۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۹۶۰۸۴
مدیر حوزه های علمیه:

حوزه انقلابی در کنار مردم و پاسخگوی نیازهای جامعه است

حوزه انقلابی در کنار مردم و پاسخگوی نیازهای جامعه است
آیت الله اعرافی با بیان این که حوزه انقلابی در کنار مردم است گفت: حوزه انقلابی خود را خادم ملت و غمخوار مردم می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در نشست تبیین اهداف برگزاری دومین کنگره بین المللی بزرگداشت 140 شهید روحانی مدافع حرم که پیش از ظهر امروز در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به برکات انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی دارای برکات بیشماری است که تجلیات و برکات آن در ابعاد مختلف قابل عرضه است.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: دستگاه های استکباری در چهل سال پیروی انقلاب اسلامی فراوان تلاش کرده اند که دستاوردهای انقلاب اسلامی را ناچیز بشمارند و هزینه های زیادی نیز صرف کرده اند تا این که عظمت و شکوه ملت ایران را مورد غفلت قرار دهند و جامعه را بی توجه سازند.

وی حضور در عرصه بین المللی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حضور گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل موج آفرین و شبکه ساز بوده است و قاطعانه می خواهم بگویم که حضور در عرصه بین الملل قانون مند، عقلانی و حکمت مدار بوده است در حالی که تمام قدرت های دنیا جمع شده اند تا حضور ما را در جهان غیر قانونی اعلام کنند اما ما اعلام می کنیم گفتمان انقلاب اسلامی هیچ حضور غیر قانونی نداشته است.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: موج خطرناک داعش با حمایت های آشکار و پنهان آمریکا و اسرائیل به وجود آمد که ایران به کمک دولت های دوست شتافت و این کمک به جبهه های مقاومت در منطقه در برابر تروریزم کاملا شجاعانه و قاعده مند بوده و تلاش بر این است که مقاومت در برابر حرکت های افراطی داعشی مانند مقاومت در برابر اسرائیل درون زا باشد و حضور ایران در مقابل داعش مستشاری و براساس قوانین بین الملل میان ایران و کشور دوست مان بوده است.

وی با بیان این که شکل گیری جبهه مقاومت در جهان از دستاوردهای گفتمان انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: ملت ایران افتخار می کند پشتوانه ای برای صلح و جلودار مبارزه با تروریزم در منطقه بوده است و در این مبارزه نیز صادق بوده و هیچ چشم داشتی نداشته است ضمن این که اندیشه ایران درعرصه بین الملل از سوی کشورهای مختلف مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیر حوزه های علمیه با تصریح بر این که حوزه و روحانیت چه در ایران  و چه در نقاط دیگر عالم فلسفه وجودی خود را اجتماعی بودن و خدمت گذار بودن می داند، افزود: فلسفه ای غیر از خادم ملت بودن، گره گشایی و عرضه معارف الهی نمی بینیم.

وی ادامه داد: حوزه انقلابی یعنی حوزه ای که در کنار مردم و پاسخگوی نیازها است و برای همه نیازهای مرتبط نیرو تربیت و برای جهان معاصر و نظام اسلامی فکر تولید می کند؛ نماد سوم حوزه انقلابی در کنار مردم بودن در شرایط حساس جامعه است؛ در تمامی اعصار قابل مشاهده است که حوزه در حوادث گوناگون و در سختی ها در کنار مردم و غمخوار آنها بوده است. /1324/پ202/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات