۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۹۶۲۲۴
حجت الاسلام ذوالنور:

استانی شدن انتخابات راه رویش در مجلس شورای اسلامی را می بندد

استانی شدن انتخابات راه رویش در مجلس شورای اسلامی را می بندد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی معتقد است استانی شدن انتخابات مسیر افراد نالایق و متمول را به مجلس باز می‌کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه ۱۶ بهمن در صحن علنی پارلمان و در مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: اگر انتخابات مجلس شورای اسلامی استانی شود افراد تنها بر مبنای لیست و آن هم بدون شفافیت وارد مجلس می‌شوند و حتی این موضوع موجب ورود افراد خودنما و رایزن به لیست‌ها خواهد شد.

وی تاکید کرد: با استانی شدن انتخابات راه رویش در خانه ملت بسته می‌شود و با تضعیف جریانات منتقد، تنها کسانی که به جریانات سیاسی وابسته هستند می‌توانند وارد مجلس شوند.

رییس فراکسیون روحانیت پارلمان با هشدار درباره ورود برخی افراد متمول به جریان انتخابات بیان داشت: در این شرایط پولدار‌های متمکنی که مردم را نمی‌فهمند وارد مجلس می‌شوند و البته دیگر کانال ورود به مجلس نیز آویزان شدن به فولادهاست که در این صورت نیز نمایندگان وامدار می‌شوند. افراد با وابستگی به لیست و پولدار‌ها وارد مجلس شوند خود را بی نیاز از رسیدگی به حال مردم می‌دانند و احساس خواهند کرد که به دلیل داشتن جایگاه سیاسی نباید به مسائل شهر‌های کوچک رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: امروز مردم این دلخوشی را دارند که می‌توانند با نمایندگان خود در ارتباط باشند. سوال اینجاست که چرا می‌خواهند این ارتباط را قطع کنند؟

حجت الاسلام ذوالنور تاکید کرد: اگر در زمان انتخابات با افرادی که پای صندوق‌های رأی آمده‌اند مصاحبه انجام شود، خواهید دید که آن‌ها نمایندگان لیست‌ها را نمی‌شناسند در حالی که اگر به شهرستان‌ها بروید مردم درباره بیوگرافی نماینده خود صحبت می‌کنند، چرا می‌خواهید شرایطی را فراهم کنید که پولدار‌ها به صحنه بیایند؟

رییس فراکسیون روحانیت پارلمان در پایان بیان داشت: در کشور ما اقلیت‌ها و قومیت‌هایی وجود دارند که با استانی شدن انتخابات موضوع دعوا‌های قومیتی پیش خواهد آمد. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات