۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۵۹۶۳۵۵
مدیرکل کمیته امداد قم خبرداد؛

برگزاری جشن توانمندسازی هزار نفر از مددجویان کمیته امداد قم

برگزاری جشن توانمندسازی هزار نفر از مددجویان کمیته امداد قم
میرشکار در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در کمیته امداد قم از برگزاری جشن توانمند سازی 1000 نفر از خانواده های مددجو در اسفندماه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم عصر امروز در محل نمایشگاه شکوه چهل ساله انقلاب اسلامی در مصلی قدس قم برگزار شد.

وی در این نشست با اشاره به تشکیل کمیته امداد 22 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی(ره) از همان ابتدای انقلاب بر رفع فقر و محرومیت و کمک به ایتام و محرومان تأکید داشتند.

میرشکار در ادامه به معرفی خدمات اداره کل کمیته امداد قم پرداخت و عنوان کرد: از ابتدای تشکیل اداره کل در قم 25 هزار فقره وام اشتغال در قم پرداخت شده است که خیلی از آنها دست نیازمندان را می‌ گیرد یا در حوزه درمان بیش از 100 هزار نفر از تاریخ تشکیل اداره کل کمیته امداد از بیمه درمانی این مرکز برخوردار شده اند.

وی افزود: یکی از خدمات به نیازمندان در طول چهل سال بعد از انقلاب، ساخت و احداث مسکن در سراسر کشور بوده که خدمتی گرانسنگ به شمار می‌ رود و برای نیازمندان تأمین آن سخت است از این رو خانه های زیادی در استان قم به صورت بلاعوض به نیازمندان تحویل شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم در ادامه بیان داشت: در استان قم 2620 واحد خریداری یا احداث و تحویل به نیازمندان شده است و در همین راستا نزدیک به 20 هزار نیازمند از خدمت تعمیر مسکن بهره مند شده اند و از زمان شکل گیری در استان قم 80 هزار وام کارگشایی نیز به خانواده ها داده شده است.

وی با بیان این که 10 درصد از ازدواج های استان قم متعلق به خانواده های مددجوی کمیته امداد است، گفت: ما این افتخار را داریم که مبلغ حداقلی به عنوان کمک هزینه جهیزیه به صورت بلاعوض و وام به این عزیزان اعطا کنیم.

میرشکار عنوان کرد: در طول این چهل سال خدمات فرهنگی زیادی به خانواده های تحت پوشش ارائه شده است که اعم از خدمات آموزشی و تربیتی است و چه بسا خانواده هایی که در گذشته هزینه تحصیل نداشته اند ولی امروز در همین استان و استان های دیگر به عنوان مسؤول و مدیر به مردم خدمت می‌ کند.

وی با بیان این که بیش از چهار هزار دانش آموز در استان قم خدمات تحصیلی دریافت می‌ کنند، گفت: خود این یکی از مصادیق توامند سازی خانواده ها است و همچنین 55 هزار نفر از افراد تحت پوشش ما در طول سال های گذشته با عزت و احترام به مشهد مقدس مشرف شده اند.

میرشکار خاطرنشان کرد: 20300 خانواده در استان قم به صورت ماهانه، مستمری خدمات دریافت می‌ کنند و به طور کل بیش از 40 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قم هستند؛ کمک هزینه سه تا پنج ملیون تومانی بلاعوض و پنج میلیون تومانی وام برای ازدواج افراد تحت پوشش بخش دیگری از خدمات این اداره کل است.

وی یادآور شد: 17600 نفر حامی، ماهیانه 321 هزارتومان به 1817 یتیم پرداخت می‌ کنند که بالاترین سرانه اکرام در کل کشور به شمار می‌ رود و بالای 800 نفر دانشجو از خدمات تحصیلی کمیته امداد استان قم بهره مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد قم با بیان این که 200 نفر از خانواده های دارای مشکل خانه ودیعه مسکن دریافت کرده اند، گفت: خوشبختانه مشکل عمده این خانواده ها با همین ودیعه حل شده است و همین طور برنامه اشتغال برای هزار نفر اعلام شده است.

وی ابراز داشت: 934 از نیازمندانی که توانمند بوده اند چیزی حدود 19 میلیارد تومان وام گرفته اند و اشتغال های خانگی و کوچک را به راه انداخته اند؛ تمرکز اصلی ما در اشتغال روستاهای اطراف قم بوده است و برخی از این خدمات منبع صادرات نیز بوده است.

میرشکار یادآور شد: ما در طی این 10 ماه 35 میلیارد تومان از منابع مردمی دریافت کرده ایم و کل خدماتی که به صورت مستقیم داده ایم از نظر ریالی بیش از 96 میلیاردی است که چیزی حدود 62 میلیارد تومان از آن مربوط به خدمات دولتی می‌ شود.

وی با بیان این که نسبت به سال گذشته میزان مراجعه به کمیته بیش از 50 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: دلیل این مسأله بحث های اقتصادی و تورم است و با لطف الهی سعی کرده ایم که یک نفر هم بدون پاسخ از مجموعه کمیته امداد خارج نشود.

مدیرکل کمیته امداد قم در ادامه از برگزاری جشن توامند سازی 1000 نفر از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در اسفندماه خبرداد و عنوان کرد: همچنین طرح «دوباره زندگی» ویژه برگشت زن و مرد جدا شده نیز در حال پیگیری است و تا کنون با برنامه ریزی و آموزش 104 مورد به زندگی مشترک قبلی برگشته اند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات