۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۹۶۴۴۴
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

جنبه فرهنگی اماکن مقدسه به گردشگران معرفی شود

جنبه فرهنگی اماکن مقدسه به گردشگران معرفی شود
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: جنبه فرهنگ امکان مقدسه استان اصفهان را می توان در قالب تورهای گردشگری به گردشگران و علاقه مندان نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیران مجموعه تخت فولاد اصفهان با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: عالمان ما، سیره اهل بیت(علیهم السلام) و تاریخ اسلام را جمع آوری کردند و فرهنگ اسلام از 1400 سال پیش تا کنون را به دست ما رساندند.

وی افزود: باید هر سال یک نفر از زنجیره مبارک و ارزشمند علماء را به مردم معرفی کنیم و در این مسیر از همکاری سایر نهادها و دستگاه ها بهره برد، همچنین برگزاری مراسمی برای مرحوم آیت الله درچه ای که استاد بسیاری از علماء به ویژه آیت الله بروجردی بوده است، کار بسیار ارزشمندی است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه چشم انسان بسیاری از معنویات را دریافت می کند و نگاه کردن به قرآن و کعبه ثواب دارد، عنوان کرد: جنبه فرهنگ امکان مقدسه استان اصفهان را می توان در قالب تورهای گردشگری به گردشگران و علاقه مندان نشان داد.  

وی با اشاره به انتقاد رهبر انقلاب اسلامی درباره یکسان سازی قبول شهدا گفت: نباید قبور رو از شکل کنونی تغییر داد بلکه همانند گلستان شهدای قم، می توان بر روی قبور شهدا، سقف زد و عکس شهدا را نصب کرد و مردم می توانند زیر آن بنشینند و برای مراسم ها استفاده شود.  

حجت الاسلام مهدی گرجی، عضو هیئت مدیره تخت فولاد اصفهان بیان کرد: مدیریت تخت فولاد، کمیته فرهنگی ای را تشکیل داده است تا طرح های مختلف درباره این مکان مقدس، در این کمیته بررسی شود و خوشبختانه، تا کنون کارهای فاخری انجام شده است.

وی با اشاره به حضور علما و فرزانگان در برنامه های مجموعه تخت فولاد، عنوان کرد: برگزاری جلسه قرآن در بابارکن الدین و ایجاد فرصت های مطالعاتی، تحقیقاتی و گردش کار فکری میان نخبگان از جمله کارهایی است که به مرحله اجرا درآمد است همچنین برنامه ای برای بزرگداشت مرحوم آیت الله درچه ای در نظر داریم.

سیدعلی معرک‌نژاد، مدیرمجموعه تاریخی، فرهنگی، مذهبی تخت فولاد در این دیدار عنوان کرد: تدوین تقویم روزشمار تخت فولاد، انتشار اطاعات و معرفی مفاخر مدفون در تخت فولاد در فضای مجازی، برگزاری برنامه ای با عنوان «از یاد نرفتنی ها»، برپایی 6 تور گردشگری ویژه در تخت فولاد و تورهای گردشگری عمومی برای مردم و چاپ 6 کتاب درباره مشاهیر در قالب سیاه و سفید و جذاب و با کمترین هزینه از جمله اقداماتی است که مدیریت مجموعه تخت فولاد اصفهان در سال اخیر انجام داده است./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات