۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۹۶۴۹۳
آیت الله میرباقری:

حضرت زهرا با قیام خود اسلام را انحراف نجات دادند

حضرت زهرا با قیام خود اسلام را انحراف نجات دادند
آیت الله میرباقری با بیان این که حضرت زهرا(س) اسلام را از انحراف نجات دادند، گفت: حضرت تا آخر همراه امیرمؤمنان بودند و از ولایت حق ایشان دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: شب قدر شبی است که در آن حقیقت قرآن نازل شده و تمام حقایق در آن مقدر شده است.

وی افزود: قرآن کریم برنامه عمل امام معصوم بوده و امام در تدبیر جامعه مؤمنان و عالم بر اساس کتاب عمل می کند که این کتاب الهی در هر شب قدر تجلی خاصی بر امام دارد، اگر انسان بخواهد در مسیر الهی حرکت کند قدم اول بیداری است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که تا زمانی که انسان دچار غفلت باشد نمی تواند در مسیر الهی حرکت کند، اظهار داشت: وقتی انسان بیدار و هوشیار شد امکان حرکت به سوی خداوند متعال فراهم می شود، انسانی که می خواهد به سمت خدا حرکت کند باید آفات از او دور شود.

وی ادامه داد: گاهی انسان با تمام قوا حرکت می کند اما یک عیب مانع رسیدن به مقصد می شود، مواعظ قرآن دل انسان را بیدار می کند و سبب حرکت به سوی خداوند متعال می شود اما باید موانع را برطرف کرد.

آیت الله میرباقری با بیان این که قرآن چراغ هدایتی است که انسان آماده را در جاذبه خود سیر می دهد، ابراز داشت: قرآن کریم رحمت است و انسان آماده می تواند حقایق آن را درک کند، اگر کسی به شب قدر راه پیدا کرد هدایت و نور قرآن به او می رسد.

وی عنوان کرد: اگر امت پیامبر در پرتو شب قدر حرکت کنند، راه طولانی آن برای رسیدن به مقصد کوتاه می شود، برکات شب قدر حرکت امت اسلامی را آسان کرده و نیازی به ریاضت های طولانی نیست.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شب قدر به رسول اکرم(ص) عطا شده تا امت خود را از فتنه ها عبور دهند، اگر شب قدر نبود ممکن بود مسیر نبوت پیامبر اسلام(ص) سد شود، شب قدر شبی است که حضرت امت را به واسطه آن از فتنه ها عبور می دهند.

وی اضافه کرد: وجود مقدس نبی اکرم(ص) بارها فرمودند دو حقیقت کتاب خدا و ثقلین را در میان شما می گذارم و تمام برکات وجودی حضرت در همین دوحقیقتی است که برای امت باقی گذاشتند که اکر کسی به آن ها متمسک شود کیدهای شیطان نمی تواند او را دچار انحراف کند.

آیت الله میرباقری با بیان این که ادامه نبوت و هدایت پیامبر اسلام(ص) با حضرت زهرا(س) ممکن می شود، گفت: انوار ائمه در وجود مقدس ایشان تجلی پیدا کرده به همین ولیل وقتی حقیقت ولایت در خطر افتاد وارد میدان شدند و کار را تمام کردند، حضرت زهرا(س) تا آخر همراه امیرمؤمنان بودند و از ولایت حق ایشان دفاع کردند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 0
محمد قمین
ارسال نظرات