۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۹۶۰۵۸

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت چه گفتند؟

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت چه گفتند؟
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت سعید نمکی جهت تصدی پست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت آقای سعید نمکی برای تصدی پست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال برگزاری ایست و موافقان و مخالفان وی در حال ارائه نظرات خود هستند.

مشروح سخنرانی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت به شرح ذیل است:

وزیر پیشنهادی بهداشت فردی پاک دست است

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در نشست امروز و در دفاع از برنامه های سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دکتر نمکی فردی پاک دست است و علیرغم اینکه در سطوح کلان مدیریتی مسئولیت های زیادی داشته تاکنون لکه سیاهی در پرونده اش نبوده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی تعارض منافع در برخی افراد اظهار کرد: با توجه به اینکه دکتر نمکی مسئولیت و منافعی در بخش خصوصی ندارد می تواند به خوبی از مسئولیت اجتماعی خود برآید و آزادانه و با حریت تصمیم گیری کند؛ متاسفانه برخی از وزرا و مسئولان به دلیل اینکه همزمان مسئولیت اجرایی داشته و منافعی در بخش خصوصی داشته، از حریت لازم برخوردار نیستند.

وی افزود: تاکنون وزرای بهداشت در دوران های گذشته برنامه های یک بُعدی ارائه می دادند اما دکتر نمکی دارای برنامه های جامع بوده و به بخش درمان، بهداشت و پیشگیری توجه دارد.

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: دکتر نمکی تجربه خوبی در حوزه دارویی کشور دارد و این مهم در حالی است که امروزه با مشکلاتی در بخش دارو مواجهیم که این تجربه کارآمد خواهد بود. همچنین وی تبحر خاصی در مباحث بودجه ای دارد، زیرا در معاونت اجتماعی سازمان برنامه و بودجه 90 درصد بودجه جاری کشور را در اختیار داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: حدود 75 هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش بهداشت کشور در سال 98 اختصاص یافته، همچنین 3.3 میلیارد دلار اعتبار برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است، بنابراین با توجه آشنایی دکتر نمکی به بحث بودجه، می توان نگرانی های گذشته درخصوص بی انضباطی های مالی را رفع کرد.

وی افزود: در زمان تحریم نیاز به مدیریت جهادی داریم، این در حالی است که دکتر نمکی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بوده و در جهاد سازندگی نیز فعالیت کرده است. همچنین برنامه های وی مطابق با اسناد بالادستی بوده و به آسیب ها نیز توجه دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خدمت جامع و همگانی، اجتماعی شدن سلامت، توجه به آموزش و پژوهش از خط مشی های برنامه نمکی است، خاطرنشان کرد: از وزیر پیشنهادی انتظار داریم مشکلات بیماری های خاص را حل کند و به توزیع عادلانه منابع توجه جدی داشته باشد.

مردم از اجرای طرح تحول سلامت رضایت ندارند

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در پارلمان در نشست در مخالفت با آقای نمکی، گفت: بی‌انصافی است اگر ضمن بیان انتقادات جدی به دولت تدبیر و امید، از خوبی‌های آن نیز نگوییم؛ در دولت اول کنترل تورم زبانزد خاص و عام بود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رییس جمهور گفت که حیف آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی رفت و تا پایان دولت در کنار ما نبود. این موضوع سوال ما نمایندگان نیز است که باید آقای روحانی و نوبخت به آن پاسخگو باشند، گفت: همه نمایندگان مردم، کسانی که آقای نمکی را می‌شناسند، می‌دانند ایشان به پاکدستی، تخصص در عملکرد زبانزد خاص و عام هستند، چه تضمینی وجود دارد رییس جمهور و آقای نوبخت این نیرو را نیز نسوزانند.

وی ادامه داد: توجه ویژه آقای نمکی به برنامه‌های قابل اجرا جای تحسین دارد اما برنامه‌ها باید بومی‌گرایی شوند؛ برای بهسازی طرح پزشک خانواده برنامه‌ای ارائه نشده است.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این روزها از طرح تحول سلامت مردم ناراضی هستند زیرا دولت به برنامه‌ها نگاه عملی ندارد، اضافه کرد: اگر نگاه بنیادی وجود داشت باید منشأ بیماری‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت نه درمان آن، منشأ بیماری‌های امروز سوء تغذیه است که برخلاف نظر رئیس جمهور اکثر مردم فاقد پوشش بیمه‌ای هستند و بیمه‌ها شامل تمام داروها نمی‌شوند.

مقصودی با بیان اینکه همه می‌دانند علت کنار رفتن آقای هاشمی اختلافات درونی دولت است، بخشی از اعضای دولت مخصوصاً آقای نوبخت معتقد بودند هاشمی بیش از دخل دولت خرج می‌کند، تصریح کرد: چند ده هزار میلیارد تومان بدهی به بیمارستان‌ها آنها را به مرز ورشکستگی برده و دولت‌های آینده را رنج می‌دهد، با افزایش 300 درصدی تعرفه پزشکی منابع به جیب پزشکان روان شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه آقای نمکی با کدام اعتبار می‌تواند بدهی به بیمارستان‌ها را پرداخت کند، عنوان کرد: وضع اقتصادی، معیشت، صنعت و کشاورزی را رها کرده‌ایم و برخی افراد به نام خصوصی‌سازی، خصوصی خواری کرده‌اند.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور آیا می‌توان جلوی دخالت‌های نوبخت را بگیرید و از برنامه‌های آقای نمکی حمایت کنید، چرا پشت تریبون اطلاعات دروغ آقای نوبخت را اعلام می‌کنید، مردم به این آمارها می خندند، شما همواره از دفترچه بیمه رایگان صحبت کرده‌اید اما می‌دانید این دفترچه دیگر صادر نمی‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه آقای رئیس جمهور آیا خبر دارید با فروش اوراق مشارکت چه چالشی برای دولت‌های بعدی ایجاد می‌کنید، خاطر نشان کرد: روستاییان اگر از ساعت 2 بعد از ظهر به بعد بیمار شوند باید تمامی هزینه‌ها را پرداخت کنند، دولت‌های آینده از این دولت به عنوان ضعیف‌ترین دولت یاد می‌کنند.

وزیر پیشنهادی می تواند بخش سلامت را از گرداب به ساحل امن برساند

علی نوبخت حقیقی نماینده مردم تهرلن در خانه ملت در دفاع از برنامه های سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون چندین بار به من این مسئله گفته شده که چگونه کار طبابت را رها کرده ای و به کار نمایندگی، سیاست و اجرا در مجلس پرداخته ای؟ علت آن این است که در سال 1389 من در شرایطی که سمت های مختلفی داشتم در اعتراض به گروگان گرفتن جسد ملت ایران در بیمارستان ها از سمت های خود کناره گرفتم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من فکر می کردم حق و لیاقت مردم بزرگوار ایران و بیماران عزیز بیش از این است که ما در بدو ورود بیماران به بیمارستان های دولتی اعلام کنیم که چنانچه توان پرداخت هزینه بیمارستان را ندارید، شما را بستری نمی کنیم! این در حالی است که بارها و بارها توصیه شده است که مردم نباید جز غم بیماری غم دیگری داشته باشند، اما می دیدیم که مردم مستضعف برای بستری شدن در بیمارستان های دولتی هم باید پول پرداخت کنند.

وی افزود: در اواخر سال 91 دکتر روحانی در رابطه با نظام سلامت با ما صحبت کردند و ما نیز اعلام کردیم که ما قطعاً دراین عرصه کمک های لازم را خواهیم داشت به شرطی که سهم سلامت از GDP افزایش یابد و به یک شکلی بتوانیم هزینه های مردم از جیبشان را کمتر کنیم تا مردم آسیب پذیر کمتر اذیت شوند که خوشبختانه دولت تدبیر و امید در دوره یازدهم طرح تحول سلامت را به اجرا درآورد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: قطعاً هدف طرح تحول سلامت بسیار خوب و مثبت است و همه ما باید تلاش کنیم تا این کشتی بتواند از امواج خروشان به سلامت به ساحل آرام برسد، البته شرط تحقق این مسئله این است که ما اصول علمی و اجرایی جهان و مورد قبول سازمان های بین المللی را در بخش سلامت تامین کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به دلایل حمایت از برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: کشتی سلامت در حال حرکت بود که کاپیتان کشتی اعلام کرد سوخت کشتی کافی نیست و ممکن است ما را به مقصد نرساند، از طرفی کار انجام شده را نمی توان در میانه آن رها کرد، حال در شرایط کنونی کاپیتان کشتی در حال عوض شدن است، اما خوشبختانه کاپیتان جدید به تمام امور اشراف کامل دارد.

نوبخت حقیقی ادامه داد: آقای نمکی به دلیل سوابق به ویژه فعالیت در حوزه معاونت بخش بهداشت می تواند کمک بزرگی به بخش سلامت داشته باشد. یکی دیگر از مسائل موضوع بوده بخش سلامت است، از این رو وزیر پیشنهادی بهداشت خود به عنوان معاون اجتماعی سازمان برنامه و بودجه نقش اساسی در تدوین بودجه سال 98 داشته و این مسئله می تواند در حل مسائل اعتباری حوزه سلامت تاثیرگذار باشد و ما را از این گرداب نجات دهد.

وی گفت: یکی دیگر از مسائل میزان ارتباط وزیر پیشنهادی بهداشت با جامعه پزشکی است، وزیر مربوطه باید با جامعه پزشکی همکاری قابل قبولی داشته باشد تا بتوانیم این کشتی را به ساحل برسانیم، در این که باید پرونده سلامت الکترونیکی شود هیچ بحثی نیست و وزیر پیشنهادی نیز در برنامه های ارائه شده خود اعلام کرده که اگر پرونده سلامت الکترونیکی شود، صرفه جویی در بخش بهداشت و درمان محقق می شود، اما تحقق این مسئله مستلزم همکاری وزارتخانه و شخص وزیر با جامعه پزشکی است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: من در 50 سال طبابت خود هیچ وقت عبارتی مانند "زینت النسخه " نشنیده بودم، ولی بارها عبارت زینت الدعا شنیده بودم، ما عبارت هایی مانند هو الشافی در نسخه های پزشکی را زینت النسخه می دانیم، از طرف دیگر در نشست روز گذشته اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پس از بررسی های دقیق برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت و همچنین بحث در رابطه با بخش های مختلف برنامه های آقای نمکی؛ اعضای کمیسیون با اتفاق آرا وی را برای تصدی وزارت بهداشت و درمان مناسب دانستند. همچنین در روز پنجشنبه جامعه پزشکی و تمام روسا در همایشی در تهران از وزیر پیشنهادی بهداشت حمایت کردند.

تامین اجتماعی از سیاست‌های وزارت بهداشت در طول سال‌های گذشته آسیب دیده است

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در خانه ملت در جلسه علنی امروز در مخالفت با نمکی؛ وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: سوابق ارزشمندی در گذشته ایشان وجود دارد. امیدوارم با رایی که امروز از مجلس می‌گیرند در انجام وظایف خطیری که پیش‌رو دارند، موفق شوند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرسید: برای رفع مشکلات اجرایی و ساختاری بخش بهداشت و درمان کشور چه پیش‌بینی‌ها و برنامه‌هایی دارید؟ رهبری تاکید دارند «در بخش درمان بکوشید تا بیمار و اطرافیان وی جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشند» اما آیا به واقع وضعیت این طور است؟ آیا رواست به خاطر تجهیزات جزئی پزشکی بیمار سه بار به اتاق عمل برده و برگردانده شود. خواهش می‌کنم جان انسان‌ها را هم در محاسبات‌تان مورد توجه قرار دهید.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: اینکه یک بیمار با کپسول متصل به وی داخل اتاق عمل برده می‌شود و با انفجار این کپسول بیمار به طرز فجیعی جان می‌دهد، آیا در برنامه‌ها و محاسبات مدیران وزارت بهداشت قرار دارد؟ بودجه این وزارتخانه ۱۲ هزار میلیارد تومان است قرار بود این بودجه برای تقویت تجهیزات پزشکی و لوازم بیمارستانی اختصاص یابد اما بیش از ۸۰ درصد این مبلغ صرف پرداخت به افراد و حقوق و مزایای پرسنل این وزارتخانه شد. آیا شما به جای متورم کردن هزینه‌های درمان راهکار دیگری دارید؟ برنامه‌های شما در این بخش چیست؟ در بخش درمان چه برنامه‌هایی دارید؟

فرهنگی با انتقاد شدید به عملکرد سازمان غذا و دارو، گفت: متاسفانه سازمان غذا و دارو بسیار ناموفق عمل کرده و نیازهای غذایی و دارویی مردم درست تنظیم نشده است و مراجعات مردم به واحدهای درمانی و بیمارستان ها بسیار زیاد شده است. انواع سرطان‌ها حتی در سنین پایین شایع شده است. ترکیب غذایی مردم درست نیست. دسترسی آنان به پروتئین‌های مورد نیازشان بسیار پایین است و بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش یافته است. برنامه‌های راهبردی شما در این بخش چیست؟ مسائل آموزشی در بخش سلامت درست نیست. از برخورد با دانشجویان در دانشگاه‌ها تا برخورد با متخصصان در بیمارستان‌ها با وضعیت نامناسبی روبرو هستیم. این پزشکان تنها به دلیل گلایه از فقدان در اختیار قرار دادن ابزار و تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های دور دست و غیرمرتبط با تخصص‌شان تبعید می‌شوند.

وی ادامه داد: شما اولین پزشک غیرجراحی هستید که در رأس این وزارتخانه قرار خواهید گرفت. توجه داشته باشید که انتظار از شما در بخش تجهیزات و دارو بسیار بالاست. بودجه ۵۰۰ میلیون یورویی این بخش صرفاً باید صرف خرید تجهیزات پزشکی و دارویی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس در خلال سخنانش لاریجانی را مخاطب قرار داد و در اعتراض به جمع شدن برخی نمایندگان اطراف صندلی رییس‌جمهور، گفت: به رییس‌جمهور توصیه کنید که به کمیسیون‌ها، مجامع استانی و نمایندگان وقت دهد تا بتوانند درباره مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه‌شان به ایشان صحبت کنند تا در جلسه علنی این طور وقت خود را به جای توجه به سخنان ناطق جلسه علنی، صرف صحبت با ایشان نکنند.

لاریجانی هم این توصیه را تایید کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: تامین اجتماعی از سیاست‌های وزارتخانه شما در طول سالهای گذشته آسیب دیده است. چرا برای جبران کسری هزینه‌های سلامت، اوراق فروخته می‌شود؟ خرید تجهیزات پزشکی توسط افرادی که برای کسب و کار خود بهشت خرید تجهیزات درست کرده‌اند، نباید انجام شود. نظام ارجاع و پزشکی خانواده را فعال و کارآمد کنید و اختیارات شرکتهای خارجی دارویی را به حداقل برسانید و با مافیای تجهیزات و داروهای وارداتی مبارزه کنید.

فرهنگی با اشاره به موقعیت برجسته بخش بهداشت و درمان در سطح خاورمیانه و جهان، گفت: جایگاه برجسته بهداشت و درمان ایران در سطح منطقه و جهان جایگاه بسیار مطلوبی است اما باید در جهت ارتقاء بیشتر این جایگاه تلاش کنید. با رفع ایرادات ساختاری به نیازهای اساسی بیماران توجه اساسی‌تری کنید. از مدیران پاک دست برای پیاده کردن سیاست‌های‌تان استفاده کنید.

وی ادامه داد: پرستاران نیاز به توجه شما دارند. بیماران بستری در منزل نیاز به توجه دارند حتماً برای این بیماران باید سرویس مناسب ارائه دهید. این عزیزان و خانواده‌هایشان در زجر و ناراحتی هستند.

برنامه «نمکی» در راستای ارتقا و ادامه طرح تحول سلامت است

سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی، بیان‌ کرد: ابتدا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می گویم و از آقای فرهنگی هم تشکر می‌کنم که مسائل مهمی را گوشزد کردند و در پایان از دوستان خواستند که با رأی بالا آقای دکتر را به عنوان وزیر بهداشت تأیید کنند. از آقای قاضی زاده هاشمی، وزیر پیشین بهداشت هم تشکر می‌کنم که زحمات بسیاری را در این حوزه کشیدند.

وی افزود: به موجب قانون اساسی و آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هنگام رأی اعتماد برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی باید مورد توجه قرار گیرد. البته اینها نافی عدم توجه به تعهد، تجربه، تخصص، عدالت محوری، انتقاد پذیری و وفای به عهد آن فرد نیست. آنچه که آشکار است این است که ما خوشحال هستیم فردی تصدی وزارت بهداشت را بر عهده می‌گیرد که خود در کتابت بودجه سال ۹۸ دخل و تصرف داشته است و در حال حاضر هم می‌خواهد در مقام اجرا وارد کار شود. این فرد کسی است که سیاستگذاری در حوزه اقتصاد سلامت را به خوبی بلد است. یکی از عوامل ارتقای سرمایه اجتماعی اعتماد مردم است که موضوع بهداشت و درمان که با جان و سلامت مردم هم در ارتباط است، در این موضوع حائز اهمیت است.

فرشادان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: برنامه‌های آقای نمکی دارای چند شاخصه خوبی بود که آن را بیان می‌کنم. توجه به ویژگی برنامه‌ای مطلوب، در تدوین برنامه، راهبردها به روشنی ارائه می‌شود و در راستای قوانین بالا دستی کار خود را تشریح می‌کند و وزیر را در مقام پاسخگویی قرار می‌دهد. همچنین به کاهش هزینه‌های سلامت توجه می‌کنند. در این برنامه کاهش خطر مرگ زودرس از جمله برنامه‌هایی است که در حوزه بهداشت مورد توجه قرار گرفته است. همچنین توجه به مؤلفه‌های اجتماعی مورد تاکید بوده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در اظهاراتش، گفت‌: بر اساس مطالعات صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد سلامت مرتبط با مردم و سیاست کلی سلامت است که این موضوع باید مورد توجه باشد. شاخصه بعدی یکپارچگی در کار نظام سلامت است. دقت در سلامت اجتماعی در برنامه ایشان مورد توجه بوده است. ایشان دو شاخصه سلامت اجتماعی و سلامت بهداشت را مورد توجه قرار داده است. همچنین در برنامه ایشان اصلاح ساختار نظام سلامت به منظور چابک سازی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین بر کاهش تصدی گری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید شده است. این برنامه با اسناد بالادستی مانند برنامه ششم و سیاست‌های کلی سلامت در یک راستا قرار دارد. این یعنی وزیر ابتدا قانون را پذیرفته و خود را در مقام پاسخگویی قرار داده است. همچنین در این برنامه به کنترل هزینه‌ها توجه شده است. همچنین محور قرار گرفتن تأمین منابع پایدار، متناسب سازی درآمدها و توجه به عدالت دستمزد از مواردی است که در این برنامه امیدوار کننده است.

فرشادان تصریح کرد: از جمله مواردی که امیدوار کننده است توجه به طرح تحول سلامت است. ما نگران بودیم که اگر آقای قاضی زاده هاشمی از تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بروند سرنوشت این طرح چه می‌شود؟ در برنامه آقای نمکی تاکید شده است که برنامه ایشان در راستای ارتقا و ادامه طرح تحول سلامت است. همچنین موضوع پزشک خانواده را مورد توجه قرار داده‌اند. سال‌ها است که این موضوع به عنوان راهبردی مؤثر در طرح تحول سلامت مورد استقبال قرار گرفته بود و به دولت تکلیف شده بود که این موضوع را مورد توجه قرار دهد. ما باید توجه کنیم که آقای نمکی در حوزه سلامت و بهداشت خدمات زیادی داشته‌اند.

این موافق رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان خطاب به وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان کرد: آقای نمکی! اگر امروز در جایگاه حمایت شما قرار دارم، بر اساس برنامه شما است. ان‌شاء‌الله که شما در اجرای این برنامه موفق هستید، ولی اگر در اجرای برنامه موفق نباشید ما هم به عنوان منتقد در این جایگاه قرار خواهیم گرفت.

وزیر پیشنهای بهداشت می‌تواند مشکل مالی طرح تحول سلامت را حل کند

سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در پارلمان در جلسه علنی امروز و در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: در برنامه آقای نمکی توجه به پیشگیری قبل از درمان، طب سنتی، هدفمند کردن آموزش پزشکی و اجرای برنامه ششم در بخش عدالت سلامت دیده می‌شود. ما در روستاها نیاز به عدالت در سلامت داریم و ایشان از زمانی که مسؤول سلامت کاشان بود هر چهارشنبه به روستا می‌رفت

ساداتی نژاد توجه به بیماران صعب العلاج و اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت عنوان کرد و گفت: آقای نمکی کارش را از جهاد سازندگی شروع کرد و یک مدیر جهادی بود ایشان در دفاع مقدس هم حضور داشت و کارش را از سطوح مختلف شروع کرد. او یک مدیر گلخانه‌ای نیست؛ بلکه تمام مراحل را به صورت عملیاتی طی کرده است

این نماینده مجلس اظهار کرد: آقای نمکی در حوزه بودجه تجربه‌دار، اهل حساب و کتاب است. ایشان مدیریت مالی و انضباط مالی را می فهمد و می‌تواند هزینه‌های مازاد طرح تحول سلامت را کاهش دهد. این موضوع در زمان تحریم‌ها کمک کننده است. به اعتقاد من آقای نمکی می‌تواند مشکل طرح تحول سلامت مکه مالی است را نیز حل کند.

ساداتی نژاد به اشاره به نگاه وزیر پیشنهادی بهداشت به موضوع درمان کارگران تصریح کرد: ایشان از خانواده‌ای متدین و فردی خاکی و با روحیه مردمی است که اهل غرور و تکبر نیست و در مدیریت قاطعیت دارد و برای افراد محروم و روستاییان اهمیت ویژه‌ای قائل است. ایشان فردی پاکدست و خوش نام است و جامعه داروساز نگاه مثبت به حضور ایشان دارد.

این نماینده مجلس در پایان با بیان این که فراکسیون‌های مجلس کمیسیون‌ها و انجمن‌های تخصصی اقبال خوبی به وزیر پیشنهادی دارند ابراز امیدواری کرد که وی با توجه به برنامه کاری و سوابق شخصی‌اش رأی بالایی برای وزارت بهداشت کسب کند. /856/پ202/ق

ارسال نظرات