۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۵۹۶۳۵۳
مدیرکل ارشاد اسلامی قم:

40 نفر از رویش های انقلاب در استان قم معرفی می شوند

40 نفر از رویش های انقلاب در استان قم معرفی می شوند
حسینی‌کاشانی از معرفی چهل نفر از رویش های انقلاب در سالروز پیروزی انقلاب خبرداد و گفت: رزومه فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای این افراد ملاک انتخاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم شامگاه سه شنبه در محل نمایشگاه شکوه چهل ساله انقلاب اسلامی در مصلی قدس قم برگزار شد.

وی در این نشست با بیان این که این انقلاب به سادگی به دست ما نرسیده است، گفت: شهیدان گل گون کفن با خون خود شجره طیبه انقلاب را آبیاری کردند و امروز نیز مدافعان حرم این مسیر را ادامه دادند.

حسینی کاشانی عنوان کرد: پیشرفت های زیادی در طول این چهل ساله رقم خورده است ولی باید بدانیم که دشمنان سنگ اندازی های زیادی در مسیر کشور کردند و خیلی ها نمی خواستند که این انقلاب به هدف نهایی خود برسد از این رو نباید به پیشرفت های پیش آمده را به صورت سطحی نگاه کنیم.

وی با اشاره به این که بعد از انقلاب اسلامی درصد امید به زندگی افزایش چشم گیری پیدا کرده اند، گفت: ما داشته های زیادی داریم که باید به آنها ببالیم و برخی اوقات باید قسمت پر لیوان را برای نسل جوان بیان کنیم، هرچند دشمنان با ایجاد جنگ روانی نمی خواهند که آرامش در این کشور حاکم بشود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه با اشاره به پیشرفت عرصه فرهنگ و هنر و رسانه بعد از انقلاب یادآور شد: ما در حوزه سینما و فعالیت های هنری شاهد اقدامات و موفقیت های زیادی بودیم هرچند هنوز نقایص زیادی وجود دارد.

وی بیان داشت: برنامه های قرآنی که یکی از دستورالعمل های اصلی فرهنگ و ارشاد بوده نیز خدمات زیادی شکل گرفته و به طورکلی به رویش های فراوانی رسیده ایم.

حسینی کاشانی با اشاره به معرفی چهل مورد از رویش های انقلاب به عنوان یکی از برنامه های اداره ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: برای انتخاب چهل نفر کار سختی داشتیم از باب این که افراد زیادی در این حوزه مطرح بودند تا جایی که برخی از این اشخاص چند صفحه رزومه فرهنگی، هنری و قرآنی و رسانه ای داشتند.

وی افزود: باید دید در حوزه فرهنگ و رسانه و هنر و علم و کتاب قبل از انقلاب کجا بودیم، الان در کجا هستیم و چه آینده ای را در پیش روی خود می‌ بینیم؛ اگر این سه برنامه را به عنوان شاخص های تأثیر گذار درست تبیین کنیم می‌ توانیم به موفقیت برسیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز داشت: با همت همه مدیران در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز به روز شاهد افزایش پیدا کردن شاخص های تعریف شده در حوزه فرهنگ هستیم و در اکثر موارد رشد داده ولی همچنان نیازمند رشد بیشتر هستیم.

وی با بیان این که قم به دلیل مهاجر پذیری بالا نیازمند تقویت بیشتری در حوزه فرهنگ است، گفت: الان آمار جمعیت استان قم بیش از یک ملیون و سیصد هزار نفر است از این رو طبیعتا برای تقویت زیرساخت ها باید با حرکت جهادی به استانداردها نزدیک کنیم.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: در بحث برنامه های فرهنگی و هنری اثر بخشی اهمیت زیادی دارد یعنی زمانی می‌ توانیم بگوییم کارهای فرهنگی خوبی داشته ایم که اثر بخشی آنها را افزایش داده باشیم از این رو یکی از برنامه های ما همین است که میزان رضایتمندی و اثر بخشی را در حوزه های مختلف فرهنگی رصد کنیم.

وی ابراز کرد: در بین 32 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارزیابی همین شاخص ها، استان قم به رتبه اول دست پیدا کرد و امیدواریم در این حوزه وسیع با هماهنگی دستگاه های مختلف فرهنگی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه یادآور شد: پل ارتباطی بین دستاوردها و ظرفیت های انقلاب و مردم همین رسانه ها و اصحاب خبر هستند که در زمینه معرفی دستاوردهای انقلاب می‌ توانند کمک شایانی بکنند.

وی بیان داشت: سال گذشته بیش از 9600 مجوز انتشار کتاب در استان قم داشته است و در بخش تیراژ کتاب رتبه قابل قبولی در سطح کشور داریم و در زمینه سینما نیز جزء سه استان برتر کشور هستیم و در زمینه های مختلف هنری نیز به توفیقات زیادی رسیده ایم.

حسینی کاشانی با تأکید بر این که در حوزه حفظ و مفاهیم قرآن در آزمون قرآن و عترت 10150 نفر ثبت شده اند، گفت: این مسأله درحالی است که دو سال گذشته در آزمون قرآن و عترت اداره ارشاد و سازمان اوقاف مجموعا پنج هزار نفر شرکت کردند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات