۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۹۶۴۹۴
رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء:

دانش تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی برای ساختن جامعه است + فیلم

دانش تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی برای ساختن جامعه است + فیلم
حجت الاسلام جوادی آملی گفت: دانش تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی، صِرف تفسیر نبوده و برای ساختن جامعه، نظام و اندیشه های بشری در سطوح مختلف بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در آیین بزرگداشت حضرت آیت الله جوادی آملی که عصر امروز در انجمن آثار مفاخر و فرهنگی ایران برگزار شد، گفت: همه اموری که مولفه عمده و اساسی در فرهنگ‌سازی هستند اعم از علم، اخلاق، حکمت و عرفان با یک نگرش فرهنگ‌سازی در اندیشه حضرت آیت الله جوادی آملی وجود دارد.

وی افزود: بسیار مهم است که این علوم خود را به سطح فرهنگ و تعالی جامعه برساند؛ همواره جامعه خاص علمی و جامعه عام و فرهنگ توده مردم مورد عنایت حضرت آیت الله جوادی آملی هستند.

رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء ابراز داشت: یکی از کارهای ارزشمند استاد این است که همیشه موانع سر راه پیشرفت علمی را کنار زده و ضمن استقرار و ثبات بخشی به علوم سعی دارد علم را چند گام جلوتر ببرد، پیچیدگی های آن را برطرف کند و آن علم را ناظر به توسعه و پیشرفت فرهنگ جامعه قرار دهد.

وی در ادامه بیان داشت: در چهل سال گذشته قرآن به همت و حضور این عالم به جامعه راه پیدا کرده است؛ این دانش صِرف تفسیر نبوده بلکه برای ساختن جامعه، نظام و اندیشه های بشری در سطوح مختلف بوده است.

حجت الاسلام جوادی آملی اظهار داشت: به عقیده حضرت آیت الله جوادی آملی قرآن سه نوع پیام دارد که از خطابه های آن می‌توان این پیامها را دریافت کرد؛ گاهی خطاب های قرآنی "یا ایهاالذین امنو" است که مخاطب آن جامعه ایمانی و اسلامی است.

وی افزود: گاهی خطاب قرآن "یا اهل الکتاب" است که ناظر به منطقه توحیدی است که مخاطبین جهانی دارد؛ در جایی که خطاب "یا ایها الناس" و "یا ایها الانسان" دارد این خطاب ها ناظر به جامعه بشری است.

رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء بیان داشت: حضرت آیت الله جوادی آملی یک سامانه معرفتی را به نام عقلانی وحیانی به عنوان بزرگترین میراث فهم حقایق وحیانی تقدیم به جامعه دینی و اسلامی کرده است که اگر این عقلانیت وحیانی به جامعه بیاید و جامعه از آن بهره مند شود قطعاً تعالی فرهنگی به همراه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فقه انقلاب، اخلاق انقلاب، حقوق انقلاب و کلام انقلاب در اندیشه های حضرت آیت الله جوادی آملی به عنوان حکیم انقلاب همواره وجود داشته است./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات