۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۹۶۳۸۹
آیت الله سبحانی:

عالم حقیقی شک انسان نسبت به دین و معارف را تبدیل به یقین می کند

عالم حقیقی شک انسان نسبت به دین و معارف را تبدیل به یقین می کند
حضرت آیت الله سبحانی گفت: زندگی و برخورد یک عالم باید به گونه ای باشد که شک انسان درباره عقاید، احکام و زندگی را تبدیل به یقین درباره آن ها کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت: حضرت فرمود با دانشمندی نشست و برخاست کنید که شما را از شک به یقین و از ریا به اخلاص دعوت کند.

وی به اهمیت تبدیل شک به بقین اشاره کرد و افزود: زندگی و برخورد یک عالم باید به گونه ای باشد که شک انسان درباره عقاید، احکام و زندگی را تبدیل به یقین درباره آن ها کند، گاهی اخلاق و آداب یک عالم شک را از دل ها می برد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به خشکسالی سال 1322 در قم اظهار داشت: تمام باغات و مزارع قم به دلیل خشکسالی در حال از بین رفتن بود، مردم خدمت آیت الله العظمی خوانساری رسیدند و ایشان نماز باران اقامه کرد، دو روز بعد از این نماز باران رحمت الهی نازل شد و بسیاری از جوانانی که شک در خدا و اسلام داشتند یقین پیدا کردند.

وی ادامه داد: دفتر مرحوم آیت الله حجت بسیار ساده و حالت مخروبه داشت، زهد و تقوای این عالم بزرگ به گونه ای بود که انسان را به یقین می کشید؛ عالمی که با کلام، رفتار و اخلاق خود شک مردم را تبدیل به یقین کند مورد تأیید پیامبر(ص) است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که عالم واقعی باید انسان را از ریا به اخلاص دعوت کند، ابراز داشت: عمل عالم باید به گونه ای باشد که 100 درصد برای رضایت الهی فعالیت کند، آیت الله حائری مجسمه اخلاص در کارها بود و تا اخلاص پیدا نمی کرد کاری را نمی پذیرفت.

وی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد.  

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد قمین
ارسال نظرات