۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۹۶۲۹۱
آیت الله شب زنده دار:

روحانیت و مردم وفادار با خلوص نیت پای انقلاب ایستاده اند

روحانیت و مردم وفادار با خلوص نیت پای انقلاب ایستاده اند
عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: روحانیت و مردم وفادار با خلوص نیت پای انقلاب ایستاده اند و به برکت این خلوص نیتها و وفاداری ها انقلاب به پیش می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به فرازهایی از دعای شریف مکارم الاخلاق گفت: امام سجاد(ع) در قامت دعا و تقاضا از درگاه الهی، معارف را به انسان ها می آموزند و راه را نشان می دهند.

وی افزود: امام سجاد(ع) از خداوند متعال می خواهند که نیت ایشان اصلاح و تکمیل شود، حضرت قبل از آن هم احسن نیات را از خداوند متعال خواسته بودند، در این راستا مبادی نیت باید حسنه باشد و منوی نیت امر حسن محسوب شود، همچنین نیت باید از چیزی که آن را از خلوص بیرون می آورد خالی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که جاذبه های غیر الهی نباید در نیت انسان اثرگذار باشد، اظهار داشت: نیت صحیح انسان باید پایدار باشد، گاهی انسان در ابتدای کار نیت خالص دارد اما بعد از فراز و نشیب ها دچار تغییراتی می شوند ولی افرادی هم هستند که با بصیرت و عاشقانه مسیری را انتخاب می کنند و ادامه می دهند.

وی عنوان کرد: انسان باید از خود حراست کند و اجازه ندهد که برخی جاذبه ها ارزش کارهای او را از بین ببرد، انسان عادی هیچگاه نمی تواند مانند اهل بیت(ع) شود اما می تواند به این بزرگواران نزدیک باشد، اگر حضرات معصومین الگوی ما باشند راه را گم نخواهیم کرد.

آیت الله شب زنده دار با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره امام و شهدا خاطرنشان کرد: حضرت امام از زمانی که طلبه شدند تا به رحمت الهی پیوستند صیانت نفس را دنبال می کردند، ایشان به مسائل اخلاقی بسیار توجه داشتند و درگیر عناوین نبودند و نهایت تواضع را داشتند.

وی اضافه کرد: انسان هر کاری که می خواهد انجام دهد باید برای رضایت الهی باشد، اذکار لفظی کم کم به توجه قلبی منجر می شود، انسان باید مراقبت کند که کارهایش  تنها برای خدا باشد، اگر این چنین شد انسان دیگر کار خطا و نادرست انجام نخواهد داد؛ اگر دغدغه انسان خدایی بودن کارها باشد زندگی برکت پیدا می کند.

عضو فقهای شورای نگهبان با طرح این سؤال که چه کسی احتمال می داد که انقلاب به این قدرت و عظمت برسد، گفت: رهبری فرمودند از امام سؤال کردم که شما از چه زمانی به فکر تشکیل حکومت اسلامی افتادید، امام فرمود از وقتی که تشخیص دادم وظیفه دارم آن را دنبال کردم.

وی افزود: روحانیت و مردم با وفا با خلوص نیت پای انقلاب ایستاده اند و به برکت همین خلوص نیت ها و وفاداری ها انقلاب به پیش می رود، گاهی این فراز و نشیب ها از جنگ سخت تر است، چرا که جنگ برای مردم واضح است اما مشکلات امروز مانند گرانی ها و فشارهای اقتصادی را بسیاری نمی توانند درست تحلیل کنند.

آیت الله شب زنده دار تأکید کرد: اگر کارها برای خدا بوده و نیت ها خالص باشد خداوند یاری خواهد کرد، ما در انقلاب نتیجه این وعده الهی را دیدیم، مرحوم شیخ عبدالکریم حائری با نیت پاک حوزه قم را تأسیس کردند و مرحوم امام و مراجع در حوزه تربیت شدند.

وی ادامه داد: امام فرمود آیت الله شیخ عبدالکریم حائری اصلا حب ریاست نداشت، ایشان با وجود این که مرجعیت عامه داشتند اما  نهایت تواضع را داشتند، باید اهتمام کنیم تا نیت های ما پاک و کامل باشد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات