۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۹۶۳۷۳
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

قانون حقوق دولتی معادن باید لغو شود

قانون حقوق دولتی معادن باید لغو شود
سرقینی با اشاره به لغو قانون حقوق دولتی معادن،گفت: با تصویب قانون حقوق دولتی معادن استان‌های محروم، محروم‌تر و استان‌های برخوردار، برخوردارتر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت شب گذشته در شورای معادن خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد چهار پایگاه امداد و نجات در کشور راه اندازی خواهد شد که یکی از این پایگاه‌ها در شهرستان طبس است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و وسایل ایمنی معادن نیز در قالب این پایگاه‌های امداد و نجات فراهم می‌شود، گفت: یکی از سیاست‌های دولت، جلوگیری از صادرات مواد خام معدنی است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در دو سال گذشته بحث معافیت مالیاتی صادرات مواد معدنی برداشته شده تا یکی از عوامل جلوگیری از این نوع صادرات باشد.

سرقینی با اشاره به قانون حقوق دولتی معادن، تصریح کرد: با تصویب قانون حقوق دولتی درآمدهای حاصل از بخش معدن، بیش از 75 درصد از حقوق دولتی تنها به چهار استان می‌رود که در این صورت استان‌های محروم، محروم‌تر و استان‌های برخوردار، برخوردارتر می‌شوند بنابراین نیازمند ورود نمایندگان مجلس برای لغو این قانون با تبصره هستیم.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی زنجیره فولاد کشور 600 هزار تن بوده که امروز به 227 میلیون تن رسیده و خط تولید فولاد ایران در 40 سال اخیر 50 برابر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی استخراج مواد معدنی کشور سالانه 19 میلیون تن بوده که در حال حاضر به 400 میلیون تن رسیده است.

سرقینی از تولید روزانه 24 میلیون تن فولاد در کشور خبر داد و اظهار کرد: همچنین ظرفیت تولید سیمان کشور از 8 میلیون تن در قبل از انقلاب به حدود 88 میلیون تن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه صادرات مواد معدنی سال گذشته در کشور 54 میلیون تن بوده است، افزود: تامین زیرساخت‌های معدن شاهکوه نهبندان در اولویت قرار دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خراسان جنوبی در زمینه معادن، ذخیره زغال سنگ، کارخانه منیزیت و معدن مس استان اولین‌ها است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات