۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۹۶۵۱۴
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آیت الله جوادی آملی نیاز امروز و ضرورت فردای جامعه ما است + فیلم

آیت الله جوادی آملی نیاز امروز و ضرورت فردای جامعه ما است + فیلم
صالحی امیری گفت: وجود شخصیت‌های بزرگی مانند آیت الله جوادی آملی می‌تواند شکاف نسلی را پر کرده و به نیازهای نسل امروز و آینده پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا صالحی امیری وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بزرگداشت حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی که عصر چهارشنبه در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برگزار شد، گفت: وجود آیت الله جوادی آملی نیاز امروز و ضرورت فردای جامعه ماست.

وی افزود: اگر امروز در جامعه با پدیده ای به نام شکاف نسلی از نظر فرهنگی و معرفتی مواجه شده‌ایم، باور داریم که وجود شخصیت‌های بزرگی مانند آیت الله جوادی آملی می‌تواند این شکاف را پر کرده و به نیازهای نسل امروز پاسخ دهد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: از این منظر جوان امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازشناسی شخصیت‌های بزرگی چون آیت الله جوادی آملی است.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از ویژگی های شخصیت آیت الله جوادی آملی این است که هویّت بخش و هویّت آفرین است؛ منظور از هویّت ارزش‌های بنیادینی است که بنای یک جامعه و نظام بر آن نهاده می‌شود؛ امکان ندارد ساختمانی را بدون بنیان‌ هایی بنا کرد.

صالحی امیری ابراز داشت: بنیان‌های معرفتی، اخلاقی و فرهنگی جامعه ما آن چیزی است که نظام سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ما بر آن استوار است قطعاً بخشی از بنیان‌های هویتی جامعه ما آیت الله جوادی آملی است از این منظر این عالم بزرگ بر گردن جامعه ما حق حیات دارد زیرا هویّت بخش است.

وی افزود: خصوصیت دیگر شخصیت این عالم انسجام بخشی و انسجام آفرینی است؛ ما با وجود تنش‌های مختلف در جامعه نیازمند شخصیت هایی اجماع ساز و اجماع آفرین هستیم و آیت الله جوادی آملی شخصیتی است که می‌تواند به عنوان محور وحدت و انسجام ملی، دینی و معرفتی جامعه باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: آیت الله جوادی آملی نه تنها امروز بلکه سرمایه نهادین نسل‌های بعدی ماست که همه نسل‌ها به آن افتخار خواهند کرد؛ ملت ما به این سرمایه اعتقاد دارند و اعتماد می‌کنند.

وی در ادامه بیان داشت: آیت الله جوادی آملی با نفوذ معنوی خود می‌تواند اندیشه جامعه را هدایت کند؛ خصوصیت دیگر آیت الله جوادی آملی خلاقیت و نوآوری این عالم در عرصه های دینی فقهی اخلاقی و... است؛ ما نیاز داریم که از حوزه، خلاقیت و نوآوری تراوش کند؛ حوزه می‌تواند مثل چشمه ای جوشان نسل جوان را سیراب کند.

صالحی امیری ابراز داشت: آیت الله جوادی آملی چشمه جوشانی است که اگر به نسل جدید معرفی شود همه افراد این مسیر می‌توانند از معرفت وی سیراب شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیت الله جوادی آملی دارای نگرش تشکیلاتی و سیستمی است که قدرت ارتباطی وی را از مرزها و اقصی نقاط مختلف دنیا منعکس کرده است./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 9
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات