۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۵۹۶۳۳۴
حجت الاسلام مجیدی خبر داد؛

فعالیت 230 موسسه قرآنی در خراسان رضوی

فعالیت 230 موسسه قرآنی در خراسان رضوی
حجت الاسلام مجیدی با تأکید بر وحدت بین نهادها و مؤسسات قرآنی در استان، گفت: در خراسان رضوی ۲۳۰ موسسه قرآن و‌ عترت و 250 خانه قرآن فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا عابدینی ترک آباد، رییس هیات مدیره اتحادیه مدغم تشکل های قرآن و عترت خراسان رضوی در نشست خبری که امروز در اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: اتحادیه مدغم تشکل های قرآن و عترت خراسان رضوی جهت وحدت بین سازمان های و نهادهای متولی قرآن تشکیل شده است.

وی افزود: در آخرین مجمع و بعد از کار کارشناسی اتحادیه قرآنی سازمان تبلیغات و اداره فرهنگ و ارشاد تصمیم به تشکیل اتحادیه ای به نام «مدغم» گرفته شد تا تمام سازمان های متولی قرآن به وحدت رسیده و قرآن را از مهجوریت در آورند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام حسین نمازی، رییس دارالقرآن تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گفت: ایجاد اتحادیه مدغم ابتکار خوب و‌ میمون است کهمتشکل از دو ‌اتحادیه و با نظارت دو دستگاه اداره فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات تشکیل شده است و امیدواریم که با برنامه ریزی خوب منشأ اثرات خوب باشد.

وی با اشاره به فعالیت های چشمگیر قرآنی در 40 سال از عمر انقلاب اسلامی، ابراز کرد: خواب های دشمنان برای فروپاشی نظام تعبیر نشدنی است و با اعلام و تبیین دستاوردها انقلاب به ویژه در زمینه قرآنی، روح امید را بین مردم بدمیم و برای ۴۰ سال آتی برنامه های دقیق تر  ارائه تا به نتیجه بهتر دست یابیم.

نحوه ثبت نام موسسات در اتحادیه  مدغم

حجت الاسلام نمازی درخصوص نحوه ثبت نام موسسات در اتحادیه  مدغم، گفت: موسسات در سه سطح‌عمومی، تخصصی تک‌منظوره و تخصصی چند منظوره ثبت نام می شوند و در مرحله اول موسسات باید طبق آیین نامه مدارک شان را در سایت این اتحادیه بارگذاری کنند و پس از بررسی از سوی اداره امور قرآنی استان، مدارک به تهران ارسال و بعد از تأیید به اداره ثبت ارجاع می شود.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که سیاست نظام حمایت از تشکل های مردمی است، گفت: تأسیس موسسات براساس انگیزه مردمی و‌خودجوش انجام می شود و تجربه ثابت کرده است که هر گاه این موسسات وابسته به بودجه و سرانه دولتی باشد موجب نابودی این تشکل های مردمی می شود.

وی افزود: نهادها و اداره های دولتی باید حمایت غیرمستقیم از تشکل های مردمی داشته باشند از جمله در تشکل های قرآنی استان بیشتر تمرکز به فعالیت در حوزه کودک و نوجوان است که این اتحادیه و نهادها به توانمند سازی آن ها کمک تا در فعالیت در گروه های دیگر نیز اقدام کنند.

توانمندی موسسات در دستور کار اتحادیه مدغم است

در ادامه نشست حجت الاسلام حجت مجیدی بیلوندی، مدیر عامل اتحادیه مدغم تشکل های قرآن و عترت خراسان رضوی گفت: اهدا بسته فرهنگی و توانمندسازی موسسات در دستور کار این اتحادیه برای سال 98 پیش بینی شده است.

وی افزود: تسهیلاتی از قبیل استفاده از هتل، فضای فرهنگی و تفریحی در مشهد با 50 درصد تخفیف در پک فرهنگی برای فعالان قرآنی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام مجیدی بیلوندی با تأکید به وحدت بین نهاد ها و موسسات قرآنی در استان، ابراز کرد: در خراسان رضوی ظرفیت بزرگ قرآنی از قبیل ۲۳۰ موسسه قرآن و‌ عترت، ۲۵۰ خانه قرآن شهری و روستایی و ۳۷۰۰ جلسه قرآنی شناسنامه دار وجود دارد که اگر بتوانیم این ظرفیت را کنار هم جمع کنیم، کاری برای قرآن و عترت کرده ایم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره توانمندسازی قرآن و عترت خراسان رضوی، گفت: این جشنواره با سه عنوان آموزش، تبلیغ و ترویج از ۱۵ بهمن تا ۱۵ مرداد و اختتامیه آن در اول شهریور برگزار می شود و به نفرات برتر جوایز ارزنده اهدا می شود.

در ادامه حسینی، رییس اداره امور قرآنی اداره اوقاف به ایجاد انگیزه برای فعالان قرآنی تأکید کرد و گفت: در سال 91 بنا به لبیک گویی به این حرف رهبری که ما باید 10 میلیون حافظ داشته باسیم، کلاس هایی در غالب طرح‌تربیت حافظان قرآن در بقاع متبرکه برگزار شد و رقیب موسسات شدیم در حالی که باید حمایت از موسسات انجام شود.

وی افزود: امسال شهریه برای این کلاس های در بقاع متبرکه در نظر گرفته شد اما  بیمه مربی را در دستور کار قرار دادیم  همچنین در طرح حفظ سه برنامه تشویقی در نظر گرفته شد که شاهد رشد چشمگیر در محتوا هستیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات