۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۵
کد خبر: ۵۹۶۳۷۲
رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش:

دشمن دست از پا خطا کند با پاسخ کوبنده ایران اسلامی مواجه می شود

دشمن دست از پا خطا کند با پاسخ کوبنده ایران اسلامی مواجه می شود
امیر پوردستان با بیان اینکه ملت ایران درس گرفته مکتب امام حسین(ع) است، گفت: دشمن دست از پا خطا کند با پاسخ کوبنده ایران اسلامی مواجه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش نظامیان، حافظان انقلاب اسلامی در مسجد جامع امام خمینی (ره) شهرستان پیشوا برگزار شد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب برای آمریکا شوک سیاسی و ژئوپلیتیک بود، گفت: جایگاه منطقه ای و حجم انرژی و مزیت های مختلف ایران سبب طمع آمریکا شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمان پیش از انقلاب ارتش ما جبهه اول ناتو بود و در خلیج فارس به این مهمی را در آن اختیاری نداشتیم، پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا بسیار ناراحت کرد.

این مقام مسؤول ادامه داد: اما بازهم نگرانی اصلی غرب جای دیگری بود، چون انقلاب کشور ما ادبیات جدیدی را در جهان به وجود آورد، ادبیاتی مانند استقلال و استکبار ستیزی که در این هنگام از همان روز اول انواع تحریم ها و فشارها را شروع کردند و بعد در صدد منزوی کردن ایران برآمدند.

وی با بیان اینکه دشمنان پس از آغاز تحریم ها، ترورها را شروع کردند، افزود: دشمنان بعد از ترور، حمایت از تجزیه طلبان کردند و سپس صدام را تحریک کردند تا جنگ تحمیلی هشت ساله را شروع کند، اما امت ولایتمدار ایران با هدایت ولایت همه دسیسه ها را معجزه وار پشت سر گذاشت.

پوردستان یادآور شد: در ادامه بعد برای جلوگیری از اتحاد مسلمانان دست به کار شدند و با جنگ بین شیعه و سنی توطئه ای دیگر را آغاز کردند، آمریکا یکبار با چندین ناو با تجهیزات عظیم وارد منطقه شد و قصد حمله به عراق و افغانستان نداشت و هدف باطل آنها حمله به ایران اسلامی بود که باز رهبری با صلابت وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا برخی وحشت کردند چون دور تا دور ما را دشمن چنبره زده بود و ۱۳سال منتظر رخنه بودند و در اخر هم شکست خوردند و چند سال بعد عرصه را ترک کردند.

فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش با اذعان به اینکه آمریکایی ها دست بردار از دشمنی نیستند، ابراز داشت: آنها راهبرد جدید ترکیبی را شروع کردند و با هدف سه ماهه و با عملیات قاطع و سریع و استفاده از همه اهرمها داعش را به عنوان ویروس به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه آن زمان به طور عجیبی سرعت رسیدن داعش زیاد شد، مطرح کرد: داعش از غرب عراق یک مرتبه به نزدیک مرزهای ما رسید که ما در ارتش سدی ایجاد کردیم و هدف آنها که سرپل ذهاب و نفت شهر بود را خنثی کردیم و پس از آن با شناسایی عملیات و با هواپیما و دیگر ادوات باعث عقب نشینی داعش شدیم.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه آمریکا اخیراً ۷ هزار داعشی را با پول عربستان و امارات به افغانستان انتقال داده است، تصریح کرد: دشمن بداند که اگر فرمان نابودی آنها صادر شود، در لحظه ای کوتاه از زمین محو خواهند شد.

وی با ابراز اینکه اکنون در میان جنگ نرم پیچیده ای قرار داریم، اظهار داشت: امروز جنگ های ترکیبی و دیگر جنگ های اقتصادی، ارزی و روانی آغاز شده است اما آمریکا تنها شده و از لحاظ اقتصادی از درون در حال فروپاشی است تا جایی که برخی از ایالات آن ادعای استقلال می کنند، اما لازم است تا راهبرد ما در برابر آنها مقابله با جنگ ترکیبی باشد و از زمان جنگ سخت هوشیارتر باشیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس با عنوان اینکه ملت ما درس گرفته از مکتب امام حسین(ع) هستند، اعلام کرد: مردم در ۲۲بهمن یک بار دیگر پایداری کشور را ثابت خواهند کرد.

وی با اعلام این خبر که اکنون می دانیم در پایگاههای کشورهای همجوار چه خبر است، بیان کرد: اگر حرکتی نادرستی انجام شود، با تجهیزاتی که صفر تا صد آن از خودمان است؛ جواب قاطع و کوبنده ایران را به دنبال خواهد داشت.

پوردستان در پایان با بیان اینکه دکترین ما، دکترین بازدارندگی است، افزود: موفقیت امروز انقلاب به خاطر وجود ولایت است و ان شاءالله پرچم این انقلاب به دست امام زمان(عج) خواهد رسید./804/پ210/ق

ارسال نظرات