۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۹۶۰۹۸
امام‌جمعه کرج:

مقایسه نظام اسلامی با دوران طاغوت اشتباه است

مقایسه نظام اسلامی با دوران طاغوت اشتباه است
امام‌جمعه کرج با بیان این که ما منکر ضعف ها و کمبودها نیستیم، گفت: مقایسه داشته‌های نظام اسلامی با دوران طاغوت کاری اشتباه است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، جمعی از پاسداران سپاه انقلاب اسلامی با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام‌جمعه، با آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار آیت‌الله حسینی همدانی ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این انقلاب را انقلابی فاطمی خواند و اظهار داشت: آموزه‌های انقلابی حضرت زهرا سلام‌الله علیها کمتر از حماسه حسینی نیست و رجوع به خطبه فدکیه آن حضرت، روحیه انقلابی را در افراد تقویت خواهد کرد.

وی وجود صدیقه طاهره (س) را ریشه و اساس وجود پیامبر عنوان کرد و بیان داشت: یکی از معانی «اُم» در عبارت «اُمّ ابیها» اصل و ریشه است که وقتی این معنی را در کنار حدیث «لَوْلَاکَ لَمَا خَلَقْتُ الْأَفْلَاک…» قرار می‌دهیم این مفهوم را می‌رساند که ریشه خلقت رسول خدا (ص) و امیرالمؤمنین (ع) حضرت صدیقه طاهره (س) است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، دشمنی‌های دشمنان را نشانه زنده‌بودن انقلاب عنوان کرد و گفت: هر جا که هجمه و سنگ پراکنی بیشتری دیدید، نشان‌دهنده این است که قطار انقلاب در حال حرکت است و آبادانی های آن به چشم‌ها آمده که مورد هجمه قرار می‌گیرد.

وی الهی بودن انقلاب ایران را تفاوت آن با سایر انقلاب‌های بزرگ دنیا دانست و اظهار داشت: انقلاب‌های زیادی در دنیا وجود داشته است که نظام حاکمه را تغییر دادند، اما در میان این انقلاب‌ها فقط انقلاب اسلامی ما بود که حول محور توحید به ثمر رسید.

امام‌جمعه کرج مقایسه داشته‌های نظام اسلامی با دوران طاغوت را کاری اشتباه عنوان کرد و گفت: ما منکر ضعف‌ها، کمبودها و رشدهایی که می‌شد به آن‌ها دست‌یافت نیستیم؛ اما اساساً نظام اسلامی قابل‌مقایسه بازمان طاغوت نیست و این مقایسه کار اشتباهی است.

وی مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب را شخصیت الهی و روحانی امام راحل رضوان‌الله علیه دانست و گفت: انقلاب اسلامی توانست بعد از تکیه‌بر خدا با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و همه گروه‌های فکری مذهبی که حول محور امام گرد آمدند و حرکت کردند، به‌سرعت به پیروزی برسد.

امام‌جمعه کرج به اهداف این روزهای دشمن علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در تمام این سال‌ها دشمن با تخریب سپاه که یکی از ارکان نظام است سعی در از بین بردن نظام داشت و الآن و در سال‌های آینده این دشمنی‌ها متوجه شخص رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: دشمن می‌داند که رهبری در جایگاه عمود خیمه نظام تا به امروز بوده و انقلاب را از تکانه‌های شدیدی حفظ کرده است، لذا قصد دارند تا با تحریف این جایگاه، دیدگاه متدینین را نسبت به رهبری تضعیف کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان اطاعت از ولایت را عامل حفظ نظام جامعه خواند و تأکید کرد: هر کس به‌زعم خودش در هر جایگاهی که هست باید از ولایت مراقبت کند و در این مسیر عبادت و تهجد را نباید فراموش کرد.

گفتنی است پاسداران سپاه انقلاب اسلامی نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله حسینی همدانی اقامه کردند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات