۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۹۶۰۷۸
امام جمعه تبریز:

دشمن به دنبال اختلافات قومی و مذهبی در استان‌های مرزی است

دشمن به دنبال اختلافات قومی و مذهبی در استان‌های مرزی است
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: توطئه دشمن در استان‌های مرزی راه‌اندازی اختلافات قومی و مذهبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در تبریز با اشاره به توطئه‌های براندازانه و روزافزون دشمنان ملت ایران اظهار داشت: دشمنان در هریک از مناطق کشور فتنه و توطئه‌ای خاص طراحی و اجرایی می کنند.

وی با بیان این‌که توطئه دشمن در استان‌های مرزی راه‌اندازی اختلافات قومی و مذهبی است، خاطرنشان کرد: دل خوش کردن به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم، قبیله گرایی سیاسی و جناحی و سرگرم شدن به اختلافات قومیتی از جمله ترفندهای دشمن برای انحراف از اصول بنیادین انقلاب اسلامی است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر حفظ هوشیاری و بصیرت مردم در برابر توطئه های قومی و مذهبی دشمنان در استان ها مرزی کشور گفت: دشمن درحال برنامه‌ریزی برای افزایش اختلافات مذهبی و قومی‌گری است، البته بذر نفاق و فتنه این توطئه در دوران رژیم پهلوی کاشته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که در ایران عرب، عجم، لر، ترک، کرد نداریم، همه ایرانی هستیم، تصریح کرد: نباید اجازه سوءاستفاده به دشمن داده شود، طرح برخی مسائل قوم‌گرایی از سوی برخی جریان‌های داخلی معاند هدفی جز به چالش کشیدن انقلاب اسلامی ندارد.

وی با تاکید بر این‌که اشرافی‌گری از دیگر چالش‌ها و موانع انقلاب اسلامی در آغاز دهه پنجم است، افزود: هر کسی در حد معمول نیاز به رفاه دارد، اما اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی با فرهنگ ایرانی اسلامی منافات دارد، نفوذ چنین فرهنگ‌هایی در داخل کشور نشان از فعالیت جریانی وابسته به غرب دارد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی کوچک شمردن توان داخلی و بزرگنمایی جلوه دادن توان دشمن را از دیگر موانع رشد و پیشرفت کشور دانست و افزود: گاهی این موضوع از زبان خودی‌ها نیز مطرح می‌شود که آمریکا قدرت برتر است؛ اگر ایمان و اعتقاد نسبت به وعده‌های الهی ضعیف باشد؛ همین می شود.

امام جمعه تبریز از دیگر موانع پیش روی انقلاب اسلامی ایران را مقدم شمردن منافع بیگانگان نسبت به منافع ملت ایران دانست و افزود: اگر در اقتصاد چشم امید به خارج  داشته باشیم، با مشکلات عدیده روبرو خواهیم شد، مهم ترین دستاورد انقلاب احیای روحیه خودباوری بوده است./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات