۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۹۶۳۴۸
آیت الله میرباقری:

جامعه تحت ولایت کفر دچار زندگی لهو می شود

جامعه تحت ولایت کفر دچار زندگی لهو می شود
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: وقتی جامعه تحت ولایت و امام کفر قرار گرفت تاریخ اجتماعی بشر تا رفع این فتنه دچار فضای جهنم و زندگی لهو می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند متعال در قرآن با بیان های مختلفی واقعه بعد از رحلت پیامبر(ص) را بیان فرموده است که نورانی به علم الهی بوده و با سایر تحلیل ها متفاوت است.

وی افزود: یکی از تعابیر قرآن نسبت به واقعه بعد رحلت حضرت تعبیر "تبدیل نعمت" است، مقصود از کلمه نعمت وجود مقدس امیرمؤمنان است که قرآن می فرماید بعد از آن وقایع این نعمت تبدیل به کفر شد، مقرر بود که مردم زیر سایه نعمت الهی و ولایت باشند و فضای عالم بهشتی باشد اما تبدیل به کفر شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که وقتی جامعه تحت ولایت و امام کفر قرار گرفت تاریخ اجتماعی بشر تا رفع این فتنه دچار فضای جهنم و حاکمیت کفر و زندگی لهو می شود، اظهار داشت: تعبیر دیگر قرآن کریم درباره وقایع بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) تعبیر "در حجاب و غیبت رفتن ولایت امام" است.

وی ادامه داد: همانگونه که امام شمس حقیقی است، جریان سقیفه تاریکی بوده و جریان ولایت را به غیبت برده است، تعبیر دیگر قرآن کریم درباره جریان سقیفه تعبیر"تکاثر" است، ماجرای سقیفه اقامه لهو است یعنی لهو به پا کردند تا وجود مقدس نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) رها شوند و تنها بمانند.

آیت الله میرباقری با بیان این که در روایات لهو بودن دنیا به محیط ولایت ائمه کفر و نار تعبیر شده است، ابراز داشت: حیات دنیا محیط ولایت دشمنان است و کسی که وارد ولایت آن ها شد همه زندگی او لهو و لعب خواهد شد.

وی عنوان کرد: حضرات معصومین و اولیای الهی سعی در ترویج ذکر دارند اما ائمه کفر با ایجاد بساط لهو تلاش می کنند که آن ها تنها بمانند، خلافت الهی امر قراردادی نیست که هرکس بتواند بار آن را بر دوش بکشد.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر وقایع بعد از ارتحال پیامبر اکرم(ص) اتفاق نمی افتاد بنابر روایات هیچ دو مؤمنی درباره حق دچار اختلاف نمی شدند و بساط شرک و گناه برچیده می شد، محیط ولایت امام محیط لقاءالله است و بنابود همه در محضر خدا باشند که این موضوع جز با ولایت امیرمؤمنان شدنی نیست اما عده ای نگذاشتند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد قمین
ارسال نظرات