۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۹۶۲۸۰
وزیر اطلاعات:

مسؤولان با تأسی از رهبر انقلاب در برابر دشمن زانو نخواهند زد

مسؤولان با تأسی از رهبر انقلاب در برابر دشمن زانو نخواهند زد
وزیر اطلاعات با اشاره به فشارها و تحریم های ظالمانه دشمنان تأکید کرد که مسؤولان با تأسی از رهبر انقلاب در برابر دشمن زانو نخواهند زد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات امروز در مراسم رونمایی از کتاب ۱۲ جلدی انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک استان مازندران در ساری با تسلیت ایام فاطمیه به اندوه و دردمندی فراوان حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: رازو رمز بی تابی و ناآرامی حضرت زهرا (س) رحلت پیامبر گرامی اسلام، از دست دادن فدک و عدم رسیدن حضرت علی (ع) به منصب و مقام نبود.
 
وی، نخستین دلیل آن بی تابی و ناآرامی را انحراف در مسیر رهبری در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: نظام رهبری در اسلام امامت است و امام نظام حکومتی برای مردم است و نه بر مردم، اما در آن مقطع نظام امامت به نظام خلافت تبدیل شد یعنی رهبری به جای این که بر پایه ارزش‌ها باشد به رهبری بر مبنای منافع و مصالح سیاسی، تقدم مصالح سیاسی بر ارزش‌های الهی تبدیل شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین علوی ادامه داد: امتی که پایه هایش بر مبنای ارزش‌های اخلاقی گذاشته شده اگر به جای ارزش پایه تبدیل به منابع پایه و مصالح سیاسی پایه شد ارزش‌های اخلاقی در آن به خطر می‌افتد و این فاطمه زهرا (س) را ناآرام کرده بود.
 
وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود جعل حدیث و عبور از احکام الهی برای تثبیت پایه‌های قدرت را دومین عامل ناآرامی و بی تابی حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد و گفت: میراث رسول اکرم نفی و حدیث جعل می‌شود و حضرت زهرا (س) می بیند از همین روز اول اگر قرار باشد ارزش‌های اسلامی، اخلاق و احکام اسلامی فدای مصالح سیاسی و تحکیم پایه‌های قدرت سیاسی شود از اسلام چیزی باقی نخواهد بود.
 
وی، سکوت در برابر ضایع کردن حق اهل بیت (ع) و انحراف مسیر رهبری در اسلام را سومین دلیل ناآرامی و ناراحتی حضرت فاطمه زهرا (س) برشمرد و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) انتظار داشتند جامعه آن زمان پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام، سخنان نبی مکرم اسلام و جریان غدیر، در برابر کسانی که به دنبال منحرف کردن مسیر بودند اعتراض کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین علوی در ادامه سخنان خود به هم زمانی معنادار ایام فاطمه و فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که انقلاب اسلامی میوه‌ای از میوه‌های حرکت فاطمی است، گفت: ولایت مداری ما برگرفته‌ از حماسه آفرینی‌های حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت است و ایشان به ما آموخت که هر انقلابی با ادامه راه بنیانگذار آن و بر مبنای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب می‌تواند به اهداف و آرمان‌های خود دست یابد.
 
وزیر اطلاعات با بیان این که در هر حرکتی خطر تحریف تاریخ و انحراف حرکت وجود دارد، افزود: تا حرکتی زنده و در جریان است، حرکت را دچار انحراف و از ریل خود خارج می‌کنند و بعد از گذشت زمان به دنبال تحریف تاریخ هستند و بر نگارش تاریخ دست می برند و مسائل را گونه دیگری نشان می دهند، بنابراین باید یک انقلاب از انحراف در حرکت و از تحریف در نگارش تاریخ مصون بماند.
 
وی با تأکید بر این که چه انحراف در حرکت یک انقلاب و چه تحریف در نگارش تاریخ یک انقلاب اگر خودنمایی کند باید انسان‌های آگاه، مشرف بر تاریخ وارد صحنه شوند و مبارزه کنند وگرنه دچار نفرین خداوند متعال خواهند شد، ادامه داد: فرازو فرود‌های تاریخ چراغ راه آینده است و این چراغ باید پرتو افکنی و نورافشانی آن درست روی مسیر و راه باشد و با درک صحیح حوادث تاریخ است که یک ملت می‌تواند مسیر خود را بدون انحراف روی ریل انقلاب و ارزش‌های انقلابی خود دنبال کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان این که با مراجعه به تاریخ است که می‌توان از نهایت شوم انحراف در حرکت مصون ماند، گفت: آن‌هایی که راه تکذیب را در پیش گرفتند و از مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های الهی دچار انحراف شدند بیچاره شدند و ما برای این که از مسیر منحرف نشویم باید همواره با تاریخ در ارتباط بی تحریف باشیم.
 
وزیر اطلاعات با تأکید براین که ملتی که فرازو فرود‌های تاریخ او را از نگاه نادرست به مسیر حرکت باز بدارد در لغزش گاه‌ها از انحراف مصون می‌ماند، افزود: آشنایی با تاریخ چراغ راه آینده به حرکت درست و بدون انحراف در مسیر انقلاب است و باید تاریخ را جدی بگیریم.
 
وی با بیان این که آنچه که انقلاب را به پیروزی رساند حضور مردم از یک سو و از سوی دیگر وحدت و انسجام مردم در این حضور بود، خاطرنشان کرد: حضور و وحدت مردم بر پایه رهبری امام ما را به پیروزی انقلاب رساند و امروز نیز برای تداوم انقلاب نیاز به هر سه این عامل داریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به این که اگر در حضور مردم تزلزلی به وجود آید و به هر دلیل انگیزه حضور را از دست بدهیم، آسیب خواهیم دید، گفت: اگر وحدت ما پیرامون محور ولایت آسیب ببیند و چند شقه شویم آن وقت حفظ این دستاورد انقلاب و میراث شهدا کار ساده‌ای نخواهد بود و اگر خدای ناکرده از مسیر رهبری جدا شویم آسیب خواهیم دید.
 
وی با تأکید بر این که باید تاریخ را آن گونه که اتفاق افتاده است بنویسیم نه این گونه که دوست داریم، خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات گنجینه عظیمی از سازمان اطلاعات و امنیت کشور در اختیار دارد و خود وزارت با موضوعات مختلف تاکنون ۳۴۰ جلد بر پایه اسناد ساواک تدوین کرده در زمینه روزشمار انقلاب در استان‌های مختلف تدوین کرده است.
 
وی با بیان این که امروز دشمن با تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه سعی کرده بر ما فشار وارد کرده، معیشت ما را مختل کند و اقتصاد ما را آسیب برساند، بیان داشت: از سوی دیگر عناصر نفوذی آن‌ها می کوشند بین مسؤولان کشور اختلاف بیاندازند تا با اختلاف ما از پا در بیاییم.
 
حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به این که مسؤولان با تأسی از رهبری در برابر دشمن زانو نخواهند زد، افزود: باید به هوش باشیم که آنچه دشمن با تحریم‌های خود بر مردم تحمیل می‌کند را به همدیگر نسبت ندهیم و آن را به عنوان ثمره مدیریت ناکارآمد عنوان نکنیم و این به معنای به دام دشمن افتادن و در زمین دشمن بازی کردن است.
 
وزیر اطلاعات در پایان با تأکید بر این که امروز دشمن دوست دارد مشکلات کشور را به مسؤولان در افکار عمومی نسبت دهد که نتیجه آن گسستگی بین مردم و مسؤولان و در برابر هم قرار گرفتن است، تصریح کرد: به هوش باشیم که دشمن می‌خواهد ما را در برابر هم قرار دهد و باید در کنار هم باشیم که وحدت ما ضامن پیروزی ما است./950/پ202/ق
افشین ایمانی
ارسال نظرات