۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۹۶۲۸۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تغییر در بینش و نگرش جامعه ایران مهم‌ترین هنر انقلاب است

تغییر در بینش و نگرش جامعه ایران مهم‌ترین هنر انقلاب است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: یکی از مهم‌ترین هنرهای انقلاب اسلامی تغییر و تحول در بینش و نگرش و معرفت جامعه ایران بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان استانی، با گرامیداشت ایام چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب و نظام اسلامی یکی از مهم‌ترین نعمت‌های الهی و درواقع سرآمد تمام نعماتی است که خداوند به ملت ایران ارزانی کرده است.

وی با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت ایام دهه فجر به‌منظور تبیین دستاوردها و خدمات و برکات انقلاب اسلامی به‌ویژه به نسل‌های جدید، افزود: باید وقایع انقلاب و خون‌دل‌هایی که برای به بار نشستن این نهضت خورده شده، هر سال بازخوانی شود تا جوانان و نوجوانانی که شرایط سیاه دوران رژیم ستم‌شاهی را درک نکرده‌اند با برکات انقلاب آشنا شده و بیش از گذشته قدردان نظام اسلامی باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین هنرهای انقلاب و نظام اسلامی تغییر و تحول در بینش و نگرش و معرفت در جامعه ایران بود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با تأثیرگذاری بر شئون مختلف زندگی فردی و اجتماعی ملت ایران سبب تحول عمیق در بخش‌های فرهنگی، معرفتی و انسانی و اسلامی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی مکتب انسان‌ساز و جامعی را در برابر لیبرال دموکراسی غربی ارائه داد، اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی تمدن غربی به حاشیه رانده شد و همین موضوع هم سبب دشمنی دنیای استکبار با انقلاب و نظام اسلامی شد.

وی با بیان اینکه مکتب انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل بر سه پایه معنویت، عدالت و عقلانیت استوار است، خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام اسلامی با دین، عقل و زندگی مردم مرتبط بوده و مکتبی چندبعدی است برخلاف سایر مکاتب که اغلب به ابعاد محدودی از زندگی بشریت مرتبط هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: با توجه به این قابلیت و ظرفیت نهضت و مکتب انقلاب، کشورهای استکباری غرب از همان ابتدا برای تضعیف نظام اسلامی تلاش کرده و در این راستا به‌صورت ویژه جوانان و بانوان را مورد هدف قرار داده‌اند.

امام جمعه بجنورد افزود: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی تلاش می‌کنند با اثرگذاری بر افکار جوانان و زنان پایه‌های انقلاب اسلامی را ضعیف کرده و به این طریق زمینه‌های فروپاشی نظام اسلامی را فراهم کنند؛ ازاین‌رو همه باید هوشیار بوده و نقش خود را در تقابل با این تفکر به‌درستی ایفا کنیم.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات