۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۵۹۶۳۶۶
قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین خبر داد؛

برگزاری همایش گفت و گوی ادیان به سبک رضوی

برگزاری همایش گفت و گوی ادیان به سبک رضوی
سودانی گفت: سال آینده همایش گفت و گوی ادیان به سبک رضوی و ششمین همایش ولایت علوی از سوی دانشگاه امیرالمؤمنین برگزار می شوند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر سودانی، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین، عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دهمین سال فعالیت دانشگاه اظهار داشت: در دوره دکترا رشته‌های فقه و مبانی حقوق و کلام شیعه را دانشگاه داریم که تاکنون در این دو رشته ده نفر فارغ التحصیل شدند؛ چنانچه هم اکنون ۲۵ دانشجو در دو رشته به تحصیل اشتغال دارند.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین با بیان اینکه در مقطع ارشد رشته‌های ادبیات عرب، علوم قرآن و حدیث، کلام شیعه و فقه و مبانی حقوق را داریم، افزود: در مقطع کارشناسی رشته‌های علوم تربیتی، تاریخ اسلام، اقتصاد اسلامی را در کنار رشته‌های موجود در مقطع ارشد داریم البته ناگفته نماند وزارت علوم با دانشگاه‌های غیر دولتی همکاری ضعیفی دارد؛ از این رو در مدت حضور توانستیم تنها رشته علوم تربیتی را در مقطع کارشناسی اضاف کنیم.

سودانی با بیان اینکه همایش گفت وگوی ادیان به سبک رضوی و ششمین همایش ولایت علوی را سال آینده خواهیم داشت، افزود: امامت خاصه نخستین کتاب منشتر شده از دانشگاه است که فصل اول پایان نامه‌های دانشجویان دکترای رشته کلام شیعه را دربر می‌گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی شعبه‌های شهرستانی دانشگاه عنوان داشت: شعبه شهرستان شوش راه اندازی شده است، اما شعبه شهرستان‌های دزفول، شوشتر، آبادان و منطقه آزاداروند را در دستور کار قرار دادیم که پیشنهاد را به وزارت علوم ارائه و منتظر نتیجه نهایی هستیم.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین با بیان اینکه به احتمال زیاد در سال آینده پذیرش دانشجوی خارجی را در شعبه اروند خواهیم داشت، گفت: برای اصحاب رسانه جهت تحصیل در مقطع ارشد و دکترای دانشگاه حداقل ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفتیم.

سودانی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه به ویژه در مقطع ارشد و دکترا طلبه هستند، عنوان داشت: تعداد کل دانشجویان دانشگاه از بدو تأسیس تاکنون ۹۷۷ نفر بوده که از این تعداد ۵۸۴ دانشجو فارغ التحصیل شدند ضمن اینکه تعداد اساتید مدعو و اعضای هیأت علمی از بدو تأسیس دانشگاه تاکنون ۲۴۹ نفر بوده که برخی پروازی هستند

وی ادامه داد: در ترم جاری ۷۴ استاد مشغول تدریس هستند که از این تعداد ۱۳ استاد هیأت علمی مدعو می‌باشند البته هم اکنون ۲۵ دانشجوی دکترای دانشگاه از ۴۴ استاد کسب فیض می‌کنند.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین با اشاره به فعالیت واحد خواهران دانشگاه از پذیرش ۷۷ خواهر در سال جاری دانشگاه و اعزام ۲۵ دانشجوی خواهر به اردوی مشهدمقدس خبر داد.

سودانی دیدار با خانواده شهدا، راه اندازی نشست‌های سیاسی و اجتماعی و راه اندازی کانال‌های ولاء و انصار العقیده از سوی دانشگاه را از جمله فعالیت‌های فرهنگی برشمرد و گفت: تاکنون ۲۹ مقاله پذیرفته شده در خارج از سوی اساتید دانشگاه ارائه شدند از سوی دیگر خود دانشگاه از اساتید و دانشجویان فارغ التحصیل به پاس زحمات صورت گرفته قدرانی کرد.

وی در پایان گفت: در دولت تدبیر و امید هیچ کمکی به ما صورت نگرفت جز استاندار که برای توسعه نمای دانشگاه دستور صادر کرد./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات