۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۹۶۴۳۳
به همت خبرگزاری رسا؛

عصرانه شعرخوانی "فجر فاطمی" برگزار شد

عصرانه شعرخوانی
محفل شعرخوانی "فجر فاطمی " با حضور شاعران حوزوی و انقلابی در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محفل شعرخوانی "فجر فاطمی " به همت خبرگزاری رسا با حضور شاعران حوزوی و انقلابی در سالن جلسات این خبرگزاری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری رسا به مناسبت چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، میزبان شاعران حوزوی در موضوعات ایام فاطمیه و دهه فجر انقلاب بود.

در ابتدای این نشست صمیمانه، حجت الاسلام سید بشیر حسینی میانجی دبیر انجمن ادبی طلاب کشور و شاعر حوزوی با بیان این که دو فرصت طلایی ایام فاطمیه و دهه فجر پیش روی ما قرار دارد که از ارتباط تنگاتنگی برخوردار هستند، اظهار داشت: اتفاقا طبع شعرایی آیینی در این فرصت‌ها به جوشش می‌آید.

دبیر انجمن ادبی طلاب کشور با اشاره به سروده‌های فاخر آیینی در ایام فاطمیه و فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: تاکنون شاهده بوده‌ایم که شعرای کشور، مخصوصا شعرای حوزوی در این ایام شعرهای خوبی را خلق کرده‌اند.

حجت الاسلام حسینی میانجی گفت: به نظر همزمان بودن ولادت امام راحل با ولادت حضرت زهرا(س) و همین‌طور ایام فاطمیه با دهه فجر، فرصت خوبی برای سرودن شعر آیینی است.

وی ابراز داشت: جلسات و جشنواره‌هایی که در گذشته برگزار شد، مخصوصا همایش دفتر تبلیغات بسیار زیبا و پربار بود و این جلسه نیز با شعرخوانی شعرای حوزوی، بسیار پرثمر و فاخر خواهد بود.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام علی اسفندیاری دبیر سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در رابطه با ضرورت برگزاری چنین نشست‌هایی توسط خبرگزاری رسا، گفت: تقریبا 2 تا 3 سال است که باشگاه نویسندگان حوزوی رسا راه‌اندازی شده و حدود 70 نفر نویسنده حوزوی توسط این باشگاه شناسایی شده و دست به قلم شده‌اند.

همچنین علیرضا استادیان سردبیر خبرگزاری رسا نیز در ادامه عصرانه فجر فاطمی، با بیان این که قالب شعر یکی از قالب‌های پرطرفدار و پرکشش است که طلاب حوزه‌های علمیه در این زمینه خوش درخشیده‌اند، اظهار داشت: خبرگزاری رسا تلاش کرده است که در راستای تقویت استعداد و ذوق طلاب قدم‌های مؤثری را بردارد.

یادآور می‌شود، به مناسبت چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، نشست عصرانه شعر انقلاب از سلسله نشست‌های ادبی و فرهنگی به همت باشگاه نویسندگان حوزوی و سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا و با هدف شناسایی استعدادهای ادبی حوزه‌های علمیه در این خبرگزاری برگزار شد.

گفتنی است، مشروح کامل این گزارش به زودی در خبرگزاری رسا منتشر می‌شود./876/پ202/س

مهدی شاهی
ارسال نظرات