۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۹۶۴۴۵
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات:

وظیفه مبلغان تبیین دستاوردها با نگاه کلان و تمدنی به انقلاب اسلامی است

وظیفه مبلغان تبیین دستاوردها با نگاه کلان و تمدنی به انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام روستا آزاددر نشست تخصصی فهم سیره فاطمی، به بیان نکاتی پیرامون فهم و تبیین تمدن اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روستا آزاد در نشست تخصصی فهم سیره فاطمی که به همت اداره کل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی روز گذشته با حضور جمعی از مبلغان نخبه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا و خیر مقدم به مبلغان حاضر در جلسه گفت: حدود ۸ سال پیش، با توجه به انبوه مسائل فرهنگی که دفتر تبلیغات اسلامی با آن مواجه بود، بحثی مطرح شد پیرامون اولویت بندی موضوعات پیش روی جامعه. ماحصل آن بحث ها تأسیس قطب ها و میزهای تخصصی برای تعیین اولویت های دفتر تبلیغات اسلامی و حل مسائل مهم جامعه بود.

وی ادامه داد: از جمله ی این مسائل می توان به مواردی از قبیل: «اسلامی سازی علوم انسانی»، «آموزش و پرورش»، «طلاق»، «سواد مصرف کالای فرهنگی»، «صداقت» ، «فرقه های انحرافی»، «تعمیق باورهای دینی»، «ولایت فقیه» و «تمدن اسلامی» اشاره کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مسأله ی تمدن اسلامی را دغدغه ی مقام معظم رهبری خواند و افزود: چند روز قبل دیداری با مقام معظم رهبری، پیرامون مسأله ی تمدن اسلامی داشتیم. یکی از محورهای سخنان ایشان در این دیدار، بحث انقلابی ماندن حوزه های علمیه بود. ایشان عوامل متعددی را عامل جدایی و بی تفاوت شدن حوزه علمیه از انقلاب اسلامی دانستند و دفتر تبلیغات اسلامی را برای فعالیت بیشتر در این زمینه مسئول خواندند. ایشان در این جلسه تأکید کردند که وظیفه ی حوزویان جهاد تبیینی (تبیین دستاوردها و موانع انقلاب اسلامی) با نگاه کلان و تمدنی به جمهوری اسلامی است. این نوع نگاه، حاکی از قدرت زیاد و دستاوردهای قابل توجه انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام روستا آزاد به بیان محور دوم سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و عنوان کرد: دومین محور سخنان ایشان در این جلسه، حوزه ی تبلیغ بود. ایشان فرمودند: «در حوزه تبلیغ اعزام های متعددی دارید. اما مسأله ی مهم این است که بازخورد و اثر این اعزام ها چیست؟ باید بررسی شود چگونه می توان این اثرگذاری را به حداکثر ممکن رساند. در تبلیغ، مبلغ باید با مردم و جوانان ارتباط مستمر داشته باشد که روند تربیت آنان را کامل کند و آن ها را به جایی برساند که منطقه از اعزام مبلغ بی نیاز شود. اما قبل از آن باید خودِ مبلغ خوب آموزش ببیند که بتواند دیگران را خوب تربیت کند»

در پایان معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای مبلغان، ابراز امیدواری کرد که این جلسات تخصصی ادامه پیدا کند و مبلغان در عرصه ی فهمیدن و فهماندن تمدن اسلامی فعالیت کنند./1324/د102/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات