۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۹۶۳۸۶

گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در دانشگاه فیلیپین+عکس

گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در دانشگاه فیلیپین+عکس
رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نمایشگاه عکس، خوشنویسی و صنایع دستی در دانشگاه «سی ای یو» این کشور برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، نمایشگاه عکس، خوشنویسی و صنایع دستی در دانشگاه «سی ای یو» فیلیپین با سخنرانی محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران برگزار شد.

محمد جعفری ملک با تبیین پیشرفت‌های ایران پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب گفت: جوانان و دانشمندان جوان ایرانی با سعی و تلاش خود توانسته‌اند رتبه‌های خوبی را در جهان کسب کنند و مایه افتخار شوند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از نظر رشد علمی در جایگاه بالایی در جهان دارد و در زمینه‌های مختلفی همچون نانو تکنولوژی، پرتاب موشک، بیوتکنولوژی و ساخت زیر ساخت‌های صنایع فضایی پیشرفت زیادی داشته است.

جعفری ملک تصریح کرد: این پیشرفت‌ها را در حالی شاهد بوده‌ایم که ایران علاوه بر دفاع هشت ساله در جنگ با قدرت‌های جهان، سخت ترین تحریم‌های ظالمانه را نیز تجربه کرده است.

در ادامه کارلیتو اولائر، معاون امور دانشجویی دانشگاه سی ای یو ضمن تقدیر از رایزنی فرهنگی ایران برای حضور در این برنامه و تبریک دهه فجر به رایزن فرهنگی و دانشجویان ایرانی گفت: امروز قبل از آغاز برنامه، در زمانی کوتاه تجربه خوشنویسی را پیدا کردم و این تجربه بزرگی برای من بود. متوجه شدم برای این کار باید تمرکز، حوصله و شوق داشته باشیم این آن چیزی است که آن‌ را بسیار دوست دارم و قدرت انجام آن را در خود می‌بینم.

وی افزود: صبر و پشتکاری را که در خوشنویسی لازم دیدم، در تمام زندگی لازم است، لذا خوشنویسی را درس زندگی می‌بینم. به همه شما دانشجویان توصیه می‌کنم در کارگاه خوشنویسی امروز که توسط هنرمند ایرانی سرکار خانم دکتر تقوی برگزار می‌شود با این هنر زیبا آشنا شوید و در آن شرکت کنید./983/ب101/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات