاشیه نشین و محروم شهرها و روستاها باشد.

وی با تبریک فرا رسیدن دهه فجر خاطرنشان کرد: این انقلاب به برکت حضور و نقش فعالانه جوانان به پیروزی رسیده است و اگر امروز به موفقیت هایی نائل شده‌ایم، در سایه بها دادن به علم و عمل جوانان بوده است، باید به جوانان اعتماد کرد و فضا برای نقش آفرینی آنان را فراهم کنیم./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات