۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۹۶۵۲۴
رییس هیأت‌ مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران:

وجود بزرگانی همچون آیت الله جوادی آملی از امتیازات کشور ما است + فیلم

وجود بزرگانی همچون آیت الله جوادی آملی از امتیازات کشور ما است + فیلم
محقق گفت: وجود بزرگانی چون علامه طباطبایی، امام خمینی(ره) و آیت الله جوادی آملی از امتیازات کشور ما است که کشورهای دیگر از آن بی بهره اند.

به گزارش خبرنگار خبرکزاری رسا، مهدی محقق رییس هیأت‌ مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در آیین بزرگداشت آیت الله عبدالله جوادی آملی که عصر چهارشنبه در انجمن آثار مفاخر فرهنگی ایران برگزار شد، گفت: آیت الله جوادی آملی برخاسته از همان شهری است که مفسر و مورخ بزرگ عالم اسلام محمد بن جلیل طبری از آن(آمل) برخاسته است.

وی افزود: آیت الله جوادی آملی افزون بر معلومات و اطلاعات وسیعی که دارد در فلسفه، کلام، تفسیر و علوم دیگر از جمله علوم قرآنی واقعاً منحصر به فرد است.

رییس هیأت‌ مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران اظهار داشت: اخلاق استاد جوادی آملی به گونه‌ای است که حتی نسبت به یک طلبه کم سن و سال هم تواضع دارد.

وی در ادامه بیان داشت: وجود بزرگانی چون ملاصدرا، ابوعلی سینا، فارابی، سهروردی و در امتداد آنها علامه طباطبایی، امام خمینی(ره) و آیت الله جوادی آملی از امتیازات کشور ماست که کشورهای دیگر از آن بی بهره اند؛ در بعضی کشورها حتی فلسفه را حرام می‌دانند.

محقق در ادامه بیان داشت: به وجود آمدن بزرگانی مانند آیت الله جوادی آملی همه از برکت مکتب ائمه اطهار(ع) است؛ انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران افتخار دارد که بزرگداشتی برای این عالم جلیل القدر آیت الله جوادی آملی توانسته برگزار کند.

وی در ادامه افزود: کسی که آثار وی را در حکمت متعالیه، حکمت مشاء، حکمت اشراق، کلام فخر رازی و عرفان ابن عربی مطالعه کرده باشد و اخلاق لطیف این عالم بزرگ را دیده باشد قطعاً به این خصوصیات بارز در وی اذعان خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله خداوند به آیت الله جوادی آملی عمر طولانی عنایت کند تا بیش از پیش جامعه اسلامی بتواند از وجود چنین بزرگان و عالمانی بهره ببرد.

در انتهای این مراسم از خدمات و مقام علمی آیت الله جوادی آملی توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور تقدیر به عمل آمد که فرزند وی حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی لوح یادبود را دریافت کرد./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات