۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۹۶۲۲۱
حجت الاسلام پناهیان:

دشمن در استعمار فرانو با ظاهر قوانین جهانی به جوامع نفوذ می کند

دشمن در استعمار فرانو با ظاهر قوانین جهانی به جوامع نفوذ می کند
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بحث های سیاسی باید از تعارف خارج شود، گفت: دشمن در استعمار فرانو با ظاهر قوانین جهانی به جوامع نفوذ می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در چهارمین جلسه از سلسه نشست های سیاسی و بصیرتی که همزمان با 40 سالگی انقلاب به همت شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد،  با بیان این که انسان باید به مسائل مبتلا به خود آگاه باشد،گفت: پیام پیامبران دو جزء دارد که شامل عبادت الهی و اجتناب از طاغوت می شود.

وی افزود: پیامبران تنها به خدا دعوت نمی کنند بلکه اجتناب از طاغوت برنامه مکمل ایشان است، انسان نباید اجازه دهد که طواغیت حکومت را داشته باشند چرا که طاغوت برای حکومت و سلطه از خدا اجازه ندارد و حقوق انسان را پایمال می کند، آیا نیاز نیست که آموزش داده شود تا انسان بداند چگونه اجتناب از طاغوت کند.

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر آشنایی با روش های سلطه طاغوت و رهایی از آن اظهار داشت: شرعا حرام است قردادی بسته شود که جامعه اسلامی را تحت سلطه طواغیت عالم و کفار قرار دهد، یکی از واجبات شرعی این است که این مسائل آموزش داده شود.

وی ادامه داد: چرا باید تنها برخی از طلاب مشهور به سخنرانی سیاسی شوند که اجتناب از طاغوت را به انسان آموزش می دهد، مگر بقیه طلبه ها اجتناب از طاغوت را جزء دین نمی دانند؟ محال است که اجتناب از طاغوت را واجب بدانیم و بگوییم که نمی خواهیم روش آن را یاد بگیریم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که باید بررسی شود که طاغوت چگونه بر جوامع سلطه پیدا می کند، ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که باید یاد بگیریم تا اجتناب از طاغوت تحقق پیدا کند این است که ببینیم  طواغیت چگونه مسلط می شوند و نفوذی های خود را تحمیل می کنند.

وی عنوان کرد: اگر یاد بگیریم متوجه می شویم که دشمن چگونه نفوذ و سلطه را توجیه می کنند، جریان پالرمو و سلطه ای که اجانب می خواهد بر گردش مالی کشور پیدا کنند چیست؟ استعمار قدیم استعماری کهنه بود که با سربازان به کشوری حمله می کردند، بعد از آن استعمار نو توسط نفوذی ها و دیکتاتورهای دست نشانده بود و سپس استعمار فرانو آمد که رهبر انقلاب سال ها پیش به آن اشاره کردند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به روش استعمار فرانو خاطرنشان کرد: شیوه استعمار فرانو این است که قوانینی را وضع می کنند و می گویند اگر می خواهید در جهان زندگی کنید و در جامعه جهانی پذیرفته شوید باید به مقرراتی پایبند باشید.

وی اجتناب از طاغوت را نیازمند دانش و آگاهی دانست و اضافه کرد: بصیرت سیاسی و برخی دانش های سیاسی واجب است و برای مقابله با طاغوت باید این بصیرت را دارا باشیم، اگر می بینیم که کشور خوب اداره نمی شود آیا نباید بررسی کنیم که سمت و سوی مملکت به کدام سمت می رود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انقلاب اسلامی با حساسیت سیاسی و شرعی آغاز شد، گفت: چگونه جیب بری حکم دارد اما اگر کسی با سیاست های غلط نفوذ دلار را بر سرنوشت اقتصادی کشور افزایش داده و قدرت خرید مردم را به یک سوم کاهش دهد حکمی ندارد؟

وی افزود: کسانی که راه سلطه طاغوت را هموار می کنند چه حکمی دارند؟ نفوذی ها و کوتاه آمدن در برابر دشمن زمینه ناامنی را در جامعه فراهم می کند، این که برخی از اعضای سابق دولت گفته اند دولت عمدا می خواهد ایجاد نارضایتی کند چه حکم شرعی دارد؟

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که بحث های سیاسی باید از تعارف خارج شود، اظهار داشت: احکام شرعی موضع گیری سیاسی باید تبییین شود، اگر حضرت امام نسبت کاپیتولاسیون و سلطه طاغوت حساس بود ما امروز نباید به ایجاد سلطه برای طاغوت حساس باشیم؟

وی ادامه داد:اگر عده ای با نفوذ و جاسوسی بخواهند در کشور ایجاد اختلال کنند تکلیف ما چیست؟ نباید شک کرد که دانستن احکام و معارفی که نتیجه آن اجتناب از طاغوت است واجب به شمار می رود، اگر دانش های لازم برای اجتناب از طاغوت داشته باشیم قدر انقلاب و رهبری را خواهیم دانست و خروج نمی کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر آموزش های دینی در بخش اجتناب از طاغوت کامل باشد قدر انقلاب و امام و رهبری را می دانیم، ابراز داشت: اگر انسان دانش های ذیل اجتناب از طاغوت را داشته باشد ولایتمدار می شود.

وی عنوان کرد: یکی از نمایندگان مجلس پشت تریبون می گوید 40 سال است که با جهان بد رفتار کرده ایم؟ دشمن جنگ را آغاز کرد ما بد رفتار کرده ایم؟ 17 هزار نفر ترور کردند بعد ما رفتار کرده ایم؟ چگونه برخی که هیچ چیز را قبول ندارند در نظام اسلامی مسؤولیت گرفته اند؟

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: حساسیت های شرعی در عرصه سیاست بسیار مهم است، اگر سیاسیون شرعیات را زیرپا بگذارند تکلیف چیست؟ اگر دانش اجتناب از طاغوت را داشته باشیم به عشق انقلاب زندگی و فعالیت مجاهدانه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: حضرت امام فرمود کسی که در جمهوری اسلامی تنبلی و سستی کند ضد انقلاب است، پرچم اجتناب از طاغوت را انقلاب در عالم بلند کرده و الگوی جهان شده است، اگر شیوه های اجتناب از طاغوت را بدانیم، وقتی امروز می دانیم دشمن در حال نابودی است باید محکم تر حرکت کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه کدخدا دانستن و اعتماد به آمریکا را نشانه ساده لوحی، مریضی و نادانی دانست و گفت: امروز باید با افتخار اعلام کنیم که انقلاب اسلامی زمینه افول آمریکا را فراهم کرده و دشمن در حال نابودی است.

وی افزود: هرکس تحلیل نداشته باشد دانش های لازم تحت اجتناب از طاغوت را یاد نگرفته است، در کنار غضب نسبت به استکبار و نفوذی های آن، باید بابت 40 سالگی انقلاب روحیه با نشاط توأم با امیدواری به آینده داشته باشیم.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که برخی حتی با ادبیات حزب اللهی سیاه نمایی می کنند، اظهار داشت: ما غصه نفوذی ها را نمی خوریم چون هر کس کار غلط انجام می دهد سریع ضایع می شود، باید به کسانی که می گفتند اگر برجام را امضا کنیم همه تحریم ها برداشته می شود ترحم کرد.

وی با اشاره به اصرار برخی برای تصویب CFT ادامه داد: رأی های نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید شفاف باشد.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی عاشورایی آغاز شد اما فاطمی استمرار پیدا کرده است، ابراز داشت: عاشورایی بودن یعنی این که اگر امام غریب بماند در راه او جان می دهیم اما فاطمیه ای بودن یعنی نمی گذاریم علی(ع) تنها بماند تا میان کوچه ها کشیده شود.

وی عنوان کرد: رزمندگان در دفاع مقدس فاطمی عمل کردند، 40 سال است که مردم انقلابی ایران نگذاشتند اما جامعه تنها بماند، فاطمیه چراغ انقلاب اسلامی ایران و جنس انقلاب از فاطمیه است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد قمین
ارسال نظرات