۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۹۶۲۳۰
رییس پژوهشگاه المصطفی:

گفتمان انقلاب با تدابیر امام و رهبری در جهان درخشیده است

گفتمان انقلاب با تدابیر امام و رهبری در جهان درخشیده است
حجت الاسلام متقی گفت: گفتمان انقلاب در دوره معاصر با تدابیر امام و رهبری همواره در عرصه جهان درخشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین متقی رییس پژوهشگاه بین المللی المصطفی در مراسم رونمایی از 35 اثر تولید شده در پژوهشگاه بین المللی که امروز در سالن جلسات مجتمع امین برگزار شد، درباره گفتمان انقلاب اسلامی اظهار داشت: گفتمان انقلاب که ریشه در اسلام ناب دارد، بر اساس هدایت‌‌های امام و رهبر انقلاب شکل گرفته و همواره به عنوان اصل حاکم بر تولیدات پژوهشگاه المصطفی بوده است.

رییس پژوهشگاه بین المللی المصطفی با بیان این که عرصه جهان امروز عرصه گفتمان رقابت‌هایی است که تحت عناوین مختلف به جامعه بشری عرضه می‌شود، گفت: گفتمان انقلاب در این دوره با تدابیر امام و رهبری همواره در عرصه جهان درخشیده است.

وی ادامه داد: اصولی که در جمهوری اسلامی وجود دارد، اصل خدامحوری، معنویت خواهی و ظلم ستیزی است که در این عصر، جهان بینی انسان معاصر را با چالش‌های جدیدی مواجه کرده است.

حجت الاسلام متقی افزود: مهم تر از تمام این اصول، مبارزه نظام اسلامی با گفتمان‌های غربی است که ریشه در فرهنگ منحط غربی دارد.

رییس پژوهشگاه بین المللی المصطفی با بیان این که نظام اسلامی مروج گفتمانی است که به عنوان گفتمان غالب در جهان معاصر انتخاب شده است، گفت: تولیدات پژوهشگاه بین المللی المصطفی را در چند عرصه با رویکرد چهل سالگی انقلاب ثمره تلاش محققان و اندیشمندان که در این پژوهشگاه و حوزه قم حضور دارند عرضه و تبیین خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات این است که در نظام موضوعات که بیش از 2500 موضوع دارد که اصل پاسخگویی به نیازهای انسان معاصر در چارچوب گفتمان انقلاب یکی از مهم ترین اصول آن است.

حجت الاسلام متقی با اشاره به رونمایی از 167 اثر علمی و پژوهشی پژوهشگاه المصطفی در هفته پژوهش گفت: کلیه آثار ما از ابتدای تأسیس پژوهشگاه تا امروز از اصول مستحکم انقلاب اسلامی بهره ‌برده است.

رییس پژوهشگاه بین المللی المصطفی تأکید کرد: بر اساس وظیفه شرعی، منطقی و اداری بایستی تولیداتی را به مخاطبان خود ارائه نماییم که نیازهای معطوف به انقلاب اسلامی را به بهترین سبک و شیوه پاسخ دهد.

وی عنوان کرد: امروز 35 اثر دیگر که برخی با آثار قبلی مشترک است رونمایی می‌شود که در موضوعات انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر انقلاب و امام رهبری به صورت توأمان تولید شده است.

حجت الاسلام متقی ادامه داد: در کل جامعه المصطفی 108 پایان نامه در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی با دامنه امام و رهبری و انقلاب اسلامی تولید شده است که در قالب کتابی به بازار نشر ارائه می‌شود.

رییس پژوهشگاه بین المللی المصطفی در پایان افزود: به مناسب چهلمین سال انقلاب 39 نشست در چندماه اخیر داشته‌ایم و از ابتدای تأسیس پژوهشگاه 396 عنوان مقالات علمی تولید شده که امروز در قالب کتابی جامع و قابل اعتنا رونمایی می شود.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات